donderdag 28 april 2011

Wild Flowers ***











Lekker wandelend met de hond kom je onderweg werkelijk van alles tegen. Elke dag zie je wel weer een ander soort wilde flora de grond uitschieten. Vaak zie je mensen een vies gezicht trekken, zo van, dat is allemaal onkruid, maar ik vind dat weekderige juist zo prachtig. Al die fragile bloemstengels die aan de waterkant staan te wapperen in de wind. Volgens mij zijn die licht roze/lila gekleurde van de eerste foto's PINKSTERBLOEMEN [Cardomine Pralensis]. Ook het FLUITEKRUID waar ik wat van geplukt heb staat de foto, ZO MOOI! Op de kleine foto staat het blauw/lila EREPRIJS [Veronica Chamaedrys] vorig jaar plukte ik wat stukjes langs de weg en heb ze toen in de tuin gezet, en dat bloeit nu volop. Bijna lichtgevend de kleur van deze bloemen. Dit is een heel laag soort die als het ware kruipt. En met zo'n boeketje van deze wilde flora in huis voel ik me intens gelukkig, ach ja *** waar een mens al niet blij mee kan zijn hé ***


21 opmerkingen:

  1. LIeve Josephine.Prachtige foto's van de wilde bloemen. Daar ben ik ook zo gek op. Heb er ook heel veel geborduurd. Vandaag onderweg heb ik ze ook bewonderd.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig he !...toen ik vandaag met de meiden liep zag ik er ook genoeg...zo mooi !!....mooi op de foto gezet hoor !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch een prachtig zicht, hé! fragile maar toch heel sterk, tenzij je ze plukt dan blijven ze niet zo lang, schitterend mooie foto's, Josephine!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O maar ook ik kan daar net blij mee zijn!
    Prachtige foto's Josephine!
    Ik stuur wat regen jullie kant op want hier goot het echt vanavond met de nodige donder en bliksem, mmm, te erg moet het nu ook weer niet worden want straks ligt alles gewoon plat.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wat mooi hè, zelfs onkruid is soms mooi en wilde plantjes al helemaal. De foto's zijn weer prachtig geworden.Zelfs goudblonde korenvelden vind ik mooi. Ik heb helaas niet zoveel tijd om te fotograferen, maar komt wel weer. Kijk naar jullie mooie foto's,

    groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Josephine,

    Jou meibloemen(die nou in april al bloeien door het warme weer)kunnen straks best in het bruidsboeket verwekt worden van het Prinselijk paar Kate en William!;-)zó mooi zijn ze.

    En de meeste planten en bloemen die in het wild voorkomen is geen onkruid maar kruid, de Ereprijs kwam vele eeuwen geleden al voor in artseny kruiden boeken.

    Ik lees graag op deze uitgebreide site:http://plantaardigheden.nl/

    Van de Duitse dichter en schrijver Henrich Heine las ik eens deze mooie woorden.

    “Net als een groot dichter, is de natuur in staat tot de grootste effecten met de kleinste middelen”

    Jij maakt er weer een mooie bloemrijke post van die ik graag lees en zie.

    Goede nacht!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieverdje ♥♥♥
    ja,ja, moeders is nog wakker,mooie fotos's weer van het zo gename onkruid.
    Mensen die daar voor hun neus op trekken hebben geen kijk op schoonheid.
    Weltrusten veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het meest blij kun je denk ik zijn met de kleine dingen in het leven en dat jij daarvan geniet is duidelijk lieve Josephine:)) en heerlijk dat wij daar even van mee mogen genieten:))
    ik zit even lekker weg te dromen bij je prachtige fotos..

    heel fijn weekend:)
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine, ik kan ook heel erg genieten van een veldboeket oftewel een boeketje onkruid. Op weg naar de tuin heb ik altijd voorpret vanwege de vele onkruidjes die op het fietspad erheen staan. Ik stop altijd wel een paar keer om een mooi boeketje te plukken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je wilde bloemen zijn echt prachtig, juist hiervan word ik ook blij.
    vaak vind ik een bos zelf geplukte bloemen mooier dan een geschikte bos van de bloemist.
    je hebt ze ook prachtig op de foto gezet.
    hele fijne dag,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is voor mij de mooiste tijd van het jaar. Juist vanwege het ""onkruid"". Vooral het fluitenkruid. Ik heb een grote bos op tafel staan. Zo mooi. Ik vind je foto van het fluitenkruid erg mooi, het is moeilijk ze te fotograferen, dat weet ik, omdat ik het zelf ook doe. De foto met het borduurwerkje is ook een kunststukje. Het is genieten, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo is dat,en ze zeggen ook,,,,,wie het klein niet eerd, is het grote niet weerd, toch.
    maar ook wat in het wild groeid is volgens mij het mooist,zijn prachtige foto's geworden,ben gek op bloemen,vooral dat tere kleine spul.
    ik zag ook een heel mooi borduurwerkje , mooi hoor,fijne foto's,,

    ook bedankt voor je lieve reacties.

    greet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, ha, Josephine het zijn de kleine dingen die het doen, toch?! Het is nu de mooiste tijd van het jaar. Het groen aan de bomen is zo mooi fris en onze dijken zijn prachtig wit van het fluitekruid en geel van het lijnoliezaad. Prachtige combinatie. Je schreef dat je vorig jaar iets over hebt gezet in je tuin. Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan met een plantje waarvan ik totaal niet weet hoe het heet. Dat is een geweldig succes geworen, want het is door de hele tuin gegaan als een prachige bodembedekker. Omdat ik nogal dicht tussen de landerijen woon, stikt het bij wind van het onkruid dat overwaait. Door die bodembedekker totaal geen last meer van, want de bodembedekker is zo'n 20 cm hoog. Mooi decratief blad en later bloemetjes die lijken op het fluitekruid. Bijna niemand gelooft het dat ik bij deze grote tuin gemiddeld maar drie keer per jaar met de kont om hoog sta om onkruid te trekken. Door de overplanting heb ik dus een 'genieten tuin' gekregen en geen 'werktuin'. Het plantje was dus echt een cadeautje van moeder natuur. Mijn tuin staat er momenteel zo prachtig bij, alsof-ie blij is dat ik er voorlopig de eerste jaren nog in blijf tuinieren. Ha, ha, gevoel is wederzijds.
    Wens je een fijn weekend, geniet er van! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél mooi dit boeketje wild flowers, Josephine !
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, de combinatie met het borduurwerkje vind ik prachtig !
    Zo fijn al die mooie dingen in de natuur, dit is genieten ...
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heb ik ook altijd als ik met de hond wandel, vaak denk ik dan: waarom is zo iets moois gewoon onkruid?
    Mijn veldboeketjes zijn dan ook niet te telllen hoor, vaak even mooi als een gekweekte bloem.
    Fijn weekend en dankjwel nog voor je beterschapswens, liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie plaatjes zijn dit, daar word je toch vrolijk van.

    fijn weekend, lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi wat weeeer suppper foto`s heb je weer echt mooi een die wilde bloemen zijn zo mooi dat je ze wiltpluken maar dat wil niet want dan gaan ze hangen dus ik pluk ze niet meer maar nou kon ik even genieten van je foto`s groetjes rommy fijnedag mr

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dag Josephine,
    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb inmiddels de bodembedekker voor je gefotografeerd en op mijn blog gezet. Je moet maar even kijken of jet het herkent. Sommige stukjes zijn al bijna in bloei en dan is het net het bloemetje zoals fluitekruid alleen mindere weeldrig.
    Fijne avond nog! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Josephine.
    Beautiful!!
    En wat de pinksterbloemen betreft, ik heb het gevoel dat je deze niet meer zo veel ziet als vroeger.
    Toch geven pinksterbloemen me nog een nostalgisch gevoel.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhhhhhhhhhh deze zijn ook SCHITTEREND!! Wat een heldere foto`s...wat weet jij ontzettend veel van planten en bloemen,Josephine...dat vind ik toch zo knap!!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥