vrijdag 17 januari 2020

Crea 5220 week 3-Stippen ***



In 1e instantie ben ik weer wat afbeeldingen gaan verzamelen van stippen, kleding met stippen, schoenen met stippen enz. Ook heb ik een malletje gemaakt voor een fotolijstje die ik later van papier heb uitgeknipt, het was bedoeld als lijstje voor een kattenhoofdje dat ik heb getekend met alleen allemaal stippeltjes.


En hoe nu verder, ik besloot de achtergrond te vullen met allemaal stippen van verschillende maten die ik beschilderde met aquarelverf. Toen de achtergrond voltooid was zag ik wel  dat wat ik allemaal in eerste instantie had verzameld totaal niet past bij deze achtergrond. Er ging een lichtje bij me branden, in april 2016 heb ik een keer een post geplaatst HIER [Klik] van allerlei schijfjes vilt die ik op elkaar had genaaid. Voor deze post noem ik ze maar even stapeltjes vilt stippen,


Grappig gezicht zo van de zijkant gefotografeerd hé, het leek me een goed idee om dit soort vilt stippen te gaan gebruiken . Dus ben ik een aantal nieuwe stapeltjes vilt stippen gaan knippen en naaien die goed passen bij deze uitwerking. De viltrondjes zijn per schijfje vastgenaaid met een feston steek en hier en daar nog wat extra steken toegepast voor een mooie bewerking. De kleuren zijn een stuk harder dan de aquarel stippen en dat vind ik nu juist zo'n mooi contrast geven. Natuurlijk gebruikte ik ook deze keer weer de nodige fineliners en alcohol markers om nog meer stippen toe te voegen. Het was heerlijk om aan te werken, het nam wel wat tijd in beslag want het was best wel bewerkelijk, en het duurde ook even voordat ik helemaal tevreden was ***

Ander uitwerkingen bekijken:
Elizabeth
Marjan
Juffrouw ooievaar
De Breimeisje
Celine
Toos
Loes
Carmela & Davide
Corrie
Albèrtje







18 opmerkingen:

  1. Wat prachtig gemaakt en zo leuk met die viltstippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo leuk met al die schaduweffecten in de verf. Maar het mooiste zijn natuurlijk de stippen van vilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opnieuw een schitterende creatie! De achtergrond op zich vind ik al erg mooi en de viltstippen maken het echt 'levendig'. Ze springen er niet alleen uit door hun reliëf maar ook door hun kleuren. Heel mooi!
    Wat ik me afvraag: hoe gaat het met bewaren? Ik bedoel, hoe blijft het 'goed'?
    En hoe is het afgelopen met de viltcirkels uit het gelinkte blogje? Heb je er nog een tas van gemaakt of het ingelijst? Of iets anders misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om even een antwoord op je vraag te geven Marjan, deze uitwerking stop ik ook gewoon in zo'n plastic mapje, voor de viltschijfjes is dat geen probleem die blijven goed.
      En met de viltbewerking uit het blogje uit 2016 heb ik tot op heden nog steeds niets gedaan, erg hé. heb het wel een aantal keren weer door mijn handen laten gaan. Misschien mooi iets om dit jaar eens er daadwerkelijk iets van te maken 😏

      Verwijderen
  4. leuk met de vilten rondjes . Dat spreekt mij natuurlijk erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gemaakt!
    Je mag trots op je werk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De viltstippen zijn prachtig, een mooie vondst en met de verfstippen en de pentekeningetjes, vormt het een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I like the colors you have chosen!Beautiful felt dots!It must be relaxing to sew them together!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow... dat ziet er schitterend uit! En ook nog eens hoogteverschil, een dimensie extra. Wat passen de viltcirkels er geweldig goed bij. Het is maar goed dat je niet in een boekje werkt...
    En als ik de foto van je verzamelde materialen zie, dan zou je zo nòg een uitwerking van het onderwerp kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, die vilten rondjes. Ik vind je hele werkstuk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk weer....fijne week liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,
    Wat een leuke creaties zijn dat geworden.
    Heel bijzonder en ook erg leuk om te zien. Ook dat lijstje voor dat kattenkoppie heb je mooi gedaan.
    Knap hoe je het telkens weer zo mooi weet te fotograferen. Erg mooi gedaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap samengesteld Josephine !!
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er weer prachtig uit, Josephine !
    Ik vind de combinatie met de aquarel en vilt stippen heel geslaagd, de kleuren zijn ook wondermooi !
    Altijd fijn als je met iets bezig bent om weer nieuwe ideeën te krijgen ...
    Het kattenhoofdje is ook heel leuk !
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig en mooi in evenwicht zo qua kleuren1
    echt heel mooi gedaan.

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeps, ik ben je meteen gaan volgen want ik merkte nu pas dat ik je uitwerking van de stippen heb gemist, terwijl deze juist zo mooi is. Heel mooi gecombineerd de kleuren én de materialen. Heel smaakvol :) Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥