vrijdag 17 juli 2020

Crea 5220 Week - 29 Ster ***


Voor het thema van deze week * STER * heb ik twee uitwerkingen gemaakt, een sterren collage en met de Origami techniek heb ik  een aantal sterren gevouwen, een 6 en 7 puntige ster.


Deze tweede collage is een grapje, in mijn fotobewerkingsprogramma  heb ik over de originele collage een filter ingesteld waarvan dit het resultaat is, en dat vind ik er zo leuk uit zien dat ik het toch even laat zien. Het lijkt nu net of alle stukjes papier zorgvuldig in vorm gescheurd zijn en eigenlijk vind ik dat er en stuk aantrekkelijker uitzien.


En zo schuin gefotografeerd ziet er het ook heel leuk en speels uit.



In het begin lijken de vouwsels eigenlijk meer op een rijtje bootjes.



Dit vouwen vond ik het leukste om te doen, maar de foto's ervan maken zeker niet minder leuk, daar kan ik tijden mee bezig zijn om het naar mijn idee zo fraai mogelijk vast te leggen, heerlijk ***





Kijk ook eens bij:


11 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer een mooi uitgebreid blogje van gemaakt. Ja, zo'n fotobewerkingsprogramma kan leuke dingen doen. Het doet me ook denken aan een raam waarop de regen klettert en daardoor het uitzicht zo mooi grillig maakt.
    Wat ik ook leuk vind, is dat rode kleine sterretje met de ongelijke pootjes (of misschien lijkt dat alleen zo op de foto?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beide uitwerkingen zijn mooi! Ik houd erg van collage en vind je grapje dan ook gaaf... Het is wel duidelijk te zien dat je er lol in hebt om de gevouwen sterren van alle kanten op de foto te zetten en het geeft prachtige beelden.
    Mooie quote! Ik moet meteen aan alle trouwe bloggers denken...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk voor je steeds zoveel moois maakt met meestal veel foto's! En die zijn ook prachtig. Schitterende sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sterren, en de tweede foto met de bibberige sterren is echt heel leuk om te zien, grappig ook dat het niet zo strak is maar heel speels. Zo'n fotobewerkingsprogramma moet ik toch ook eens proberen. Ook de origami sterren zijn prachtig. Love it! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi uit Josephine.
    Erg leuk hoe je dat gedaan hebt. Leuk ook om die sterren zo van papier te maken.
    Zie er haast sterretjes van...hihi...!!

    Lieve groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel leuk onderwerp, daar kan je best veel inspiratie in kwijt.
    Knap hoe jij die sterren kan plooien, mijn bewondering heb je !
    Ik wens je een fijn weekend !
    groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastic! I really like the collage effect,you have chosen beautiful textures! Davide likes origami...to both the quote on friends!
    Hugs, Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig de collage met al die sterren, Josephine !
    De tweede vind ik ook heel leuk, het lijkt inderdaad of de stukjes papier gescheurd zijn ...
    Heel mooi de origami ... ik heb eens vogeltjes gevouwen en vond het toen ook zo fijn om te doen, alhoewel ik een reactie kreeg van iemand die zei 'waar steek jij je tijd in ?' :-)
    Mooie quote ook !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartstikke mooi al die verschillende sterren in de collage.
    Origami vouwen gaat je ook goed af, erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige collage, die eerste. Ik vind hem echt “schitterend”.
    Ooit heb ik een workshop origami gedaan, maar daar leerde ik niet van die mooie sterren maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige uitwerkingen weer. Ik ben eigenlijk altijd fan van je collages. Ik vind ze heel stijlvol. Dat vouwen lijkt mij ook leuk om te doen maar wel een heel precies werkje. Op naar de volgende uitdaging.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥