woensdag 26 oktober 2016

Herfst prentjes ***










Gisteren ben ik weer eens met mijn camera de tuin in gedoken, er is nog zoveel kleur te bekennen, een aantal Fuchsia soorten staan nog steeds volop in bloei. De Callicarpa boom zit werkelijk propvol met trossen paarse bessen, zo mooi om te zien. Als het wat kouder gaat worden dan gaan de vogels er van snoepen maar op zich zijn deze bessen niet de allerlekkerste voor de vogels. Zodoende kunnen wij er nog lang van genieten. De witte jasmijn met zijn meters lange ranken bloeit ook nog volop net als een aantal rozen, ongelooflijk eigenlijk maar het is dan ook nog steeds behoorlijk warm voor deze tijd van het jaar. De oude kastanjeboom heeft al veel emmers vol kastanjes gegeven en overal in de tuin heb ik er schalen en potten mee gevuld, het staat zo gezellig. De roze peperbesjes die op één van de foto's ziet kocht ik bij een tuincentrum. Deze besjes drogen zo mooi en het blijven mooie bolletjes, wat zijn ze leuk hé. Geniet allemaal van een mooie herfstweek verder ***



13 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke beelden vanuit je tuin........er bloeit nog veel bij je....prachtig! Ik vind de herfst ook heerlijk en mooi om ook de herfst in huis te halen. Kastanjes zijn altijd mooi.

    En dat kleine danseresje op het einde....te lief!

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Wat een mooie fotos weer.Jij weet overal wel wat mooi's van te maken. Zelfs van afval!!
    Die rose besjes kocht ik ook, dit jaar voor het eerst.Ik zie dat jij er een lint om hebt gebonden. Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen. Maar dat komt vast wel.

    Ik moet ook nog eens de tuin in gaan. Ik heb hem wat verwaarloosd, de laatste weken. Druk met andere dingen!! Dan krijg je dat.Maar er is vast nog wel wat mooi's te vinden, lijkt me!

    Ik wens je alvast een mooi weekend toe!

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kleuren en toch het herfstgevoel prachtig ik heb genoten van je kleurige herfsttuin
    Fijne dag yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Wat een prachtige foto's!! Mooi al die bloemen en ook de kleuren geven een mooi beeld van de herfst.
    Die bloemen die rechts op foto 2 en ook op 7 staan zijn echt super om te zien. Je hebt ook flink wat kastanjes.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als we maar goed om ons heen kijken is er zoveel moois te zien. Bij jou zie ik zomer en herfst.
    Mooi zo al die kleuren bij elkaar op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tuinfoto's......liefs heb een mooi gezellig weekend Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geniet van deze prachtige herfstkleuren in je tuin, Josephine,
    alhoewel het bij je eerste foto's nog wel zomer lijkt !
    Zo fijn de schalen met kastanjes, ik vind ook dat het gezellig staat, ik vul ze dan met onze okkernoten, buiten en binnen ...

    Oh, de animatie is heel leuk ! :-)
    Wens je alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine, er is een gezegde: wie in de herfst geboren is houdt van kleur in zijn/haar leven.
    Voor mij geldt dat zeker en volgens mij voor jou ook!
    Genieten! al die mooie bloemen en kleuren!
    Reuze!!!

    Fijn weekend en liefs van Pink

    PS: je vraag over de berenbeurs: ik kan niet deelnemen maar doneer wel een beertje voor de verlotingen.

    xxx Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Josephine,
    farbenprächtig präsentiert sich bei dir der Herbst.
    Bei mir liegt das Laub golden am Boden und die Pflanzen ziehen sich langsam zurück.
    Wunderschöne Bilder.
    Hab Dank dafür.
    Alles Liebe,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt echt nog heel veel kleur in je tuin! Ik sta er versteld van... Wel gezellig, zeker op zo'n zonnige dag als vandaag. Onvoorstelbaar dat het bijna november is...
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine.Wat heb je nog een prachtige bloemen in je tuin. Heerlijke kleuren en je hebt er zulk mooie foto's van gemaakt.De herfst is zo mooi,hier zie ik de bomen in prachtige kleuren.
    Veel liefs van Rietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt lieverd. Ik sta er gewoon versteld van hoeveel er nog in bloei staat in deze tijd van het jaar. ik kan ook niet stoppen met foto's maken, hier bloeit zelfs mijn rode stokroos nog, ongelofelijk. Geniet maar lekker van je prachtige tuin en deze heerlijke herfst.
    Liefs, Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig al die herfst kleuren in de tuin en daar tussendoor nog een restje van de zomer.
    Je hebt er weer hele mooie foto's van gemaakt.
    Fijne zondag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥