vrijdag 29 augustus 2014

Werk van Annemieke Mein ***






Lieve mensen, wat worden er toch prachtige dingen door mensen ontworpen en vervaardigd. Onlangs kwam ik werk van "ANNEMIEKE MEIN" tegen op het web en keek werkelijk mijn ogen uit. Annemieke Mein is geboren in Nederland in Haarlem 1944 maar woont in Australie, ze is een textiel kunstenaar van grote klasse naar mijn mening. Voor degene die iets meer over haar te weten willen komen kunnen op de volgende  link klikken :
http://en.wikipedia.org/wiki/Annemieke_Mein Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Zelf ben ik me op dit moment een beetje aan het verdiepen in "French Knot Stich" en "Ribbon Embroidery" technieken. Geweldig om te zien en daar zijn prachtige dingen mee te maken. Een mens is immers nooit te oud om iets te leren toch. Alhoewel, ik vrees dat ik er dan weer een  mooie hobby bij heb, hahaha. En nu de tijd nog vinden om er mee bezig te zijn ***



16 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine,
    Ik ben gewoon verbaasd over deze kunstwerken. Ik kan niet geloven dat ze zijn stof. Alles is gewoonweg verbluffend.
    Dikke knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Olá Josephine!Sim este trabalho é maravilhoso,assim como o seu.Abraço

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buongiorno mia cara! Non amo particolarmente gli insetti e le farfalle mi agitano.... Ma il tuo post mi piace tanto e bellissime le immagini! Sono al mare nella mia amata isola... Ti dedico questa splendida mattina di fine agosto!
    Si metto i miei cerchietti soprattutto quando mi sento particolarmente "euforica e pazza"!!!! Un grande abbraccio un giorno ci conosceremo di persona??????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super mooi wat ze maakt.
    En voor jouw nieuwe intresse heb ik even moeten googelen.....ook heel mooi zeg!
    Hoewel de Ribbon Embroidery" technieken mijn voorkeur zouden hebben...echt geweldig mooi.
    Nou jij komt de wintermaanden wel door zie ik al.

    fijn weekend meis...liefs Carla.

    ps.als het er 2 x staat haal je het maar weg hoor....maar zo vreemd net als verleden keer zie ik mijn berichtje niet staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh....ja dit werk van Annemieke Meis is zo prachtig lieve Joesphine...
    Ik ben er helemaal weg van, wat een KUNST is dit!!!
    Ik ga straks even kijken op haar website, en ik weet nu al dat ik ga
    zwijmelen..Die kleuren en die combinaties..het handwerk, eigenlijk alles
    vind ik super! Ik ga ook even kijken naar het Ribbon Embroidery, of misschien
    toch niet...dan wil dat dat ook weer..en inderdaad..waar halen we de tijd vandaan hahahaha...
    Bedankt voor deze mooie post...liefs van Marijke XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zit lekker buiten met de iPad....dus kan ik geen tekst kezen bij je.....maar wens je wel een fijn weekend..!...wel raar he eigenlijk want alle andere blogs lees ik wel gewoon..!...xxx...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er prachtig uit, het zijn echte kunstwerkjes !
    Ben benieuwd in de nieuwe technieken waarin je je gaat verdiepen, Josephine, ik wil ook altijd vanalles doen, maar inderdaad, tijd tekort ... :-)
    Na bijna de hele maand augustus regen, hebben we vanaf gisteren terug wat zonniger en warmer weer ... heerlijk om weer buiten te kunnen zijn !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Josephine, dat ribbon embroidery dat vind ik wel bij je passen! Die knoopjes misschien ook wel maar wat mezelf betreft.....ooit zo'n knoopje geprobeerd en dat werd aardig IN de knoop zal ik maar zeggen! Ben benieuwd wat je gaat maken! Leuk zo'n nieuwe hobby; er is zo ontzettend veel moois te vinden en te doen op handwerkgebied!

    Het werk van Annemieke vind ik interessant en ik ga nog even verder zoeken!

    Veel plezier!!!!!!!!!!!!!! Liefs! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The butterflies are fantastic! This is such a beautiful work! Love it!
    Have a happy weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grote grutjes wat ontzettend mooi is dit werk van die Annemieke,
    daar kun je alle kante mee op, van kledingstuk, sieraad, of schilderij.
    Ik ga snel op de link kijken, echt heel mooi.
    Ach Josephine, toch altijd weer leuk er iets nieuws bij te leren, je interesses zijn gewoon te groot en je dagen te kort, anders.....
    Dikke knuffel en succes met uitvogelen.
    Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt gelijk hoor Josephine, die vlinders zijn prachtig gemaakt.
    Succes met je hobby's.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine♥..;)
    Prachtig♥ om je posten te lezen..wat bijzonder wat je op zolder hebt ..vooral dat laatste popje uit Frankrijk met haar lieve♥ gezichtje..;)
    En deze post♥ over Annemieke is ook mooiii...wat een kunst♥ hè om zoiets mooi's te maken van stof ..die vlinders♥ gewoon prachtig♥..;)
    Hier schijnt het zonnetje eindelijk word ik blij♥ van ..was van de week zwaar verkouden ..poeh ben een pechvogel..maar ook dat komt goed..;)
    Nog fijne zondag♥ lieverd♥..knuffel ..Liefs♥ Gaby..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Liefe Josephine. Sorry dat ik zo laat reageer maar ik ben een poosje heel vervelend geweest. Alsmaar hoofdpijn en zo moe. Het gaat nou gelukkig weer wat beter,
    Wat een prachtige kunstwerkjes zijn dat van Annemieke. Ik ga direct eens even op haar site kijken. Wat schitterend dat ze dat van textiel gemaakt heeft, ongelofelijk.Ik weet zeker dat jij dat ook wel kan, je moet alleen maar op het idee komen.
    Ik wens je een fijne week. Het zonnetje gaat weer schijnen dus wij gaan een paar dagen naar Frankrijk. Ik heb er zo'n zin in.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Josephine, bedankt voor de opmerking over september ...
    ik lees het altijd na maar dit had ik niet opgemerkt ... ik denk dat ik nog wou dat het augustus was ... :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi Josephine
    wat een prachtige post weer en wat heb jij een schatten in je huis zeg.
    geweldig en dan dat popje uit Frankrijk is zo,n schatje.
    ik liet mijn man jou mooie foto,s zien en die vond die al ware kunstwerkjes.
    fijne week meisje en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag lieverdje ♥♥♥
    wat kunstig om dat zo natuurlijk na te kunnen maken, maar weet zeker dat het jou ook gaat lukken als je het gaat proberen heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥