donderdag 6 oktober 2016

Bramborova Polévka ***




Dag lieve mensen, hebben jullie zin in een lekker en vooral gezond soepje met dit gure weer, dan heb ik een heerlijk receptje voor jullie, het komt uit Tsjechië en heet "Bramborova Polévka" letterlijk vertaald, Aardappelsoep. Er gaan inderdaad aardappelen in maar nog heel veel meer, o.a. Aardappelen *** Winterpenen *** Prei *** Knolselderij [flink stuk] *** 2 Uien *** 3 tenen Knoflook *** Paddenstoelen [gedroogde mix] die hebben altijd een heerlijk aroma. Je kan ook eventueel kastanje paddenstoelen gebruiken. Komijnzaadjes, Runderbouillon blokje, Zout [naar smaak], Zwarte Peper uit molen, [mag rijkelijk] Bieslook, Peterselie. Alle groenten en de aardappelen snij je in kleine stukjes, net zoveel totdat de pan die je gebruikt bijna tot de rand gevuld is met deze groenten en aardappelen. Dan voeg je alle kruiden en het bouillonblokje toe, en de grof gesneden peterselie, en vervolgens water toevoegen tot alle groenten onder staat .Nu alles laten koken tot het gaar is. Daarna gebruik ik een soort houten tol, die ook uit Tsjechië komt, die je tussen je handen heel snel heen en weer rolt om de ingredienten kleiner te maken, je kan natuurlijk ook een staafmixer gebruiken. Vervolgens smelt je in een klein pannetje een beetje boter waaraan je bloem toevoegt, goed door elkaar roeren en aan de soep toevoegen, dit is om de soep wat te binden. Alles nog even goed doorroeren en deze heerlijke soep is klaar. Wie weet gaan jullie het eens proberen, wij vinden het in ieder geval HEERLIJK, Succes ***


12 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve meis,

    Wat een heerlijk dat je dit recept met ons deelt.
    Het lijkt me zo zalig deze soep, en ook heel voedzaam.
    Wat gaan er veel ingrediënten in..lekker!
    Ik ga het recept opslaan, en zeker een keer maken,
    dan zal ik je laten weten of het ons heeft gesmaakt..
    De foto's van jouw heerlijk soep zien er heel
    mooi en vooral smakelijk uit...

    Liefs en een fijn weekend,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmmmmm.......fijn weekend geniet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine,
    Dat soep klinkt heerlijk en je foto ziet er zo smakelijk.
    Genieten!
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Dat ziet er heerlijk uit.
    Een lekker soepje voor de koude dagen. Ziet er niet verkeerd uit.
    Ik kom bij je eten...haha...!!

    Lieve groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit soep-recept slaan we op en dan gaat Peter dat maken! Ga ik hem straks vertellen HAHA!!!!
    Ziet er heerlijk uit en ik noem het maar Tsjechische groentesoep; dat andere kan ik niet uitspreken!
    Leuk dat je dit doorgeeft Josephine!

    Heel fijn weekend!!! Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het klinkt gezond. Het doet me een beetje aan erwtensoep denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm, deze soep ziet er heerlijk uit, Josephine, lekker veel groenten !
    Ik lust graag soep, ik ga dit receptje zeker noteren om eens uit te proberen, dankjewel :-)
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your soup looks delicious with lots of healthy ingredients. I think the mushrooms and onions would make it taste even better. I love soups on cold winter days. :)

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekkere maaltijdsoep lieve Josephine. Ik dacht alleen dat hij vast al heel gebonden zou zijn met al die aardappelen en grappig dat je eerst alle groente in de pan doet en dan er water bij, Dat ga ik ook eens doen en deze ga ik beslist eens maken.Lekkere wintersoep net als erwtensoep en bruine bonensoep die ik regelmatig in de winter maak.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat we al gegeten hebben ...:) Wat ziet het er lekker uit, ik denk dat ik binnenkort de nodige ingrediënten maar eens in huis haal want ik zit toevallig net in de kook-tik fase/ recepten-uitprobeer-fase! Misschien kan ik wel een keer samen met Corrie koken (wij zijn vriendinnen, maar dat wist je misschien al...)...

    FIjn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pycha :)
    Ja zrobiłam wczoraj placki z dyni :)
    Miłego słonecznego weekendu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Josephine,
    Suppen sind Seelenwärmer finde ich.
    Deine köstliche Suppe ist genau das Richtige für die kommende kalte Jahreszeit.
    Mein Mann kommt aus Oberösterreich, bei denen geht es ohne Kartoffeln nicht. so wird auch er sich sehr über dein rezept freuen.
    Alles Liebe und hab noch einen schönen Sonntagabend.
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥