maandag 18 mei 2020

Joehoe......ben in de tuin ***


Loop maar gezellig even achterom de tuin in, schenk ik een lekker kopje koffie met wat lekkers erbij, en lopen jullie dan even een rondje mee, om te genieten van de bloemenpracht. Deze pot staat op de grote houten  tafel.


Gister heb ik deze foto's genomen, het was in het noorden wat somber weer dus echt sprankelend zijn ze niet geworden. De Seringenboom staat volop in bloei en eigenlijk worden ze al wat minder fraai, dus dacht moet ze toch even vastleggen want met de warme dagen die we krijgen kan het zomaar voorbij zijn.


En kijk die lieve pluisbol van ons vind het ook heerlijk om in de tuin rond te scharrelen, hij is bijna 14 jaar.


Elk jaar is het weer opnieuw een feest als de Clematis Montana zijn knoppen gaat vormen en  er na een tijdje dan een explosie van honderden bloemen tevoorschijn komen. Ze zien er zo teer uit het lijkt wel bijna vloeipapier.


De boeren Korenbloem, ook zo'n trouw gezelschap die jaarlijks weer op verschillende plekken zijn uitbundige bloei toont.


Spaanse Magrieten, heerlijke doorbloeiers tot laat in het jaar, natuurlijk jullie allen bekend.


Worden jullie al een beetje gek van al die foto's, kan het gewoon niet laten.



Dit is ook zo'n dankbare plant, de Begonia Waterfall, je koopt het als een klein plantje maar zet het maar gewoon in een grote pot want je ziet ze bijna groeien, zo snel gaat het. Binnen de kortste tijd is er geen pot meer te zien maar een gigantische bloemenpracht. De uitgebloeide bloemen vallen vanzelf af dus je hoeft niets te plukken, makkelijker kan het niet. Wel regelmatig voorzien van vloeibare mest in het gietwater voor nog mee bloemen.


Wat zijn ze eigenlijk prachtig hé, gewoon het simpele boterbloempje, ik ben er gek op, ze piepen zo hier en daar gewoon tussen de bloemen tevoorschijn en voor mij mogen ze blijven.
Hoop dat jullie het rondje tuin gezellig hebben gevonden, geniet vooral volop van de komende warme dagen waarmee we verwend worden, dat wordt genieten ***




13 opmerkingen:

  1. Het is dat genieten in je tuin, zoveel bloemenpracht!
    Wat een schat is hij toch hè je Westy en hij ziet er nog heel goed uit, zo een lief gezelschap heb je van hem.
    Heerlijk toch zo'n boterbloemen die z'n best doet tussen de andere bloemen.
    Als wij over de dam fietsen zie je ook veel boterbloemen langs de kant en witte vlekken van massa's wilde margrieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling door je tuin! Het voelt bijna als een echt uitje... Prachtige detailfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een heerlijke wandeling. Al die bloemen zo prachtig in bloei, daar word je vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was een gezellig en mooi rondje! Het is altijd weer leuk om een tuinierster te horen praten; het enthousiasme spat er af! De 'oude heer' doet het ook goed op de foto's, wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig rondje en die begonia heb ik ook maar dan de dubbele.
    Nu hoop ik dat ik hem kan overhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om even in je tuin gemogen kijken. De koffie smaakte trouwens goed hoor. Ik vind je Clematis prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het heel gezellig, Josephine, echt genoten van al deze bloemenpracht !
    Hier zijn de seringen al uitgebloeid en roos New Dawn begint volop te bloeien ...
    Lieverd Bono staat weer zo mooi op de foto !
    Fijn die warme dagen ... geniet ervan,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, ik heb genoten, wat een fijne tour :-)
    Je Begonia, daar was ik al fan van, maar ik wist zijn naam niet, die ga ik nu nooit meer vergeten. Geniet jij nog maar verder van je tuin, euhhh over een tijdje wil ik best weer een tour hoor, of ben ik nu te vrijpostig? Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee hoor Anita, helemaal niet, er komt vast t.z.t weer eens veel fleurigheid voorbij. Nu binnenkort staan alle rozen weer volop te bloeien en dan kan ik het zeker niet laten om daar ook een post van te maken.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Genieten van je prachtige bloemen. Ik ben dol op petunia's. Heb diverse kleuren staan.
    Hier is de sering alweer uitgebloeid. Altijd ruim een week verschil met het noorden of het westen van het land.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's Josephine ! Het is nu echt wel genieten in de tuin vol kleur.....groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was een echte geniet post...fijn weekend lieverd liefs Ria 💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt weer schitterende foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥