vrijdag 1 mei 2020

Crea 5220 Week - !8 Vloeipapier ***


Vloeipapier is een papiersoort met een zeer hoog absorptievermogen. Voor dit thema heb ik drie verschillende materialen gebruikt. Deze eerste uitwerking heb ik gemaakt van dun kreukelig papierlint dat is opgerold als je het koopt en dat je uit elkaar kan trekken. Heb er een bloemen fantasie van gemaakt en heb  met verschillende kleuren gewerkt.


Kijk hier zie je dat papierlint, jullie kennen het vast wel denk ik, en daar het ook een hoog absorptievermogen heeft is het voor mij ook vloeipapier.


Deze Wit op zwart uitwerking heb ik gemaakt  van zijdevloeipapier, eigenlijk het vloeipapier dat gebruikt wordt om breekbare  of kwetsbare voorwerpen in te verpakken. Wederom is het een bloemen fantasie geworden. In eerste instantie wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik met dit thema van plan was, maar na even nadenken kwam ik op dit idee. Het was heel erg leuk om er aan te werken, waarschijnlijk omdat ik zwarte achtergronden heb gebruikt en je meteen mooie contrasten ziet.



Op deze twee foto's zien jullie Ranonkels die ik heb gemaakt van crêpepapier, het is al een tijdje geleden dat ik deze heb gemaakt en er al eerder een post over geschreven maar vind het leuk om ze nogmaals te laten zien. Iedere  bloem is gemaakt van ongeveer 100 bloemblaadjes en ieder bloemblaadje kreeg drie lijmpuntjes. ook zijn alle bloemblaadjes eerst een beetje opgerekt om een mooie bolling te krijgen. Het was zeer bewerkelijk en heb uiteindelijk een boeketje van negen ranonkels gemaakt. En zeg nu zelf, ze passen toch prachtig bij dit thema ***

Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Carmela & Davide
Corrie  Albèrtje  Sandra
Nel  Petronille



15 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer een prachtige uitwerkingen gemaakt. Je zwart/wit bloemencollage is er eentje om in te lijsten. En die ranonkels ware kunstwerkjes!
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat mooi! En hele klus, maar dan heb je ook wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat mooi. De ranonkels, echt prachtig. Wat een mooie effecten met het vloeipapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij dat mooi gemaakt!
    Vooral die Ranonkels...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja dat kreukelige papierlint kan ik me nog herinneren. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik er toen mee gedaan heb, maar ik weet nog wel dat het een 'hype' was ;o)
    Je wit-zwarte werk vind ik een kunstwerk! Wat moet het lastig zijn geweest om de dunne (en waarschijnlijk krullenden) bloemenblaadjes te hantere. Ik zie ook nergens lijmafdrukken, hoe heb je ze op de ondergrond vastgemaakt?
    En dan nog je ranonkels; wat een prachtige bloemen zijn dat geworden! Ik kan me voorstellen dat het heel veel werk was, maar gelukkig zijn het bloemen waar heel lang van genoten kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele andere uitwerking dan gewoonlijk, heel apart .
    De ranonkels was wel een geduldwerk, maar ze zijn geweldig mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful works! Flowers are really delicate,what patience to have worked one petal at a time! Refined white flowers on a black background.The paper tape can be the "Pirkka"? I had a ball of it.Nice idea! Good Weekend!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles weer zo prachtig, Josephine, wat een mooie kleurencombinatie bij het eerste werkje ... de bloemetjes, wow, zo lieflijk !
    Ik kan me voorstellen dat het maken van de ranonkels bewerkelijk is, ze zijn dan ook wondermooi geworden !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alle drie de uitvoeringen zijn weer mooi, inderdaad ik heb dat lintpapier ook wel eens gezien. De zwart/wit uitwerking is prachtig en heeft iets speciaals. De ranonkel, ha ha, die maakte wij vroeger wel eens van papierenzakdoekjes, ze waren natuurlijk niet zo mooi en bewerkelijk als die van jou. De randjes daar gingen we dan voorzichtig met een stift langs. Een leuke herinnering :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik sta perplex van zoveel creativiteit! Wat ben jij vindingrijk zeg...
    Ja, dat papierlint ken ik ook nog wel. Daar heb ik vroeger ook wel mee geknutseld. Je tweede uitwerking vind ik schitterend en zo sterk! Machtig, dat contrast en die strakke vormen...
    Maar ja, de ranonkels spreken mijn romantische hart enorm aan... wow... wat mooi gemaakt en heel arbeidsintensief begrijp ik. Ze zijn bijna niet van echt te onderscheiden. Echt helemaal top!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ai wat zijn de ranonkels mooi echt een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi weer. Ik vind de ranonkels werkelijk prachtig. Je maakt er iedere keer iets moois van en ik vind het erg leuk om te zien hoe je het onderwerp uitwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sta echt helemaal versteld van je prachtige kunstwerken. Wat heb jij een groot talent. Complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap werk Josephine !! Het werken met deze materialen doet me ergens denken aan mijn schooltijd vroeger....
    Ik wens je nog een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel teer, dat vloeipapier. Wat een mooie uitwerking weer. Compliment!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥