maandag 10 oktober 2016

Aquarel oefeningen ***






Oefening baart kunst is het gezegde, het is me nu wel duidelijk dat k nog HEEL VEEL moet oefenen, haha. Op zich is het heerlijk om mee bezig te zijn maar de resultaten zijn helemaal niet naar mijn zin. Veel te stijf, eigenlijk wil ik veel losser werken met meer transparantie maar dat lukt me steeds niet. Eigenlijk denk ik dat als ik uit de losse hand opzet en het niet teveel wil verfijnen dat het dan veel natuurlijker overkomt. Dus ik blijf gewoon maar oefenen net zolang dat ik er tevreden over ben, wordt vervolgd. Ook plukte ik de laatste roosjes van de Oud Engelse roos om er binnen nog even van te kunnen genieten, wat zijn ze toch mooi hé, en die geur....................MMMMmmMMMMMmm. Geniet allemaal van een mooie nieuwe week ***


12 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig gelukt hoor!...doe het je niet na.....geniet van de herfst met al zijn mooie kleuren.......liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Josephine. Voordat ik je stukje las zat ik naar de aquarellen te kijken en zag al de kleine details en dacht: mooi zeg! Misschien is dit gewoon jouw "stijl"? Niets mis mee, gewoon prachtig. Heus.

    Mooi hoor de rozen die je nog net kon plukken!

    Voor jou ook een heel fijne week! Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Meis ik vind het zo zo PRACHTIG jouw
    mooie aquarellen...!

    Eigenlijk vind ik ze al zo mooi los en waterig
    geschilderd...en juist dat verfijnde en iets meer
    diepere vind ik nu juist zo BIJZONDER...

    Wat ontzettend knap dat je dit kunt, jij kunt ook
    alles volgens mij, wat je ogen zien maken jouw handen..

    Soms is het heel fijn om tevreden te zijn met wat je op
    dat moment kunt..het is een ontwikkeling
    dit is juist zo ontzettend spannend en supertof!

    Ik hoop nog veel moois van je te mogen zien...want
    jouw aquarellen zijn geweldig!

    Heel veel liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb helemaal geen verstand van schilderen. Maar mijn gevoel zegt dat ik dit toch schitterend vind!
    Gewoon doorgaan zou ik zeggen.
    Hier staat ook nog een enkele roos. Daar heb ik gisteren nog even mijn neus in gestopt. Heerlijk die geur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou dit niet kunnen, Josephine, mij lijkt het
    prachtig gedaan !
    Hoop dat als je nog verder oefent op een keer kan zeggen : Ja, wow, dat is het, zo vind ik het prachtig !
    Wat een mooie roosjes nog om binnen van te genieten ... het wordt steeds kouder, deze nacht hadden we zo'n 2°, vandaag 12°, mistig deze morgen maar namiddag was de zon er weer ... :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Also ich finde dein Aquarell sehr gelungen.
    Es ist sehr ansprechend. Deine Farben und das herrliche Motiv.
    Hab noch schöne Oktobertage,
    alles Liebe,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    Wat een prachtige aquarellen. Echt ontzettend mooi en bijzonder knap om dit te doen. Maar ook erg leuk om te doen lijkt mij. Maar één foutje en je kunt weer overnieuw beginnen.
    Ook dit gaat je weer erg goed af Josephine!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine,

    Nou, niet mooi? Ik zou het niet na kunnen doen! Prachtig toch! Ik denk dat je er te dicht op zit. Daar heb ik ook altijd last van. En als ik mijn werkstuk dan ergens neer zet en er af en toe naar kijk, wordt het steeds beter!! Hihihi.....klinkt raar, maar is wel zo!

    Mooi die rozen in dat kleine vaasje!
    De Zomer is echt voorbij nu.

    Maar de Herfst heeft ook wel wat! Zoveel leuke dingen om mee te decoreren. Neem alleen de Hortensias al. Wat je daar allemaal mee kunt doen!
    We hebben Zondag garageverkoop, ik maak nog een paar kransen denk ik. Worden ze niet verkocht, ook geen probleem. Dan geef ik ze iemand kadoo of hou ze zelf!!

    Fijne Woensdag.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine. Jij hoeft helemaal niet te oefenen, jij kan het al als de beste. Ik vind het schitterend en kijk er vol bewondering naar. Ga zo door!!
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Josephine, ik vind je schilderwerken heel mooi hoor!
    Die met de blauwe bloemen en de anemonen zijn mijn favorieten.
    Hopelijk ga je er nog meer maken en tonen, dat is echt genieten hoor. Nog een fijn weekend en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had je al een tijdje gemist en zie dat ik al heel veel posten niet heb gezien.
    Ik probeer het weer bij te lezen en zet je nog eens in mijn leeslijst!

    Maar je aquarellen zijn prachtig, niet zo bescheiden zijn hoor.
    Gewoon zo door gaan.
    En ik zag net ook nog weer zo'n schattig beertje in een eerdere post, ook al zo leuk.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik begrijp er niets van, ik ben volgens mij nog steeds een volger van jou!
    Dus hopelijk krijg ik wel weer updates van jou.
    Ik heb je ook nog handmatig toegevoegd.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥