dinsdag 15 november 2011

VintageStyle photo's***











Van de week nam ik een foto van een kristallenschaal die ik heb staan met kerstlicht bolletjes en wat glazen versierseltjes. Dat gebruik ik eigenlijk het hele jaar door, een beetje sfeer in een donker hoekje. De lichtjes had ik net aan gedaan voor de rest was het donker in de kamer, de foto nam ik zonder flits, het is de onderste foto. Heel grappig toen ik de foto's op mijn PC bekeek want het heeft echt een vintage uitstraling. Ben meteen nog wat andere foto's ook eentje van de witte roos die ik van de week nam toen de zon hoog aan de hemel stond gaan bewerken om te kijken of ik daar ook een Vintage uitstraling aan kon geven. Ook nam ik nog een foto van één van mijn oude popjes. De voorlaatste foto is een kaart die ik van mijn moeder kreeg voor mijn verjaardag, het is een oudje die ze 45 jaar geleden gekocht heeft. Het orgineel is met gekleurde roosjes, maar ook deze kaart heb ik in deze stijl bewerkt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, zelf vind ik ze een heerlijke oude uitstraling hebben, FIJNE WEEK ***


20 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve Josephine,

    Wat een geluk dat je flitser uit stond!
    Tjeetje dit is pas echt een vintage, en werkelijk prachtig!
    Het zijn bruine oude foto's maar het extra licht maakt deze foto's echt sprankelend...

    Soms gebeuren er wel eens dingen "per ongeluk"
    nou volgens mij moet het dan gewoon zo zijn, dat kan toch niet anders?

    De bovenste foto van de roos is subliem..de mooiste voor mij..
    De tweede foto is echt vintage met het kant en het glazen pegeltje erbij..ook zo mooi.
    De derde foto van het popje...ja dat is geweldig..een beetje haar nog op het kopje, zo schattig.
    De vierde foto..ja dat is nostalgie en romantiek, en vooral dat jouw moeder deze kaart zo lang geleden heeft gekocht...45 jaar geleden, ja dat koester je dan toch alleen maar..zo mooi.

    Josephine,wens je alle lief een een fijne dag,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele goede morgen Josephine :-)
    Met een kopje koffie naast mijn PC even (goed) wakker worden. Wow prachtig hoe je deze foto's hebt bewerkt in vintage style. Wahah ik ga je maar niet vragen hoe je dat doet ;-) Van dat soort dingen heb ik geen kaas gegeten. Ik doe maar wat hihi
    FIJNE DAG HOOR !!!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi weer Josephine....en die kaart is zo prachtig.....fijne dag ...liefs van mij...♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doe je dat toch allemaal prachtig, ik vind het vintagekarakter met het extra licht erbj heel speciaal.
    Dat poppetje is mijn favorietje hoor;)
    Wat speciaal dat je dat kaartje nog steeds hebt, zijn toch echte schatten die we bewaren hè!
    Fijne dag verder lieverd,
    groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou,,mooi is het,vooral je popje,dat is zo lief.maar al je foto's zijn mooi hoor,je bent lekker bezig. KOUD HE!!!!!tenminste,,,dat vind ik.

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dol op dit soort foto's Josephine. Ze hebben een heerlijke uitstraling en wat heb je het zonlicht prachtig gevangen in de lens.
    Ik flits eigenlijk nooit als ik foto's neem en wat mooi dat jij dit nu ook niet gedaan heb want het leveren prachtige foto's op.
    Wat een mooie nostalgische kaart die je destijds van je moeder heb gekregen. Dat is zo mooi om te bewaren. Ik heb ook nog kaarten van jaren terug.
    Ik wens je een fijne week Josephine.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gefotografeerd en bewerkt, knap gedaan.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jouw foto's zijn voor je lezeressen altijd verwenmomenten! het popje is zo mooi! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. LIeve Josephine. Wat leuk die vintage foto's, vooral de kaart van je moeder van 45 jaar geleden is het helemaal. Zo mooi die roos en je hebt alles weer zo mooi bewerkt. Genieten hoor.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn je foto's mooi geworden, Josephine,
    de sepia touch geeft er een heel aparte uitstraling aan !
    Dat oude poppetje is zo schattig !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat fijn dat je die oude kaart nog heb bewaard,en zo speciaal als die voor je is.

    tis je goed gelukt om de foto's te bewerken.

    fijne avond
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. De kerstman is 34 cm hoog.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schitterende foto,s , licht , kleuren en mooi vintage look.
    je bent hier echt een kei in.
    heb weer van je post genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie vintage foto's!!!

    Lieve greotjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Schorpioen,
    Volgens mij ben je jarig geweest of moet je jarig gaan worden, heb zelf net mijn 'feestje' achter de rug, dus dacht ik direct ook aan jou. Jarig of jarig worden in iedere geval een hartelijke, warme omhelzing van mij en nog een heel gelukkig leven na deze grote dag! dat er nog velen mogen volgen in goede gezondheid.
    Je foto's zijn wederom bijzonder. Leuk dat popje. Lieve schat geniet van het leven! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi zijn die oude kaarten toch, hè.
    ik koester ook nog een stapeltje oude kerstkaarten, die ik ooit van iemand kreeg.
    ze zijn van vijftig jaar geleden.
    landschapjes met gouden omlijninkjes, zo mooi:))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi lieve Josephine,


    Hé......we waren deze keer alle bij op de nostalgische toer:-)
    Jij met je mooie bewerkingen in sepia sfeer en ik met oude reclame waarvan het papier door de jaren heen vanzelf een bruin tintje gekregen heeft.

    Leuk je popje en de oude kaart van je moeder gekregen, goed bewaren hé.....maar dat doe jij vast wel,ook jij koestert de mooie en dierbare voorwerpen met een verhaal er achter uit lang vervlogen tijden.

    Lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou...ik vind ze prachtig subtiel, en naast extravagant houd ik ook daar erg van.
    Creatieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg mooi gedaan!Vooral die laatste vind ik ook mooi!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat bijzonder weer lieve Josephine, heel mooi!
    en ook heel bijzonder die mooie oude kaart van je moeder.. geweldig dat je die nog hebt!

    dank je wel voor je altijd weer lieve reacties op mijn blog! en ja bloggen is inderdaad verslavend.. ik kan geen dag zonder haha..
    heerlijke afleiding nu ik me niet fit voel.. gaat helaas nog niets beter met mijn oren, ben vandaag weer naar de huisarts geweest en heb weer een nieuw medicijn gekregen en de mededeling dat het nog wel een paar weken kan duren..
    lang leve blogland, heb ik lekker afleiding aan!

    ik wens je een heerlijk weekend,
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥