donderdag 3 maart 2016

Klein borduurtje en Mini Haasje ***









Na alle drukte, [ mijn gordijnen zijn af en ik heb ook nog twee stoelen opnieuw bekleed ] ben ik eens heerlijk gaan borduren, dat geeft bij mij altijd rust in het koppie. Het is een kleintje geworden met twee haasjes, [ 1over 2 draden ]en natuurlijk heb ik er weer een speldenkussentje van gemaakt. Het boeket bloemen in het vaasje maakte ik al eens eerder. Vind het zo mooi om met wit te werken op een wat donkere achtergrond. Ook is er een mini haasje geboren, pfff dat was echt een priegeltje om te maken, je vingers zitten constant in de weg met al die kleine ledematen. Van 16 kleine lapjes een haasje maken waarbij alle ledematen, het hoofdje en zelfs de oren kunnen bewegen, dat is de uitdaging voor mij. Het patroontje heb ik gewoon uit de hand geknipt en niet eerst getekend, het is dan ook een simpel haasje geworden, haha. Kleine haas had het een beetje koud dus van vilt heb ik een klein jasje voor hem gemaakt gemaakt, wel zonder mouwtjes want anders zou je haas niet meer terug kunnen vinden. Misschien een beetje vroeg maar ik wens iedereen vast een heel fijn weekend toe ***


14 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om na gedane arbeid lekker ontspannen bezig te zijn. En borduren is ook heerlijk om te doen, ook al doe ik het op het moment helemaal niet meer.
    Je haasjes zijn schitterend geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer zo druk en creatief bezig geweest, Josephine, wat een mooi borduurwerkje !
    Wow, dat mini haasje ziet er zo schattig uit ... zo'n lief kopje en leuk met het jasje in lentegroen !
    Maart is hier weer gestart met heel veel regen, ook voor vandaag de ganse dag regen :-(
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ma questo è il coniglietto portafortuna di Pasqua??!!!
    hahahah!
    Così delizioso! Il cappottino è meraviglioso, e credo si senta tanto protetto tra le tue mani!
    un abbraccio, oggi bellissima giornata qui a Roma....ma da domani, pioggia. sigh!
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Josephine,
    U beheert altijd indruk op mij met je ongelooflijke vakmanschap. Het konijntje is schattig en zo goed gedaan, en ik moet zeggen dat uw borduurwerk is nauwkeurig en mooi. Goed werk!
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Wat ontzettend leuk is dit haasje!! Echt grappig en bijzonder knap hoe je dit telkens weer voor elkaar krijgt. Wanneer hij in je hand ligt zie je telkens pas hoe groot het werkelijk maar is en dus moet het een behoorlijk gepriechel zijn om dit zo te maken. Ook dat kussen met dat borduurwerk is erg mooi.
    Nou Josephine dikke complimenten hoor!!

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moja Droga Josephine
    Jestem wzruszona , to takie piękne :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is zo grappig om te lezen dat je voor die "kleintjes" gaat! Het is zo'n gepriegel!

    Wat een schattig haasje heb je nu weer gemaakt en dat jasje is ook al zo leuk! Petje af! Moest even zoeken naar dat vaasje met bloemen maar het was het schilderijtje op de achtergrond : )))

    Een nieuw speldenkussentje met 2 haasjes 1-over-2. Ik dacht: wat betekent dat????? Haasjes bestudeerd maar uiteindelijk snapte ik het: 1 draadje over 2 draadjes geborduurd!
    Mooi speldenkussentje Josephine! Ben best wel benieuwd hoeveel je er nu hebt!

    Geweldig dat je 2 stoelen hebt bekleed en ook nog gordijnen hebt genaaid. Het eind zal wel in zicht zijn voorlopig hoop ik!

    Voor jou ook een heel fijn weekend!!!

    Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig zeg..vind beide erg leuk het konijntje en het speldenkussentje...mooi gemaakt weer.......liefs fijn weekend van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief.....ook dat geitje en varkentjes zijn dotjes.
    Ik vind het gewoon super!
    fijn weekend hoor, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van 16 lapjes maak je zo iets moois. Maar hij is dan ook schattig. En vooral met zo'n heerlijk warm jasje erbij. Dat borduurwerkje is ook enig. Dat is nu weer mijn ding. Ik ben gek op borduren. Ik wens je en fijn weekend.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een plaatje Josphine je haasje zo'n klein schatje! Je borduurwerk is ook zo mooi, vind ik ook zo mooi wit op naturel linnen.En dan ook nog stoelen bekleed en gordijnen gemaakt, je bent net zo'n duizendpoot als ik, want ik heb ook verschillende stoelen bekleed.Leuk werk allemaal en heerlijk om met deze dingen bezig te zijn.

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gedaan, en dat zomaar uit de hand!! Ook het jasje, leuk die details. Het pochetje in het zakje! Je hebt overal aan gedacht! Goed van je.

    Ik heb lang geleden wel eens op je blog gekeken, maar nooit gereageerd! Maar ik zie nu wel erg veel dingen die helemaal mijn smaak zijn. En ja, dan moet ik even een reactie plaatsen!!

    Fijne Zondag verder.

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi!

    Via een andere blog kwam ik op die van jou terecht! Mooie blog heb je en wat ben je creatief zeg! Ik heb me aangemeld als volger.

    Groetjes Marieke,
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine,

    Super bedankt voor je bericht op mijn blog en leuk dat je me ook gaat volgen.

    Bedoel je met dat pictogram het fototje wat bij veel bloggers naast hun naam staat?

    Ik ben het allemaal nog aan het uitvogelen, dus vandaar..
    Kan ik dat bij mijn account veranderen zeker?

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥