maandag 27 januari 2020

Klein borduurtje ***


Tussen door heb ik een klein borduurtje gemaakt, het is de bedoeling om er een mapje voor het oude schaartje van mijn moeder van te maken, en dan natuurlijk nog een bijpassend kussentje voor aan het schaartje te hangen.


Ook laat ik een aantal speldenkussentjes zien waar ik lang geleden al eens een post over geschreven heb, ik kwam ze weer tegen in mijn oude fotomapjes. Jullie kennen ze waarschijnlijk wel de BOTTLE CAP PINCUSHIONS. Zo leuk om te maken , je gebruikt gewoon een dopje van een wijnfles of waterflesje en die versieren met allerlei viltlapjes en vervolgens nog leuker maken met kralen, kantjes en siersteken.
Het zijn net mini gebakjes.




deze heb ik gemaakt van een heel klein aardewerk vingerhoedje, met een stukje oud kant en minispeldjes. Van een stukje satijn heb ik er een roosje omheen gemaakt. Vinden jullie het geen snoepjes ***





10 opmerkingen:

  1. Ha ha ik heb ook een bonte verzameling en ze zijn leuk maar ik zie alweer nieuwe uitdagingen🤩

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Dat ziet er leuk uit. Super hoe jij van allerlei stofjes en dopjes zo iets leuks weer weet te maken. Het zijn inderdaad net mini gebakjes. Zo ontzettend leuk. Knap gedaan hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige kussentjes. Je hebt er echt kunstwerkjes van gemaakt. Ik had er nog nooit van gehoord, of ze gezien. Weer iets om uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap dat je met zo'n dopje zoiets moois kan maken, vooral dat oude vingerhoedje is zo schattig ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het mapje gaat vast weer mooi worden als ik het borduursel zie.
    Mooi om zo'n oud schaartje in een mapje te bewaren.
    Je kleine gebakjes zijn heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Dat schaartje van je moeder moet je koesteren hoor, wat is dat mooi zeg...
    Het is zo heerlijk om kleine borduurtjes te maken. En ik krijg weer inspiratie vanuit je foto's.. Wow, wat een mooie speldenkussentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze stuk voor stuk schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, precies mini gebakjes, Josephine, ze zien er heel leuk uit ... prachtige details !
    Het laatste met het vingerhoedje vind ik super schattig !
    Alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥