woensdag 29 mei 2024

Creëer een Collage. Week 10 * * *


En toen was het dus echt de laatste van deze serie, nummer 10. Deze week gaan we de woorden Blauw-Gaas-Strepen en Knoop erin verwerken. Leuke woorden die je goed kan uitdrukken in het geheel.


In eerst instantie wilde ik mijn aquarel die ik eerder heb gemaakt voor de strepen gebruiken want die zijn voldoende aanwezig  daarin. Maar dat zou teveel ruimte in de collage nemen dus heb ik alleen de vogelkop gebruikt als blikvanger. Jullie zien wel op de collage dat de Strepen in een ander vorm zijn weergegeven.


Ook had ik eerst nog dit lijnenspel getekend om te gebruiken maar ook dat  was te groot geworden en beviel me niet bij de collage. Nu ik mijn post even zit terug te lezen voordat ik het publiceer, zie ik er opeens een abstracte rennende  Dinosaurus in ???


En toen kwam ik ineens in één van mijn bewaarmapjes deze guitige dikke kikkerkop tegen, jaaaaaa dat leek me erg leuk worden. Heeft natuurlijk niets met de woorden te maken, alhoewel toch ook weer wel want het is Blauw. Voor het Gaas heb ik dat zachte horrengaas gebruikt die je kan spannen op een frame.
Aan de bovenkant heb ik een groot formaat Knoop genaaid plus nog wat kleine knoopjes aan de rechterzijde van de collage.


De blauwe achtergrond  van de collage is  een vel papier waar ik met acrylverf  subtiel zo hier en daar wat verf heb gesmeerd. Het geeft een grappig effect in het geheel.


En hier liggen dan de negen briefjes van de vorig collages, nr:10 ligt nu tijdens het schrijven naast mijn computer. Bedankt Conny voor het bedenken en organiseren van deze leuke uitdaging, waar ik met veel plezier aan heb meegewerkt. 
Ga snel kijken wat de andere dames hebben gemaakt.

17 opmerkingen:

  1. Ah die vogel erin dat is voor mij de blikvanger😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als er 100 collages op tafel zouden liggen, zou ik die van jou er zo uit kunnen pikken! Wat heb je dit weer prachtig gemaakt.
    Vond je het niet zonde om die prachtige foto uit te knippen of heb je een kopie gemaakt?
    Leuk is dat hè..., als je wat langer naar iets kijkt je opeens nog andere dingen ziet zoals bij de Dino in de lijnen...
    Grappig al die briefjes zoals je ze op de foto hebt gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die briefjes vind ik ook erg leuk! Maar die kikker moet je toch om lachen? Alsof hij weggedoken is voor die vogel en nu snel even om
    een hoekje spiekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie collage weer. Het blauw is prachtig en die grote knoop past perfect op dat witte gaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het weer een prachtig kunstwerkje geworden. Er is zoveel op te zien. Het is erg leuk om te lezen hoe de collage's tot stand komen. Die blauwe kikker vind ik helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fraai werkje ! Je hebt toch niet je mooie aqurel verscheurd ?
    Het is een prachtige compositie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is weer geweldig Josephine! Die kikker is om te zoenen, wie weet... iets met een prins... ;-) De vogel springt er ook mooi uit en zelfs van memoblaadjes heb je kunstwerkjes gemaakt.
    De rennende T-rex was zeker een leuke verrassing, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk al die briefjes, ze geven mooie weer hoe je werkt. Leuk hoe je weer jouw denkstappen erbij hebt gezet. Dat je zomaar zo'n mooie aquarel verknipt! Het voegt wel een prachtig element toe aan de collage, net als de blauwe kikker. Weer een echte "Josephine"! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig, Josephine, het plezier spat er weer vanaf. Van je collage en van alle foto's in de blog. Zo mooi hoe je alles weer gecombineerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een echte Josephine! Leuk om dat gaas op die manier te gebruiken en je vogel is een echte blikvanger! De dinosaurus zie ik ook, grappig, je kan hem vast nog wel eens gebruiken in een andere collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is weer goed geslaagd, prachtig met kikker als toezichthouder...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, prachtig, wat spatten de kleuren er van af!
    Ik hou van blauw, dus dat valt wel bij mij in de smaak.
    Maar.... ik vind het zo jammer dat je die schitterende aquarel hebt verknipt voor die vogel... :-(
    Die is (was) echt zo mooi en zou prachtig aan de wand staan om er elke dag van te genieten.
    Maar gelukkig is de collage er wel heel mooi door geworden.
    Het gaas en de knopen staan er ook zo mooi bij.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch weer ... nummer 10 past zeker in het lijstje van je prachtige collages, Josephine !
    Grappig die kikker en zo mooi die vogel in aquarel !
    De knoop genaaid op het gaas vind ik ook een fijn detail !
    En zelfs de briefjes vormen een leuke collage !
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig. Oh, en de mooie aquarel verknippen voor de collage. Maar het is wel het blikpunt in de collage, net als die malle blauwe kikker. Was weer genieten, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Josephine, de blauwe kikker is toch superleuk en grappig. Alles past weer perfect bij elkaar en wat een mooie vogel heb je getekend, zeer geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer heel mooi gedaan, of het er allemaal precies voor gemaakt is, maar dat is natuurlijk niet zo! Je hebt het met heel veel smaak, ja ik zou haast zeggen gecomponeerd:) Ga je er ook een boekje van maken, van je tien inzendingen? Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi gemaakt, vooral met de vogel is het super mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥