zaterdag 27 oktober 2012

Muisje Lucia ***









Dag lieve allemaal, mag ik me even voorstellen, ik ben LUCIA, een klein lief en eigenwijs MUISJE. Van de week heb ik een aantal keren aan haar zitten werken. Eerst heb ik een patroontje gemaakt, een dun lijfje en beentjes en een dun lang staartje. Aan de voorkant van de armpjes heb ik een verdikking gemaakt alsof het handjes zijn. Tsja *****je moet er wel een beetje fantasie voor hebben omdat er in te zien, hahaha. De stof was oorspronkelijk wit maar heb die gekleurd met een aftreksel van bosbessen en daardoor heeft de stof een mooie zachte kleur gekregen. Jullie zien wel op de foto waar Lucia op mijn hand zit dat het weer een kleintje is geworden. Het op de hand naaien is uiteraard geen enkel probleem maar het keren van zulke kleine deeltjes doe ik nog steeds met een klein schaartje en dat is niet ideaal omdat je er dan erg snel doorheen prikt. Dus zal ik toch maar eens daarvoor een handig gereedschapje aanschaffen ***




14 opmerkingen:

  1. Muisje lijkt verkouden...ze heeft een 'belletje' aan haar neusje! Fijne zondag met veel muisplezier! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooh, wat is het weer een schatje, als ik haar zie denk ik 'wat een leuk schattig muisje' maar als ik ze dan in je hand zie zitten komt past de echt OOOOOOOOOOOOOOOH want lieve schat, wat een kunstwerkje om zo een klein wezentje te maken. Ik ken alles van dat gepriegel en omkeren en dan die schaar die erdoor gaat, zucht, uren en uren werk kan het je soms kosten.
    Maar jij hebt er weer een heel mooie aanwinst bij in een prachtig kleurtje!
    Lekker van genieten lieverd, net zoals van deze zondag :)
    Dikke knuffel van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat sta ik elke keer weer versteld hoe je die kleine wezentjes in elkaar krijgt wat een gepriegel.
    Misschien werkt dit om het werk te keren een haak/breinaald of een dun stokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi klein muisje en met zo'n lief koppie, die heldere kraaloogjes. Wat heb je dit weer mooi gemaakt Josephine en wat een prigelwerkje moet dit zijn.
    Zo op je hand zie je goed hoe klein het muizenkindje is.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine. Weer zo'n lief klein wezentje , Lucia. dat je ze zo klein kan maken is mij een raadsel en ik bewonder je zeer daarvoor.En je kleedt ze nog helemaal aan ook.Geweldig. Ik zou dat omkeren met een haaknaald proberen, doe ik zelf ook altijd met hoekjes.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn lief schatje ♥♥♥ en
    Lusia waren van middag bj mij op bezoek,wat een leukertje is het geworden.
    En hebben jullie dat staartje gezien???
    En dat schattige jurkje, dat is eindeloos gepriegel maar wat is Lucia leuk,ze had zelfs zin in een stukske kaas HA,HA,HA, veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine,
    Wat een droppie van een muisje heb je gemaakt!! Zo fijntjes allemaal!
    Ik ben gek op muisjes!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, wat een lief klein muizen vriendinnetje zit daar op je hand.
    Ze kijkt zo koddig uit haar oogjes.
    Ja zo een klein omkeer tangetje is erg handig, maar dan NOG, moet je erg voorzichtig te werk gaan Josephine.
    Wat ben je toch lekker bezig zo, het gaat je zo natuurlijk af het muizen-beren maken.
    Wat heb je nu weer in je koppie brobbelen?
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. quando non vedo nessun tuo .....post per un pò di giorni......so che stai creando qualcosa di meraviglioso! e infatti ecco Lucy!
    quanto sei brava,secondo me la più brava di tutte!
    un bacio un abbraccio buonanotte!
    Annalisa
    e se volessi comprare una tua creatura?come posso fare????

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat schattig de muizenfamilie. Wat knap gedaan. Ik vind ze heel aandoenlijk hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lief vriendinnetje,

    Wat heb me je me daar toch weer een sneozige muis gemaakt..
    Het is een lekker beesie met een snoezig jurkje..
    Heerlijk dat je zoveel plezier hebt in maken van beestjes..

    Meisje ik ga nu weer lekker mijn muizenholletje in..lekker een slapie doen, en hopelijk doen mijn knietjes en ribben morgen wat minder pijn...

    Liefs van jouw vriendinnetje
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine..♥
    Wat heb je weer een PRACHTIG♥ klein muissie♥ gemaakt..Lucia♥..ja ze is echt klein♥ zie ik ..;))
    Dat het zoveel werk♥ is weet ik ondertussen wel, want ik prikte ook vaak door het stof♥ heen en kon ik weer opnieuw beginnen ..;)

    Ik heb gister lieve♥ Marijke♥ ontmoet op de poppen en berenbeurs Fantastich♥ was het ..ohh wat was het geweldig♥ allemaal♥ je kan het binnenkort op mijn post♥ lezen .. nu heb ik een een erge stijve nek en pijn aan de arm poehhh misschien tochtje mja en ja ook arme Marijke♥ had ook pech met die val zeg, gekneusde ribben kunnen pijnlijk zijn ..zucht..;(Ze verdient nu wel wat rust..♥ en ik heb weer genoten van je muissie♥ Lucia..♥

    Nog hele fijne week♥ lieve♥ en Knuf Gaby..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You knw Josephine, I was not really fond of cuddly toys, but yours are so different and expressive that one cannot do anything else that being in love with them, !
    xoxo
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieverdje heb je weer gemaakt, Josephine !
    Zo'n lief snoetje en wat een goed idee met de bosbessen, de zachte kleur is prachtig !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥