dinsdag 1 november 2011

Marie Jeanne BRONZINI ***











Dit zijn een aantal aquarellen van Marie Jeanne BRONZINI. Zij is geboren in 1955 in Belgie. Toevallig kwam ik haar tegen op internet want ik had nog nooit van haar gehoord. Pas op 48 jarige leeftijd in 2003 is zij begonnen met schilderen. Ze heeft cursussen gevolgd in levend model aan de Academie van Sint-Gilles [Brussels] evenals cursussen in bouwkundig tekenen. Het is echter de natuur die haar de meeste inspiratie geeft. De aquarel staat voor haar het dichts bij haar gevoel. Elk werk is een object van reflectie op de werleld en van haar persoonlijk. Ze heeft vooral veel aquarellen van koolsoorten gemaakt. Ze zijn mooi hé, vooral haar kleurgebruik vind ik FANTASTISCH***


16 opmerkingen:

  1. Ze zij n inderdaad prachtig lieve Josephine. Wat heerlijk als je zo kan schilderen en jij hebt ze weer zo mooi in een lijstje gezet. SChitterend geheel.

    Ik heb een paar uur geleden een post op mijn blog gezet en hij komt maar niet op de lijsten. Waardeloos is dat. De laatste tijd ging het wat beter, duurde het niet zo lang maar vandaag is het weer knudde.

    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker heel mooi van kleuren,die zeepaardjes ,prachtig,fijn om zoiets in huis te hebben hangen..

    je hebt het weer mooi ingelijst maar ook opgezocht.
    kan jij eigenlijk schilderen,ik niet,het zit wel in mijn hoofd maar het komt er niet uit,,(zucht)

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, Josephine, de kleuren zijn inderdaad heel mooi, zeker al die paarse tinten !
    Het werkje met de klaprozen vind ik speciaal !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn inderdaad prachtig!! En ik houd erg van aquarellen, dat is een heel speciale schilderstechniek.Die zeepaardjes zijn ook mooi hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is dit ook weer mooi om te zien,vooral de kleuren combinaties.
    Aquarel schilderen is toch al zo'n pressie werk want het kan te snel uivloeien als het maar iets te nat is,veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi en ze heeft prachtige kleuren gekozen.

    Vooral haar keuze: koolsoorten vind ik heel bijzonder.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi, de kleuren spreken mij ook enorm aan, ik kende haar werk ook niet.
    Liefs Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weet je lieve Josephine.. ik zit op het puntje van mijn stoel met mijn ogen zo dicht mogelijk bij het scherm.. zo mooi!!
    prachtige kleuren en zo mooi hoe ze het wit erin gelaten heeft.
    ik heb ook veel aquarellen gemaakt, maar toen mijn moeder 6 jaar geleden overleed is mijn inspiratie hiervoor ineens gestopt.. als ik dit nu zie hoop ik echt dat het weer terugkomt.. zo mooi! dankjewel!!

    ik wens je een heerlijke dag,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen lieve meiske,

    Heerlijk wakker worden zo bij jou op je prachtige blog.Dan begin ik de dag met een blij en heerlijk gevoel...hoe mooi is dat .

    En wat een oogstrelende prachtige schilderijen..zo echt aquarel!
    Waterig en sprookjesachtig mooi...het waterige geeft zo'n tere uitstraling..gelijk zoals een klaproosje kan zijn op de tweede foto..
    Die teerheid van bloempjes kun je volgens mij alleen bereiken met aquarel..
    En wat heb je alles weer prachtig bewerkt..zo fijntjes..

    Deze klaproosjes veroveren mijn hart meteen...
    en weet je waarom?
    Ze lijken zo teer..maar ik heb er pas ééntje afgeplukt, tijdens de wandeling met mijn hond.
    Weet hoe sterk het steeltje is..het is zowat niet om te buigen..zo apart is dat.

    Het is gelijk zoals een mens zich wel eens kan voelen..
    Je voelt je zo kwetsbaar..maar je steeltje is tanig en sterk..je bent niet om te buigen..
    Wat er ook gebeurt, je steeltje blijft sterk..
    Ja dat zegt het schilderij met de klaproosjes mij.

    Deze Marie Jeanne is een kunstenares..het werk is oogstrelend mooi!

    Dag lieve Joephine...wil je een heerlijke dag wensen...
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowww die atisjokken zijn prachtig !! net als de distels !! mooi mooi !! fijne dag Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben het helemaal met je eens, prachtige aquarellen. Wat heerlijk als je zoiets kunt maken.

    Een lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn dit prachtige werken zeg, die kleuren. Ik bewonder mensen die zo met kleur kunnen spelen, vooral het eerste werk met die kolen en artisjokken vind ik prachtig! Je wordt er vrolijk van van al die mooie kleurtjes,
    fijne week verder van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige aquarellen Josephine. Ik ben dol op deze schildertechniek en wat een mooi kleurgebruik. Ik vind het schilderij met de klaprozen echt prachtig.
    Dat is zo leuk aan het internet, je komt er de mooiste dingen tegen.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een porachtige aquarellen zijn dit.
    ik vind het altijd geweldig als ik dit zie, want aquarellen is een moeilijke techniek.
    een fout is niet makkelijk te herstellen.
    dus ik werk met acryl.
    maar dit is zo mooi geschilderd en zo teer komen de bloemetjes over.
    fijne dag verder meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig vind ik dit,hier hou ik echt van,het straalt rust uit,fijne dag,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. knap, zoals zij het wit gebruikt voor accenten.
    het lila/groen van de kook en artisjokken is beeldschoon:))

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥