zaterdag 21 april 2012

Tuin fragmenten***








Langzaam aan voel je en beetje de lente prikken, en dan ben ik in de tuin te vinden, druk doende alles weer tot een mooi geheel te maken.  Volgens mij is er echt een heleboel dood gegaan door de strenge vorstperiode die we gehad hebben. Bijna al mijn rozenstruiken van vele jaren oud, de klimmers en struiken, als ik ze nu bekijk denk ik dat alles bijna dood is. Misschien moet ik geduldig zijn omdat de natuur tijd nodig heeft voor herstel, maar eerlijk gezegd heb ik er een zwaar hoofd in, zo jammer zou dat zijn. Hebben jullie daar  ook last van? Trouwens nog veel meer hoor, mooie geschoren bollen die er nu bruin bij staan, wel decoratief natuurlijk maar geen groen te bekennen.  Baal er echt een beetje van. Heb deze foto's genomen van de bloemen die weer enorm hun best doen. De tulpenbollen had ik pas half maart in de grond gestopt, en zie.....ze bloeien al, ongelooflijk hé. De bloesems altijd zo mooi en lieflijk. De krulhazelaar met z'n fraaie katjes. De Kaukasische vergeet-me-nietjes, oersterk en altijd volop aanwezig, ze geven zo'n prachtige blauwe waas in de border. En natuurlijk bakken vol viooltjes in allerlei lila/blauw tinten. Zeg nou zelf dat ziet er toch al weer heerlijk lenteachtig uit ***

***FIJN WEEKEND ALLEMAAL***

12 opmerkingen:

  1. Hey Josephine! Als ik je foto's bekijk, dan is het toch echt wel prachtig hoor in je tuin. Die kleine doordouwers die vorst en wateroverlast toch overleven, die toveren zo een lach op mijn gezicht. Begin maart stond de tuin hier blank maar als je dan bedenkt dat zoveel mensen dat water ook binnen kregen en tot boven hun knieën in het water stonden, dan vind ik die ondergelopen tuin niet eens zo erg meer en ben ik blij dat we het water buiten konden houden. De moed niet laten zakken hoor! Jouw tuin, die ziet er binnen de kortste keren weer gewoon prachtig uit.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je idee om de tulpen zo laat te poten nog zo gek niet trouwens. Ik dacht altijd dat die in de herfst gepoot moesten worden maar hier zijn door de vorst alle tulpen bevroren. Had ik nu ook maar tot maart gewacht om de potten te vullen ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen lieve Joesphien,

    Ja dit ziet er heerlijk lenteachtig uit!
    Prachtig foto's en zo mooie bewerkt.

    Maar wat jammer dat er zoveel is dood gegaan,
    dat moet jou als mens met groene vingers toch pijn doen.
    Misschien komen ze nog bij, het is vroeg in het jaar..
    Ik hoop dat dit het geval is, en dan vooral voor je rozenstruiken!

    Meisje ik weet zeker jouw tuin is straks weer de mooiste van allemaal, de liefde en zorg die jij in je tuin stopt, daar gaat alles van groeien en bloeien.

    Liefs en finn week-end,
    Marijke

    p.s het papier en de kaft wat ik gisteren heb uitgezocht is waanzinnig mooi! XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's maar wat jammer dat er bij jou zoveel planten zijn dood gegaan. Van mijn rozenstruiken dacht ik dat eerst ook, maar tot mijn verbazing komen er nu toch blaadjes aan. Dus wie weet!

    Groetjes,
    Esther

    Ps: Sinds kort staat mijn webwinkel op facebook. Help je mij mee om mijn winkeltje te laten groeien? Klik dan even op 'vind ik leuk' ...daar doe je me een groot plezier mee!
    www.facebook.com/brocanteriederdijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het weer werkte dan ook niet echt mee, bij mij zijn de kievitsbloemen dood gegaan. Volgend jaar nieuwe kansen. Maar de rest van je bloemen zien er echt prachtig uit. Josephine, ik ben door jou helemaal in de ban van Paper Roses maken. Bedankt voor de inspiratie en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief bloemenke♥♥♥
    wat een mooië foto's zijn dit weer van jullie tuin, geweldig zo veel er toch is uitgekomen.
    En je rozen gaan het vast ook weer doen even geduld hebben,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine.
    Wat er bloeit in je prachtige tuin is al geweldig dus misschien inderdaad even wachten op de rozen. Je foto's met bewerkingen zijn zo mooi. Daar geniet ik van.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Josephine...;))
    Ik zeg je die foto's zijn weer prachtig!!!..dat maakt het zo bijzonder net of je een raampje open zet ..:)
    En wat betreft je tuinplanten ..
    misschien toch ff geduld ook ik dacht ooo de rozenstruik :(..maar ik zie nu al heel veel blaadjes komen het komt goed en het dode beetje snoeien ..geloof me de natuur doet de rest wel ..;)))

    Fijn Weekend liefs .x.GABY.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja het ziet er prachtig uit...maar tis nog zo kouddddd......brrrr.....fijn weekend...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In onze tuin wordt het langzamerhand wat groener. Misschien dat het komt omdat ons tuintje bijna op het zuiden ligt.
    Ik ben nu wel (met het rare weer en koude nachten) wat voorzichtiger met nieuwe planten, wacht wel even tot de maand mei.
    Een vertraagde lente, een vertraagde bloei, denk ik dan maar.
    En.... de natuur laat zich niet dwingen door ons mensjes ha ha....

    In ieder geval zien jou bloemen er prachtig uit en natuurlijk weer schitterend weergegeven.

    Fijn zondag!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het nog steeds te koud om in de tuin te werken ,maar t schijnt beter weer te worden ,gelukkig want ik moet echt aan de slag hoor
    Prachtig jou bloemen!!!
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥