vrijdag 10 januari 2020

Crea 5220 week 2- Rood ***


Heerlijk enthousiast ben ik begonnen met het volgende woord ROOD uit te gaan werken. Eerst ben ik wat afbeeldingen gaan verzamelen. Van een stukje rood papier een hartje geknipt, en op een stripje papier heb ik wat trefwoorden opgeschreven, zoals Passie, Liefde, Rebels, Gevaar, Kracht, Radicaal, Snelheid en zo zijn er nog wel een aantal woorden die toegevoegd kunnen worden die allemaal bij de kleur rood en een rood hart passen. Ook heb ik een Kreeft getekend, zo rood als een kreeft. Toen nog de nodige rode bloemetjes getekend, en met een zwarte en witte fineliner weer allerlei accenten en schaduwen aangebracht. En dan begint het knippen, scheuren en vooral rangschikken en plakken. Bijna lachwekkend hoe lang ik daar over deed, het kan op zoveel manieren maar ja welke vond ik nu het mooiste, uiteindelijk is dit het eindresultaat geworden.


Dit grappig gedichtje over de kleur rood kwam ik op internet tegen en schreef het snel op in mijn werkschriftje. De besjes kwam ik tegen tijdens het boodschappen doen en heb een takje geplukt, weet niet van welke boom dit is maar een ding is zeker de vogels eten deze besjes niet want de boom zat propvol, en de rode kleur past toch mooi bij dit thema.


De tekst uit het schriftje heb ik op de computer met een mooi lettertype, 'Lucida Calligraphy' samen gevat met nog wat rode toevoegingen voor een fraai geheel.


En ik kon het niet laten om even te spelen op mijn TOVERDOOS [zo noem ik mijn computer] ***

Andere uitwerkingen bekijken:
Elizabeth
Marjan
Juffrouw Ooievaar
De Breimeisjes
Celine
Toos
Loes
Carmela & Davide
Corrie
Albèrtje


19 opmerkingen:

  1. Wat leuk en mooi!
    Ja soms is het moeilijk kiezen welke compositie gebruikt moet worden. Zelf maak ik dan foto's die ik even later op de telefoon bekijk; dat ziet er toch anders uit dan in het echt. Maar het blijft soms lastig om een keuze te maken.
    Het gedichtje is een leukerd en je zelfportet, wow, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke uitwerking van rood!
    Het zelfportret vind ik erg knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is weer een heel genot om te zien en te lezen hoe je dit hebt gemaakt, Josephine!
    Je hebt er veel aandacht aan besteed en alles met zorg gekozen;ja daar gaat heel veel tijd in zitten...
    Hoe langer ik kijk, hoe meer ik zie; de kralen, de bloemen, de roos... het zijn allemaal ronde vormen. En de hele compositie vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful effect!!Interesting the motifs that form the collage.I love the flowers on their stems so thin...
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het rood spat ervan af. En ik zie heel veel dingen uit het gedicht terug in je project.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, al deze uitwerkingen. En super leuk, dat gedichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor het gedicht en je zelfportret...prachtig!
    Erg leuk met die ronde bloemen en ik zie dat je het ook over een kreeft hebt en zelfs mooi getekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een inspiratie prachtig dat beloofd wat dit jaar hij is nog maar net begonnen.
    Fijn weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig mooi allemaal, je boek is prachtig, het gedicht is leuk en je bewerkte zelfportret is fenomenaal, knap dat je zoiets kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, je hebt je echt creatief 'uitgeleefd' mooi hoor!!
    Prachtig gedaan, leuk dat we met zoveel dames meedoen aan Crea 5220, Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De collages maken (je was er lang mee bezig) geeft vast een meditatief gevoel. Heerlijk om zo bezig te zijn. Ik vind het idee van een challenge ook altijd goed werken. Ik vind het prachtig. Ook genoten van jouw portret. Wat leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt het thema 'rood' weer mooi uitgewerkt, Josephine !
    Prachtig gedicht en eindresultaat van je collage ... ik kan me voorstellen op hoeveel manieren je dit uitprobeert, ik kan namelijk ook heel lang over zulke creaties doen :-)
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love that first composition, and your self portrait is brilliant :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig weer allemaal Josephine ....fijne dag liefs Ria ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Josephine,
    Wat leuk hoe je die kaart zo hebt gemaakt. Een leuk thema ook ROOD. Je gedicht is ook erg leuk en wat een grappige animatie op je zelf portret. Je bent lekker bezigggg....!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Josephine, je hebt er zeker veel werk aan gehad....het is heel knap geworden hoor !!
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie collage zeg. Helemaal volgens het thema,

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥