dinsdag 22 maart 2016

Borduurtjes en gedroogde ranonkels ***









Dag lieve mensen, momenteel lijkt het er op dat ik in de borduur modus beland ben. Het komt eigenlijk omdat ik al zo'n vijf weken aan het snotteren ben en me zo slap voel als wat daardoor. En dan is rustig wat borduren een heerlijke bezigheid. Eigenlijk was ik op zoek naar een bepaald patroontje tussen al mijn patronen maar kon het nergens vinden tot ik opeens dat engeltje tegen kwam. Zo ongeveer in de Flower Power periode [ Jaren 60/70 ] gebruikte ik dit patroon om gordijnen te haken, zien jullie het al voor je, engelen voor je raam, hahaha. Maar ja, toen vond ik het geweldig staan. Nu heb ik er maar een klein borduurwerkje van gemaakt en het blijft toch een leuk engeltje. De foto's zijn niet echt goed geslaagd maar toch is het wel te zien hoe de borduurwerkjes geworden zijn. Ook het eitje met het kleine haasje heb ik onlangs geborduurd, beide zijn ze ongeveer 8 x 11 centimeter groot. Voor het paas gevoel heb ik er een zelfgemaakt eitje bij gezet, het is al van vorig jaar. Allemaal kleine stripjes papier opgerold en vast gezet met kleine zwarte glaskop speldjes op een piepschuim eitje. En zien jullie mijn gedroogde Ranonkeltjes, de witte en de roze, vind het best redelijk goed gelukt. Uiteindelijk zijn alle blaadjes zo flinterdun dat het me eigenlijk onmogelijk leek. Geniet allemaal van de eerste echte lenteweek, met hopelijk wat zonnen uurtjes, ***


16 opmerkingen:

  1. Borduren is zo een heerlijke hobby, het werkt inderdaad heel erg rustgevend.
    Je werkjes zijn heel erg mooi.
    Fijne nieuwe week, hopelijk wordt het snel ook lenteweer :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze fijn jouw mooie borduurtjes Josephine, en daar passen de ranonkels ook heel goed bij , dat het gelukt is met drogen vind ik knap!!!
    Lieve groet Dilliedijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zie ik weer mooie dingen voorbij komen. Balen is dat als je maar niet opknapt. Gelukkig toch nog een beetje bezig. Wat ben je toch creatief, dat ei zal best veel werk geweest zijn.
    Oh, nu heb ik nog geen ranonkels gekocht. Het lijkt wel papier zo op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie borduurwerkjes, Josephine, zo schattig het haasje met het ei !
    Oh, de gedroogde ranonkels zien er prachtig uit, dat is je heel goed gelukt !
    Hoop dat je snel weer beter bent ...

    Misschien heb je het al gehoord, deze morgen waren er bomaanslagen in Zaventem ... verschrikkelijk !
    Ik vind dit zo erg voor iedereen die hier bij betrokken is ...
    Wens je nog een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine..♥
    Lief ♥ dat je bij mij op visite♥ was..;)Ik kom ook weer kijken en oohhh wat heb je mooie borduurwerkjes♥ gedaan..
    een nieuwe verslaving♥..ik hoop dat je je snel beter voelt..en ja borduren♥ geeft rust..en je blijft creatief♥ dan wel weer wat nieuws zo leuk dat eitje♥ met die strik♥ omheen hihi..;)
    Ik♥ stuur je binnenkort een mailtje had paar vraagjes..;)
    wens♥ jou ook een fijne lente♥ week verder en ook liefdevolle♥ Paas dagen..liefs♥ en snel weer beter worden knuffel♥ Gaby..♥xXx♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach lieve Josephine, wat naar nou dat je zo in de lappenmand zit en we wensen je dan ook beterschap en sterkte! xxx

    Je foto's zijn weer om van te smullen en je borduurwerkjes vind ik heel mooi, vooral het engeltje! Ja, gehaakte gordijntjes, ik weet het nog goed en had ze zelf ook! Laatst dacht ik nog: zal ik gordijntjes haken......... ja nee ja nee ???

    Wat zijn je ranonkels goed gelukt en wat zien ze er tenger uit!

    De lente, ja waar blijft die? Maar weet je, vandaag hebben we gezien dat de flamingo's teruggekeerd zijn; we zagen er zelfs 7 landen en ja toen dacht ik: met die lente komt het wel goed! Kan nog even duren maar.... ik geloof er in!

    Hou je haaks Josephine en dikke knuffels! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Josephine de gedroogde ranonkels...en je borduurwerkjes zijn ook prachtig liefs fijne week van mij Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Josephine,
    Hoe mooi al uw ambachten zijn. alles is mooi, maar het ei is fantastisch.
    Goed gedaan.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och meissie toch, ben je in de lappenmand. Wat een ellende en wat duurt dat lang he. Gelukkig kan je wel fijn handwerken en het is allemaal zo schattig. Ik krijg subiet weer zin in borduren, hihi.Leuk ook de gedroogde ranonkels, goed idee.
    Van harte beterschap en als de zon echt gaat schijnen gaathet misschien gauw beter. Probeer eens gember en mosterd is ook goed voor die slapte.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ma l'Uovo è bellissimo!
    tutto stupendo....ma mi sono innamorata del tuo UOVO fantastico!
    ti abbraccio forte forte....qui la Primavera tarda ad arrivare....speriamo che a Pasqua sia migliore.
    un bacio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    Wat vervelend dat je verkoudheid zo lang aanhoud! Het wil ook niet echt wat worden met die Lente! Een beetje zon zou je goed doen! Daar ben ik van overtuigd.
    Wel knap dat je toch zo veel leuke dingen gemaakt hebt. Als ik me niet lekker voel kom ik meestal alleen aan lezen toe!
    Ik hoop dat het snel beter gaat met je. Heel veel sterkte.

    Liefs van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Josephine,
    Wat heb je weer een mooie werkjes gemaakt. Prachtig om het zo bijelkaar te zien op foto 6.
    Je ranonkels zo laten drogen lukt ook goed. Erg mooi.
    Wel vervelend dat je niet helemaal lekker voelt. Vermoeiend ook altijd met dat gesnotter.

    Lieve groetjes en Beterschap!!
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Droga Josephine :)
    Wszystko , co tworzysz jest niezwykle subtelne i wyjątkowe :)
    Jesteś wróżką w zaczarowanej bajce a Twój świat jest idealnie piękny :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine,
    Je borduurseletjes zijn beeldschoon, vooral die met het engeltje.
    De Ranonkeltjes, ze zijn zo mooi ingedroogd en prachtig op de foto gezet.

    Wens je hele fijne Paasdagen.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat vervelend dat je je niet goed voelt . Ik hoop dat je snel weer opknapt hoor.
    Wat een schattige borduurwerkjes laat je ons weer zien. Wat leuk dat het drogen van de ranonkels zo goed gelukt is. Zo mooi zijn ze.
    Een fijn weekend, liefs annéke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke blog heb je, ik ga je volgen om nog veel meer creativiteit van je te zien!
    Beterschap en fijne paasdagen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥