vrijdag 28 februari 2020

Crea 5220 week-9 Geel ***


Het wordt een zonnige uitwerking deze keer, de kleur GEEL staat voor vernieuwend, mentaal sterk, bewegelijk en opgewekt. Van alle kleuren bevat de kleur GEEL het meeste licht. Het is een krachtige, stralende kleur, een kleur tegen neerslachtigheid. Geel symboliseert de ZON en nieuw leven, en staat voor activiteit en positief denken. Geel is de kleur van lichtkracht, energie en wijsheid. Geel geeft je een gevoel van geluk, warmte, vreugde en blijdschap.


Het eerste wat ik deed was een grote ZON tekenen en schilderen, een groot verlangen in deze zeer natte maand. Daarnaast weer van alles verzameld en dan uiteindelijk het meeste niet gebruikt. Ik bleef maar heen en weer schuiven en vond het eigenlijk veel te druk allemaal. Uiteindelijk koos ik ervoor om een harmonieus warm en vooral rustig geheel van te maken met lekker veel geel erin verwerkt, en heb de nodige accenten toegevoegd en wat stempels.



En natuurlijk kon ik deze keer mooi mijn zelfgemaakte aquarellen ook voor deze post gebruiken.


Ook in huis had ik nog wat geel staan, een oude puddingvorm, een vaasje en een fruitschaal, dit alles kocht ik ooit zo rond 1985, in een tweedehands winkeltje ***

Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie   Albèrtje

11 opmerkingen:

  1. Je hebt een heel persoonlijke stijl, en ik ben fan...! Zoveel spullen op je tafel hebben liggen en uiteindelijk er niet veel van gebruiken is wel herkenbaar. Maar het is vaak nodig in het proces van afwegingen maken. Mooi hoe je je schilderstalenten combineert met de andere afbeeldingen, qua stijl past het zo goed bij elkaar.
    En je gele spulletjes vind ik ook zo leuk!
    Fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blog!
    Ja naar de zon verlang ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie uitwerking weer! Ik zie er de vier seizoenen in terug. Je bloemaquarellen zijn prachtig!
    En ja, net als Elizabeth en jij heb ook ik vaak meer op tafel liggen dan er uiteindelijk gebruikt wordt, wat een luxe ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zowaar: op dit moment schijnt de zon hier!
    Ik word steeds vrolijker :-) bij het lezen en zien van al die leuke uitwerkingen met GEEL!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verbluffend mooi, wat een talent toch !
    Elke week weer zó stijlvol.
    Ik val in herhaling, maar ja, het is gewoon zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Josephine, we zien elke week een prachtig nieuw ontwerp van u...
    maar deze is speciaal : hier wordt je zo blij van !!
    nog een fijne dag en groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You are right! Yellow is powerful and radiant color. You represent it very well with your elegant composition!
    Hugs!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk vrolijk :) Je aquarellen zijn prachtig
    Ook je gele puddingvorm vind ik erg mooi
    Wat mij betreft mag je zon wel komen, ik denk zo dat iedereen er wel aan toe is! Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wordt heel blij van deze post, Josephine, al die prachtige gele accenten ... je hebt de collage heel sfeervol samengesteld !
    Je aquarellen zijn wondermooi ...
    en ik ben helemaal weg van die oude puddingvorm :-)
    Deze morgen hadden we wat zon, maar het blijft toch weer wisselvallig, spijtig !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowww...die papaver bloemen.....prachtig lieve Josephine...fijn weekend liefs Ria 💛💛💛

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥