zondag 15 april 2012

In de ban van? ***



Tsja.......waarvan dan wel, zoals ik al eens eerder geschreven heb zijn we in onze familie al een hele tijd bezig met een stamboomonderzoek. Er is al een heleboel bekend maar ook nog veel duistere kanten die we allen graag willen oplossen. Af en toe komt er via via weer een famililid tevoorschijn die weer voor ons nieuwe foto's heeft plus aanvullende informatie. Onze familie is heel erg groot en daar ze het vroeger niet zo nauw namen wat betreft de wijze waarop namen geschreven werden loop je regelmatig tegen een muur aan. En de afgelopen week heb ik me alleen maar bezig gehouden met van alles en nog wat uit te zoeken. Overigens een heel interessante bezigheid en dan ben ik alleen daar maar mee bezig. Allerlei zaken en ook bloggen bestond even niet voor mij. Hebben jullie dat ook weleens, zo in de ban zijn van één ding???  Nou ja.....ik heb nog wel gisteren even een textuurtje ontworpen voor deze foto die ik nam van Kersenbloesem, en de foto daarmee bewerkt, een LENTEGROET voor jullie allemaal ***

***FIJNE WEEK ALLEMAAL***


16 opmerkingen:

  1. ooh spannend zo'n zoektocht naar je geschiedenis! Daar kun je inderdaad wel wat uurtjes in rond dwalen.
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou mijn man is ook bezig met een stamboom en ik weet hoeveel uren daar in kunnen gaan zitten hoor.

    Ik vind je foto geweldig en vooral wat je er weer mee gedaan hebt.

    Ik vind je achtergrond en kopfoto ook al zo mooi!!

    fijne dag meis....liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet ik het nog te vragen...maak je die achtergronden zelf??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een periode bezig geweest met stamboomonderzoek, het neemt inderdaad heel veel tijd in beslag.Maar heel leuk om te doen. Op dit moment zit ik in Zweden en mijn internet is heel traag, het duurt een hele tijd voor de foto's te zien zijn, en daarom gaat de zin van bloggen er een beetje vanaf. Dus ik ben ook niet meer zo vaak in blogland.
    Heel veel succes met het uitzoeken van je familie historie.
    Fijne week, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi met rommy ben een tijdje niet op het blog geweest maar ik zag je berichtje leuk op zoek naar familie ik wens je ook een fijne week liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele fijne week lieverd....spannend he zoiets???....liefs van mij....xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je foto! succes met het zoeken, heel leuk om te doen!

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie foto,echt voorjaar,leuk en veel werk hoor zo.n stamboom uitzoeken,maar het hou je van de straat zullen we maar zeggen,maar met het mooie weer niet binnen blijven zitten hoor.
    lieve groetjes greet

    en ik mis jullie !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen lieve Josephine,

    Meis natuurlijk ken ik dat heel goed...ergens van in de ban zijn...
    En dan vliegt de tijd en alles vervaagt om je heen, en dan wil je alleen maar bezig zijn met de ene...
    Ohh...ik begrijp zo goed wat je bedoelt...

    En ik snap helemaal dat het bijzonder interessant is waar jij mee bezig bent...dat is helemaal geweldig om dat allemaal uit te pluizen, en als ik het eerlijk mag zeggen vind ik jou er een echt mens voor om dit allemaal te willen weten..
    We kennen elkaar inmiddels natuurlijk al wat beter, vandaar dat ik dit kan zeggen.

    Meis je blog is zo beeldschoon met die zachte tinten..zo helemaal Josephine..dus PRACHTIG!
    Evenals je mooie foto op deze post..mooi bewerkt!

    Dag lieverdje...ik wens je een heerlijke week!
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk en vooral spannend lijkt me zo'n stamboomonderzoek!
    En ja dan raak je in de ban van.... komt me erg bekend voor! de tijd vliegt.....

    Groetjes en een fijne week,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel interessant zo'n stamboom mijn Vader heeft die van zijn en mijn Moeders kant uitgezocht, je komt dan echt leuke dingen tegen. Nu mijn Vader er niet meer is ligt het bij Ma in de kast niemand wil het hebben, maar wie weet in de toekomst.
    Veel susses met uitzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Spannend dat wel . Voor de achtergrond van mijn vaderskant is een neef van mij bezig en voor mij een tante en die was al heel erg ver terug in de tijd .
    Mijn achternaam is van der Gugten en hoe dat allemaal verhaspelt is wil je niet wten .
    Ergens zit er ook nog iets van Franse adel in , Rini met blauw bloed , wel blauwe plekken , haha .
    Sterkte met het zoekwerk Josephine en liefs van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, dat gevoel ken ik, Josephine, je wil dan alleen maar met dat bezig zijn :-)
    Mooi die bloesem met de textuur !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat interessant en erg leuk om hiermee bezig te zijn! ik kan me heel goed voorstellen dat je hier dan even helemaal in de ban van bent en al het andere even moet wachten!

    je kersenbloesem is weer een plaatje!

    fijne week lieve Josephine!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha dat heb ik vaak hoor,dat 1 ding mij tijd opslokt en nergens anders aan denk,moet kunnen haha,je foto is prachtig! lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja dat in de ban zijn van iets ken ik ook lieve Josephine. Heb ik soms ook met het bloggen. :)))
    Mijn broer heeft jaren geleden onze stamboom uitgezocht, is hij ook erg lang mee bezig geweest. Hij heeft er ook een boek van gemaakt, dat is een erg dikke pil geworden want wij hadden ook een erg grote familie. Hij deed het ook voor anderen . Tegenwoordig kan je alles op het internet vinden dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥