vrijdag 29 mei 2020

Crea 5220 Week - 22 Driehoek ***

Tsja . . . . . wat ga ik met het woord driehoek doen , zal ik gaan tekenen of schilderen, of knippen en plakken?


Hier ben ik in eerste instantie mee begonnen, met alcohol markers op aquarelpapier en dat werd heel vlekkerig terwijl het op heel simpel papier wel heel mooi overkomt maar ben er mee gestopt omdat het toch niet iets was waar ik zin in had.


En opeens  bedacht ik dat met lapjes stof werken ook wel grappig kan zijn. Het gekke is dat als je deze foto bekijkt met de spullen die ik had samengesteld om aan de slag te gaan dat je duidelijk de verschillende soorten stof ziet, fluweel, stukjes oud kant, pailletten, verschillende soorten band. Maar op de uitwerking kon ik het niet zodanig op de foto krijgen omdat goed zichtbaar te krijgen, snap niet waarom??? Ook zijn nog de nodige stukjes gewoon en goud papier verwerkt die ook niet goed zichtbaar zijn op de foto en daar baal ik van. In werkelijk is het en stuk fraaier dan ik hier laat zien.


Dit speldenkussen heb ik een aantal jaren geleden gemaakt, het zijn niet echt driehoeken maar door de wijze waarop het is gemaakt komt het een beetje over als driehoeken, dus die mag van mij mee doen vandaag ***

Kijk ook eens bij;
Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie  Albèrtje
Sandra  Nel  Petronille   

9 opmerkingen:

  1. Weer veel moois wat je laat zien! En ja, ik vind ook dat het speldenkussen "iets" met driehoeken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik zie wat je bedoelt als je het hebt over de het effect van de verschillende materialen dat niet meer goed zichtbaar is in je werkstuk. Misschien komt dat door de lichtval?
    Ik vind het een leuk idee dat je met stofjes aan de gang bent gegaan. Toch vind ik je aquarel ook mooi hoor, dat vlekkerige maak het juist extra interessant ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn laptop heeft een mat scherm, en daarop zie ik toch wel wat sprankeling hoor! Op mijn telefoonscherm veel minder...
    Maar, in elk geval heb je er iets moois van gemaakt! Prachtig al die oude stofjes en fournituren.
    Je opzet met de markers vind ik ook echt wel iets hebben, maar misschien vindt jij het een beetje rommelig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine,

    Ja, dat is zelfs met het maken van kleding zo! Soms heb je iets toegevoegd, heel veel werk!! Maar als het af is , is het effect minimaal! En de andere keer doe je weinig moeite...groot effect!! Waar dat aan ligt??

    Alles goed bij jullie? Ik hoop het!

    Fijn weekend,

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How nice your collage! Fine the fabric you have chosen! Wow! The pincushion is really elaborate...
    Hugs,
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de derde foto prachtig. Kan me helemaal voorstellen hoe die stofjes eruit zien en hoe ze voelen en glimmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi idee om met verschillende stofjes te werken voor dit thema, Josephine !
    Ik snap wel wat je bedoelt, toch zie ik wat glinstering van het goudpapier ...
    Prachtige motiefjes in het speldenkussen !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanmorgen kwam de foto met de driehoekig geknipte stofjes hier niet door, maar nu wel. Raar was dat, ik zat te lezen wat ik moest zien, maar het was er niet. Zal hier wel iets met de wifi zijn geweest. Ik zie het goud papier goed, hartstikke mooi dat je dat ertussen hebt verwerkt.
    Een mooie variatie in stofjes heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap inderdaad wat je bedoelt met het effect komt niet goed over op de foto. Echt jammer want de lapjes en bandjes zien er heel fraai uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥