dinsdag 24 april 2012

Jaaaaa, ze zijn er weer***





Kijk die lekkere dikkerd toch eens zitten. Al eens eerder heb ik er over de uilen in onze tuin geschreven, het zijn er NEGEN die steeds hier rond vliegen en in de bomen zitten, maar omdat het nachtdieren zijn zie je ze nauwelijks. Maar vanmiddag had ik geluk,  en deze keer zijn de foto's nog weer iets beter dan de vorige keer gelukt. Moet altijd behoorlijk inzoomen om ze zo min mogelijk te storen, maar deze vond het allemaal wel prima. Wat zijn ze MOOI hé, en ook behoorlijk groot hoor. Als wij zomers 's avond buiten zitten en ze vliegen over, zo'n meter boven je hoofd, nou neem maar van mij aan dat het enorme joekels zijn, maar vinden jullie ze niet PRACHTIG ***

***FIJNE WEEK ALLEMAAL***


25 opmerkingen:

  1. Zo bijzonder om uilen in je tuin te hebben Josephine! En prachtige foto's heb je ervan gemaakt.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij een bofkont!!
    Geweldige dieren zijn het, en idd erg groot!!
    Je hebt ze wel héél mooi vast kunnen leggen dit keer zeg...heb je hem even bedankt??

    Fijne dag meis..en geniet van je uilen!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik vind ze prachtig....
    Bij onze achterbuurman zit een steenuil (volgens mij) en ik zie ze ook maar zelden. Maar 's nachts hoor ik ze soms des te meer....
    Maar ach, dat went ook zo snel.
    De foto's zijn ook goed gelukt.

    Fijne week,
    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie uilen en dat zo maar in je achtertuin.
    fijne dag leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je die mooi kunnen vastleggen zeg.
    Het zijn inderdaad prachtige dieren, heel indrukwekkend.
    Hier zit er ook eentje in de tuin van de buurman en 's avonds rust hij vaak op een elektriciteitspaal vlak voor ons huis. Van binnen uit kan ik hem dan zien, mooi!
    Maar als ik met Ky laat nog even buitenga vliegt hij ook vaak weg en ik schrik er nog elke keer van, het is écht geen kleintje :)))
    Fijne dag lieverd,
    groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi !!!......liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Josephine..
    Nou dat is geweldig dat je er foto's van kon maken ..;))
    Dan heb je een goede camara ervoor...ik maak alles met mijn simpele foon ha ha ..zolang het goed gaat prima ..
    Die uilen zijn wel groot!!
    Je woont zeker waar veel bomen staan net als ik ..;))
    Lieve gr .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft toch zo bijzonder dat jij ransuilen in de tuin hebt Wat zijn het prachtige dieren hé. Mij is het nog nooit gelukt om een uil te spotten. Je moet echt weten waar ze zitten en dat is niet bij mij midden in de stad.
    Je foto's zijn werkelijk super goed gelukt zeg! ik heb er van genoten.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh en dat in je tuin.....hoe bijzonder.......
    Prachtige dames e/o heren.....
    Deze was vast bijzonder ijdel :0)
    Moest eens weten dat ie nu wereldwijd te zien is.....


    Fijne dag

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, Josephine wat prachtig en zo dichtbij!

    Het lijkt mij een hele beleving als zo'n grote Uil over je hoofd heen vliegt.

    Schitterend!

    Ook voor jou een hele fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch dat de ransuilen hun roestplaats uitgekozen hebben in jou achtertuin.

    En de foto's zó mooi en scherp,kunnen wij de uilen ook goed bekijken.
    En ik zie nu ook duidelijk hoe hij aan zijn naam komt, de opvallende verenkrans om zijn ogen doet denken aan een sluier/kap die in het middelnederlands ranse heet.

    ik kan het niet laten;-), hier wat info en foto van zo'n ranse
    http://deventerburgerscap.blogspot.com/2008/02/ranse.html

    http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/ransuil

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. SCHITTEREND, Josephine!
    Ik ben gek op uilen, en dan nog wel in je tuin, meer kun je je niet wensen.
    Je bent zeker een bofkont om hem zo te mogen kieken. Gelukkig bleef hij mooi poseren voor jou.

    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine,

    Meisie wat heb je goed op de kiek weten te zetten...en wat is deze dikkerd vol in zijn verenpak MOOI!!!

    En ja dan de bewerking van delen bijzondere dieren is PRACHTIG!!

    Wat onzettend sprookjesachtig dat deze dieren in jouw tuin wonen..het doet me een beetje aan
    Harry Potter denken..Of misschien nog beter Josephine Potter hihi..

    Kortom schatteke..je laat ons weer heerlijk genieten van al het moois wat er in jouw tuin afspeelt.

    Dag meisie..ik wens je liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig zijn ze en prachtige foto's!! hier horen we ze s'avonds wel maar we zien ze niet...

    Fijne week
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is echt ongelofelijk. 7 uilen in je tuin. Wat zou ik hier blij mee zijn. Ik vind ze zo prachtig. Wat fantastisch dat het gelukt is zo'n mooie foto te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. geweldig Josephine dat er 9 uilen in jullie tuin wonen!! weet je dat ik nog nooit een uil in de vrije natuur gezien heb? lijkt me zo bijzonder om ze in je eigen tuin te hebben dan ook nog 9, je bent inderdaad een bofkont en wij ook omdat je ons mee laat genieten door middel van je mooie foto's, dankjewel!!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zien er inderdaad prachtig uit, Josephine, fijn dat je foto's kon nemen !
    Mooi ook je tuin fragmenten in je vorige post !
    Frisse groene tinten hier in de tuin, maar het is koud en er zijn veel buien, hoop dat het snel beter wordt ...
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Josephine.
    Maar dat is helemaal geweldig, 7 uilen die steeds weer tevoorschijn komen en zelfs zo dicht over je hoofd vliegen. Ik denk dat je je wel eens een hoedje schrikt, hihi. Hij is zo aan je gewend dat hij rustig blijft poseren, dat is apart.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. DAG LIEVE SCHATTEKE♥♥♥
    JEETJE WAT GOED GESLAAGD OM DE UIL ZO MOOI OP DE FOTO TE KRIJGEN,JE KAN [HEM OF HAAR} ALS HET WARE ZO AAN RAKEN.
    EN WAT ZIJN ZE MOOI Hè UILEN ZIJN SLIM HOOR ZE WETEN WEL IN WELKE TUIN ZE GAAN WONEN OM ER NOOIT MEER WEG TE GAAN,HEEL VEEL LIEFS MAMSKE.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat geweldig om uilen in je tuin te hebben.
    de foto,s zijn schitterend en dit was weer genieten.
    ik wilde dat ik al zover met foto,s was als jij.
    ik heb er bewondering voor hoe je het doet.
    liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind ze prachtig! lijkt me inderdaad erg moeilijk om ze goed op de foto te krijgen, maar jou is het bijzonder goed gelukt!

    Groetjes,
    Esther

    PS: Bedankt dat je even bij mij op Facebook was ☺☺☺!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ohhh, wat geweldig! Zo bijzonder.
    en dat in je eigen tuin!
    Wij zien alleen (maar) vleermuizen uit het parkje achter ons, en dat vind ik al super.
    Ze zijn ook zo mooi, en je hebt ze prachtig gefotografeerd.
    Nog een mooie dag.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoe mooi kan het leven zijn ... uilen in de tuin. prachtige vogels die in Athene de wijsheid symboliseerden. weet je, ik kan zo genieten van je prachtige foto's. daarom geef ik je graag de "Liebster Blog Award" door, die ik kreeg voor les-choses-dela-vie.blogspot.com.
    liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh hemeltje wat zijn ze schitterend,ik vind ze zo bijzonder,een collega had kerkuilen als huisdier,vond ik ook zo boeiend,je hebt ze echt super op de foto gezet,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥