zondag 13 maart 2016

Zoet gekleurde Bloemengroet ***









Ohhhhh, erg hé, knipperen jullie maar even met de ogen, het is een wolk van roze op mijn bloggie. ROZE is een stimulerende vrolijke kleur die staat voor creativiteit en energie, roze is ook de kleur voor passie, liefde, vriendelijkheid en vrouwelijkheid, doe er je voordeel mee, hihihi. In deze post zijn de RANONKELS, Latijnse naam [ Ranunculus ] ook een aankondiging van de lente. Het zijn één van mijn lievelingsbloemen, ze zijn zo elegant en zo teer van blad dat het wel lijkt of ze van crêpepapier zijn gemaakt. Ik kan er wel uren naar kijken en heb er al veel foto's van gemaakt waarvan ik er hier een aantal laat zien. Hoop dat jullie er ook van kunnen genieten. Ben ook aan het proberen om ze te laten drogen, of het gaat lukken weet ik nog niet, wordt vervolgd ***

18 opmerkingen:

  1. Ik vind ranonkels echte voorjaarsbodes en zet zo nu en dan een bosje op tafel.
    De foto's zijn prachtig geworden.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine

    Ja,hoor ik ben er ook gek op! Het zijn zo'n prachtige bloemen. Ik zie de witte met het rose randje er aan zo graag.Ze blijven ook lang mooi in de vaas, dat is nog een pluspunt! Mooi meegenomen,toch?
    Ik ben ook zo iemand die veel foto's maakt,hele mappen heb ik vol!!

    Ik wens je alvast een heel fijne week,ik hoop op een paar mooie lentedagen.

    Liefs Thea♥
    Ook leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roze vind ik persoonlijk een heerlijke kleur in de lente. Het geeft een fris gevoel :)
    De foto's die je maakte zijn weer prachtig.
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Nou nou..jij zit mooi in de bloemen. Een prachtig boeket.
    Erg mooi van kleur ook. Mooi gefotografeerd.
    Laten we hopen dat je er lang plezier van zult hebben en wie weet lukt het je ook wel om ze mooi te laten drogen.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,
    Ze zijn echt prachtig. Wat een kleurrijke manier om mijn ochtend te beginnen ... vooral omdat alles hier nog steeds begraven in de sneeuw.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik vind ranonkels ook zo mooi, Josephine, deze hebben prachtige tinten roze !
    En je hebt de details wondermooi weergegeven !
    De zon schijnt hier de ganse dag, maar het is koud met een schrale wind ... ik kijk uit naar warme lentedagen ... :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je ze prachtig gefotografeerd Josephine! Wij hebben zelfs ooit in een Ranonkelstraat gewoond (maar die was niet roze). Ben benieuwd of het drogen lukt en het lijkt me ook zo mooi oud-roze te worden! Veel plezier en liefs van Pink!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roze is zo'n mooie kleur. En dan ranonkels. Ik vind ze zo mooi, maar heb ze bijna nooit in huis. Moet toch eens bij de bloemist gaan kijken.
    Ik ben benieuwd of het lukt om ze te drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn favoriet ranonkel....ze zijn mooi he?....liefs fijne week van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SI,UN FIORE BELLISSIMO,UN COLORE UNICO....IL ROSA CHE MI FA IMPAZZIRE...E SARA' BELLISSIMO IL TUO GIARDINO MAGICO!!
    BACI
    ANNALISA

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's lieverd. Ja ranonkels zijn inderdaad prachtig en je hebt ze zo mooi op de foto gezet. Een lust voor het oog.En de kleuren zijn zoooo mooi.
    Veelliefs van Rietje.

    PS was vanmiddag bij de orthopeed, knie operatie en wachttijd 4 tot 5 weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ranonkels ik ben er gek op. Ook die prachtige kleuren ervan. Ik ben benieuwd of het gaat lukken om ze te drogen. Dat zou heel leuk zijn.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine,
    Ze zijn zo schattig en mooi de Ranonkeltjes en wat heb je ze prachtige op de foto gezet.
    Ben wel erg benieuwd of het je lukt om ze te drogen, dat heb ik nog niet geprobeerd.

    Wens je een heel fijn weekend.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie roze bloemenpracht op je blog hele mooie foto's en ik wilde je graag bedanken voor je leuke reactie, ik volg je gezellig terug ;o)
    fijn weekend en lieve groet, Dilliedijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn inderdaad heel mooi Josephine, je hebt je foto's zulke mooie uitstraling gegeven !
    Fijn weekend,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's van mooie bloem, ik geniet daar altijd van, zitten zo mooi in elkaar en dan de kleuren, krijg je gewoon de lente in je bol,
    Jij beterschap gewenst,....groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben weer eens een kijkje gaan nemen op je blog .Deze foto's vind ik helemaal prachtig! Fijn paas weekend,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben weer eens een kijkje gaan nemen op je blog .Deze foto's vind ik helemaal prachtig! Fijn paas weekend,Joan

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥