vrijdag 31 januari 2020

Crea 5220 week-5 Collage ***


Een paar weken geleden zag ik op internet een collage voorbij komen waarbij ik dacht, JA . .
zoiets dergelijks ga ik uitwerken voor week 5  En dit is het dus geworden.



Ben wat spulletjes gaan verzamelen, wit papier, kranten papier,  teksten uit een tijdschrift, Muziek papier, zwart papier, vergeeld papier uit een oud kookboekje, buitenlands geld, bak papier, créme/beige papier, goud papier en een stukje jute met zwarte bloemen, en ben aan de slag gegaan. Tutten jullie er ook zo lang over, bij mij kan het soms dagen duren voordat ik denk, ja zo is het naar mijn zin, haha. Ik wil het een bepaalde strakheid geven voor een rustpunt in het geheel en tegelijkertijd wat nonchalance toevoegen om het niet te statisch te maken, wat kan een mens het zichzelf toch moeilijk maken hé? Het is ook wel een karakter trekje hoor, voor mij moet iets niet te makkelijk zijn anders voelt het niet als een uitdaging.


Misschien wel leuk om te weten, voor deze collage zijn 63 stukjes papier gebruikt ***


Kijk ook eens bij:
Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie   Albèrtje



14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige en evenwichtige collage, Josehine... Ja, ik weet precies wat je bedoelt met dat 'tutten'..., maar het hoort bij het creatieve proces denk ik. Je moet zelf de afwegingen maken en dat duurt soms best even.
    Ik ben ook gek van dit soort collages en denk dat ik wel weet wat je bedoelde met je inspiratiebron!
    Mooi hoe je toch de regelmaat erin hebt weten te houden door terugkerende papiertjes, poezenbeesten, vormen en kleuren.
    Knap staaltje werk hoor! En je daagt me ongemerkt uit om ook eens zoiets te proberen!
    Fijn weekend, en groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooi combinatie van kleuren en gebruikte materialen! Leuk dat het poesje overal weer terug komt, dat maakt het nog extra tot één geheel.
    Wat grappig dat je hebt geteld hoeveel stukjes papier je hebt gebruikt ;)
    Dat tutten herken ik, soms is het zó moeilijk om de knoop door te hakken. Niet alleen bij het bedenken van de manier van werken maar ook bij het beslissen wanneer ik genoeg materialen heb om mee te werken. De lastigste knoop vind ik het bepalen wanneer iets klaar is.... Maar ja, tegelijkertijd vind ik dat proces vaak ook wel weer leuk :O)
    Dat tutten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps, die laatste twee woorden horen er natuurlijk niet bij.... ben nog even aan het wennen aan mijn keyboardje en heb niet goed opgelet....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, het past allemaal goed bij elkaar en leuk dat je ook muziek en oud papier gebruikt hebt. De poesjes komen zo mooi uit. Prachtige collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Josephine, hier heb je weer een mooie samenstelling gemaakt, ik vind vooral die poesjes zo leuk hierbij..
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi geheel! Prachtig, al die verschillende materialen en toch zo in balans!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful job!We love cats (we have two). It's harmonious and romantic!
    Good Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig dit. Alles is zo mooi op elkaar afgestemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben steeds benieuwd naar je creaties, Josephine, en WOW ... deze vind ik echt prachtig !
    Zo leuk gedaan met die schattige poezen !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk gemaakt Josephine!!
    Grappig om te zien hoe je van verschillende soorten papier dit soort leuke dingen in een collage kunt maken.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, jij bent echt een kei met papier. Erg mooi om eenzelfde onderwerp (poes) steeds op een andere manier te laten zien. Dat brengt rust en eenheid !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuuuuukkkkkk....liefs Ria...fijn weekend 💋

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een enige collage. Heerlijk om er even een tijdje mee bezig te zijn, lijkt me. Lekker rommelen en dan uiteindelijk iets heel moois maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer heel mooi!! Je moet het maar bedenken, poesjes tekenen op krantenpapier, muzieknoten en dan tot één mooi geheel/ collage samen brengen. Dat lukt je elke keer weer heel goed :)
    Weer genieten, fijne zondag Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥