maandag 4 april 2011

Tuin collage's ***











Vandaag weer zo'n heerlijke dag, volop zon en best redelijke temperaturen. Heb mijn teak deckchairs maar eens flink onder handen genomen, gewapend met emmer zachte zeep en borstel, pfffff, nog een behoorlijk klusje, maar als beloning toen het schrobben voltooid was, kussens van zolder gehaald, kopje cappuccino gemaakt met wat lekkers erbij en genieten na gedane arbeid. In de namiddag schijnt de zon precies op die plek, heerlijk altijd. Heb wat foto's gemaakt van de tuin en van wat potten die ik van de week gevuld heb. Een piepklein rood tulpje met witte rand.  **TulipaPinocchio** schatjes zijn het. In een oude zinken emmer heb ik ** Saxifraga Arendsii ** in de volksmond  ** Mossteenbreek ***  gezet. Eigenlijk een rotstuin plantje die ik als ze zijn uitgebloeid in de volle grond ga zetten. Ze staan heel leuk op het terras. En dan natuurlijk ** Viooltjes ** dat kan niet missen, die leuke kleintjes waar je heel lang plezier van hebt. En BONO, die kleine schat zit er altijd met zijn eigenwijze neusje  bovenop, en geef hem eens ongelijk ***

Geniet van een fijne Lenteweek ***


21 opmerkingen:

  1. Pffffffffffff.....waar haal je de energie vandaan.....ik leg er een kussen op....en zie het nog even niet hoor.....wat een werk altijd......wij hebben dat donderdag op het program staan.......althans het hekwerk en de balkonrand.......en ik de ramen.....weet niet of de meubels aan de beurt komen hoor........vind het altijd wel mooi dat groenige.....stttt...niet verder vertellen hoor......xxx....ik ga slapen.....fijne week liefs van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet helemaal...je collages zijn superrrrrrrrrrrrr mooi !!!! .....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat geniet ik toch altijd van die schitterende foto,s van je en die vertellingen er bij.
    je bent in ieder geval druk geweest, maar heb het werk voor de zomer weer klaar.
    tuinmeubelen vergen altijd veel onderhoud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou dat ziet er schoon uit,mooie plantjes erbij,en genieten,nou die koffie lust ik ook wel hoor,en ook iets lekkers.ik doet het met een glas water.
    wat genieten we toch allemaal he,we zijn tevreden mensen vind je niet.

    liefs van mij en geniet GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi hoor....en dat lieve koppie zit er ook weer tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent er even druk mee, maar je kunt nu dan ook heerlijk genieten in een schone deck chair in een prachtige tuin.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohh heerlijk.. ik zie je helemaal genieten.. deckchair.. kussens.. genietend van je prachtige tuin en van de zon:))
    en ik geniet van je prachtige collages!! en die kleine witte bloemetjes vind ik heel lief! is dat mossteenbreek? nooit van gehoord.. ik ga er ook eens naar op zoek:)

    fijne dag en morgen kun je weer genieten van je deckchair:))
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, je hebt een prachtige tuin. Lekker even hard werken en dan zalig luierend het eindresultaat bekijken. Heeft Bono zijn eigen stoeltje? x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad weer erg leuke collages.
    En je bent druk geweest las ik, maar daarna wel even genieten.
    Fijne dag.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauwww bij het zien van je collages,dit heb je echt gaaf gedaan,net kaarten om op te sturen of als labeltje aan een cadeautje en je liefs bewerking is ook al zo toppie,de viooltjes zijn lief van kleur,ik wens je een fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachgie tuin heb je toch!!
    En Bono...dat vind ik misschien wel het aller mooiste plantje ((-;
    Wat een schat is dat toch!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat weeer mooie foto`s dat heb je in het voorjaar dan wil je alles fris en fruitig hebben haha een je hond vind ook supper liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier nu harde wind en regen, dus ik geniet hier even volop van je prachtige tuincollages Josephine. Wat een prachtige tuin heb jij en volgens mij ook supergroot.
    Heerlijk hè als je dan later heerlijk kan genieten van al het harde werken.
    Ohh...en Bono doet precies al mijn Roxy, die zit als ik in de tuin bezig ben ook overal met zijn neus bij hihi. ook als ik foto's wil nemen staat hij 9 van de 10 keer in beeld.

    Ik wens je een fijne dag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een heel karwei he om alles weer netjes te krijgen maar dan heb je er ook weer plezier van toch!!

    Wat een lieverd die Bono.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag lieve schat♥♥♥
    wat een weelde aan bloemen heb je weer,maar dat komt ook dat je altijd met ze aan het smoezen bent, en je groene vingers.
    Jou planten zijn vaak groter als bij anderen en ze staan ook veel langer.,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je collages zijn prachtig geworden, Josephine !
    Heerlijk als we weer in de tuin kunnen genieten.
    Ik vind het verroeste engeltje zo mooi en natuurlijk die lieve Bono, hij staat weer zo schattig op de foto !
    Moesj komt ook altijd kijken als we in de tuin bezig zijn, dan hoor ik soms 'Miauw', had ik haar nog niet gezien.
    Wens je nog een fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn je foto's mooi, prachtige collages en je tuin ziet er tiptop uit! Wat een trouwe vriendjes zijn het toch, Mick gaat ook altijd in beeld zitten als ik de camera pak, zo lief:)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Josephine.....dat is weer ff geleden...maar om gelijk met de deur in huis te vallen: Je collages liegen er niet om....Jij hebt volgens mij zòn schitterende tuin!! En wat is dit een heerlijke tijd hè? Tuurlijk ff veel werk....maar dan heb je ook wat!

    Lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterende collages heb je hier gemaakt Josephine en wat een prachtige tuin heb je. Dat is genieten en daar moet je zo nu en dan even hard voor werken hé zoals die deck-chairs schoonpoetsen. Had jij gisteren mooi weer? Hier helemaal niet. Wel vandaag heerlijk zonnetje.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooooooo josephine wat een geweldig mooie tuin .. om maar te zwijgen over je foto,s toppie.... heerlijk om te genieten met dit weer van je werk ... ik had dit ook alleen was het al donker toen ik klaar was hahahahaha.... volgende lente dag beter... wat een liefie die bono xxx viana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo jij hebt een mooie tuin, en prachtig die foto's van de viooltjes. Leuk die hond, ja ze zitten altijd met hun neus erbij!Haha,
    Ook nog lekker weer bij jullie?

    groetjes janny.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥