vrijdag 7 februari 2020

Crea 5220 week-6 Kinderliedje ***


Dit kinderliedje van Kabouter Spillebeen heb ik gekozen omdat het mij met vertedering doet terugdenken aan mijn jeugdjaren. Als klein meisje was ik een beetje verliefd op dit liedje en dat kwam vooral door Kabouter Spillebeen. Kabouters vond ik [ en nog steeds trouwens] zo leuk, en zag het in mijn fantasie ook allemaal gebeuren. In eerste instantie heb ik de achtergrond beplakt met een bepaalde kleur blauw papier waarvan ik me nog kan herinneren dat ik dat toen als klein meisje in het boekje ook met kleurpotlood blauw had gekleurd.


Toen ben ik op zoek gegaan naar twee afbeeldingen van kabouters, eentje op de paddestoel en één van een gebroken paddestoel en een kaboutertje dat achterover valt. Die twee ben ik na gaan tekenen en schilderen om in de uitwerking te gebruiken, hieronder zie je de details hoe het geworden is.



Op de tekststukjes heb ik paddestoelen hoedjes geschilderd, en een stukje muziekpapier van het liedje toegevoegd. Met rode, witte en zwarte fineliners ben ik wat gaan droedelen. Om er mee bezig te zijn voelde echt als een stukje jeugdsentiment, heerlijk***

Kijk ook eens bij:
Elizabeth   Marjan   Anita
Akkelien   Celine   Toos
Carmela & Davide  Loes
Corrie    Albèrtje



14 opmerkingen:

  1. Oh ja, echt zo'n kinderliedje dat ook ik vroeger heel veel gezongen hebt.
    Je hebt het weer prachtig uitgebeeld! Leuk dat je de achtergrond blauw hebt gemaakt als herinnering naar vroeger. Het natekenen van de kabouters is je prima gelukt!
    Iedere week zie ik weer de speld in de hoek die de foto's een mooi extra accent geeft. Is het een echte speld of gebruik je fotomontage?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Marjan het is geen echte speld hoor, ik heb een PNG bestand gemaakt in mijn grafische programma, een mapje vol, en ook dit speldje. Het staat wel grappig hé.....

      Fijn weekend wens ik je.....

      Verwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Erg leuk gemaakt. Mooi met die kleuren en grappig ook met die teksten.
    Ja..dit is een bekend liedje voor een heleboel mensen. Wie is er niet groot mee geworden..hihi...?!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan dit liedje dacht ik ook, maar heb het al gebruikt met de stippen.
    Heel mooi gemaakt vrolijk ook, dat hoort bij dit liedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie uitwerking! Echt prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op dit kaboutertje zou ik ook zo verliefd kunnen worden, hij is zo schattig.
    Leuk met de tekst op het werkstuk.
    Dit heb je wederom heel stijlvol gedaan, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, sprookjesachtig mooi... Wat heb jij toch talent voor zulke dingen!
    Die kleuren bij elkaar, vind ik ook zo sterk.
    Je kunt zien dat je er met veel plezier aan hebt gewerkt...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Adorable gnomes! Searched this character on Google and found he is very sweet with his polka dot hat!!
    Hugs
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een hele bekende :)
    Echt super mooi uitgebeeld weer, wat een leuke plaatjes ook!
    De kleuren komen ook weer zo mooi uit, je hebt er echt kijk op, geweldig. Alvast een heel fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In één woord, PRACHTIG. Zo mooi op die blauwe achtergrond. En je hebt tegelijk je herinneringen erin verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gedaan....en inderdaad jeugdsentiment......liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap gemaakt Josephine, vind die kabouter ook echt schattig...ik wens je nog veel inspiratie !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, Josephine, hoe prachtig heb je dit weer gedaan, zo creatief en lieflijk mooi !
    De combinatie blauw-rood en de details zijn wondermooi !
    Dit is ook een van mijn favoriete kinderliedjes :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥