vrijdag 8 mei 2020

Crea 5220 Week - 19 Silhouet ***


Een Silhouet is een visueel beeld van een ondoorzichtig object, { persoon, gebouw, voorwerp, vogel enz. } dat een goed contrast heeft met de achtergrond, en daardoor een duidelijke vorm, maar egaal van kleur is, { in het algemeen zwart of grijs } doordat er weinig licht opvalt dat gereflecteerd zou kunnen worden, in verhouding tot de helderheid van het achtergrondlicht.


Van de week ging ik iets kopen in een bouwmarkt toen mijn oog viel op de behangafdeling.  In die bewuste bouwmarkt hebben ze van alle behang soorten allemaal kleine staaltjes die je mee kunt nemen om rustig thuis te bekijken of dat mooi past bij je interieur. Op de foto hierboven zie je een aantal van die staaltjes die ik meenam en vond ze erg mooi om bij deze opdracht als achtergrond te gebruiken.


 Op internet ben ik toen allemaal foto's gaan verzamelen die ik wel geschikt vond om te gebruiken en na ik ze had uitgeprint ben ik ze allemaal uit gaan knippen. Achteraf heb ik er maar een bescheiden aantal gebruikt, maar dat is heel vaak zo. Al bezig zijnde zie je pas een beetje hoe het ongeveer kan worden en dan gebruik je slechts een paar afbeeldingen, maar de rest komt ooit wel weer eens elders van pas daar twijfel ik niet aan.


Deze foto is echt  een giller, een paar dagen geleden zit ik in de tuin heerlijk in de zon de krant te lezen en opeens viel mijn oog op dit silhouet. Op mijn tafel staat een terracotta bloempost met witte viooltjes, de zonnestralen vielen er zodanig op dat een van de bloemen dit vogeltje toverden op de planken van mijn tafel. Het moest gewoon zo zijn dat ik dat mooi kon gebruiken voor deze post,  grappig hé , fijn weekend allemaal***

Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan 
Anita  Akkelien 
Celine  Toos
Carmela & Davide
Corrie  Albèrtje 
Sandra   Nel 
Petronille Loes
 

13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren blauw heb je deze week gebruikt. Leuk dat je met behangstaaltjes hebt gewerkt.
    Het silhouet van de viooltjeskraai is super, wat mooi dat daar je oog op viel!
    Net als jij heb ik ook heel vaak te veel materialen klaar gezocht, maar inderdaad; die komen vaak later weer van pas.
    Voor deze week heb je in ieder geval weer een hoop moois bij elkaar vergaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha dat is wat ik ook altijd doe met leuke behangstaaltjes is het ook goed kaarten maken . Je hebt er weer wat moous van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou toch bijna zeggen dat er een vogeltje in je bloemetjes zat! Hoe gaaf is dit ... niks geen toeval ... het moest zo zijn!
    Ja, die behangstaaltjes zijn altijd leuk; ik moet me altijd inhouden... Wat heb je ze leuk gebruikt op je pagina!
    En de totale uitwerking is weer een topper geworden, ik geniet elke week weer van je originele manier van uitbeelden...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, dat "vogeltje"! Toveren met schaduw! En je hele blog is weer geweldig en inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, je moet het zien hè, dat zijn de leuke toevalligheden.
    Maar zonder dat, je hebt weer een prachtig werk werkstuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo'n prachtig ontwerp weer, Josephine !
    En ik dacht al meteen wat een mooie achtergrond qua kleur en textuur, zo leuk dat je deze in die bouwmarkt gevonden hebt !
    Het viooltje dat precies een vogeltje is, soms moet het inderdaad zo zijn, geweldig !
    Morgen nog een mooie lentedag :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het weer zo stijlvol en mooi bij elkaar passen.
    Als je dat van dat bloempje niet had gezegd had ik de schaduw echt voor een merel gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You used beautiful shades of colors! Always very elegant.EhEh!! We too had seen a small bird in the silhouette of the flower before translating the text!!
    Good Weekend!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo, wat is dat mooooi! Geweldig idee om behangpapier te gebruiken en je silhouetten zijn prachtig!
    Buitengewoon is dat vogeltje, de schaduw van viooltjes. Dat daar nu net je oog op moet vallen hè. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja handig die kaartjes, ik heb ze wel eens 'gebruikt' tijdens mijn handwerkopleiding, echt handig. Het vogeltje, echt wauw, echt uniek en heel speciaal net nu het woord silhouette is :) of het zo heeft moeten zijn. Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die verfkaartjes zijn heel handig. Ook behangstalen trouwens. Je hebt weer van alles gebruikt en er een mooie collage van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wederom weer een zeer geslaagde uitwerking. Heel fraai. Ik ben groot fan van blauw en vind je collage met de behangstaaltjes heel stijlvol. Zou ik zomaar op kunnen hangen.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap werk Josephine, silhouetten zijn altijd spannend.....wat schuilt daar achter ?? bijvoorbeeld een bloem of een vogeltje...
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥