vrijdag 31 juli 2020

Crea 5220 Week - 31 Cijfers ***


Met het thema Cijfers was ik van plan om met aquarelverf cijfers te gaan schilderen dus begon ik vol enthousiasme maar al snel vond ik de cijfers veel te klein, hup de prullenbak in. Ik besloot om maar een kleiner aantal cijfers een stuk groter te schilderen.


Hier zie je aan de linkerkant het begin, maar wat ga ik verder doen? Uiteindelijk besloot ik om met een
bijpassende kleur om ieder cijfer wat versieringen aan te brengen, tsja  wel sierlijk maar ook dit was niet naar mijn zin. Toen ben ik de cijfers uit gaan knippen om ze in een geheel te verwerken. Een aantal losse aquarel kloddertjes er omheen, wat Romeinse cijfers. Echt tevreden ben ik eerlijk gezegd niet.

 

Dus besloot ik om nog iets met cijfers te laten zien,  Wiskundige schoonheid




Kunnen jullie hier ook zo van genieten, dit is toch een interessante en leuke manier om te kijken naar Wiskundige schoonheid. Dit soort reeksen en trouwens veel zaken waar cijfertjes aan te pas komen daar ben ik echt dol op, ben benieuwd of jullie hier ook van houden ***

             Kijk ook eens bij:
                      Elizabeth  Marjan  Anita
                      Akkelien  Celine  Toos
                      Loes  Carmela & Davide
                      Corrie  Albèrtje  Sandra
                      Nel  Petronille  

12 opmerkingen:

  1. Dit vind ik ook echt knap gevonden Josephine !!
    Geniet van het mooie zomerweertje !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Je uitwerking én de wiskundige schoonheden. Daar houd ik ook van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful picture with delicate colors! I like them...Interesting mathematical interpretations!
    Have a good weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je cijferwerkje toch heel mooi, Josephine !
    De uitgeknipte cijfers en de aquarel kleuren zijn prachtig !
    En ook de wiskundige schoonheid is super interessant ... en zo'n leuk idee !
    Ik heb de nieuwe interface nog niet ... goed dat het nogal meevalt.
    35° hier, ik zit binnen, veel te warm buiten ... puf :-)
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben er maar wel tevreden mee, want het ziet weer prima uit.
    Het ziet er zelfs vrolijk en heel losjes uit.
    Terwijl dat met cijfers vaak niet het geval is.
    Leuk die wiskundige schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn hemel, wie verzint die cijferreeksen? Ik word er vrolijk van. Maar jouw collage is weer prachtig. Leuk om willekeurig cijfers te gebruiken voor de opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ik zo mooi vind is dat je per cijfersoort dezelfde achtergrond hebt gebruikt waardoor ze mooi met elkaar verbonden zijn.
    De cijferreeksen zie er leuk uit zo onder elkaar. Persoonlijk heb ik niks met wiskunde en rekenen vind ik vaak lastig, maar deze reeksen onder elkaar doen me niet echt aan wiskunde denken maar meer aan repeterende vormen😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine, heel mooi zijn de aquarelcijfers, het ziet er echt leuk uit, goed idee dat je ze uitgeknipt heb, zo komen ze veel beter uit!
    Geweldig zijn die berekeningen, al die negens als een piramide; vind ik schitterend en ook knap, want wiskunde is niks voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je aquarel wel heel goed gelukt. Ik kan zoiets echt niet. En die reeksen: geweldig. Ik ben niet zo wiskundig aangelegd maar van dit soort concepten houd ik. Fijn weekend nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine,
    Grappig om te zien wat je met al die cijfers kunt doen. Erg leuk gemaakt.
    Met die tabellen kwam ik toch in de verleiding om die sommen te maken en het klopt nog ook.
    Ik had vroeger altijd hoge cijfers voor wiskunde maar denk dat ik er vandaag te dag toch iets meer moeite mee zou hebben.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel fijne zondag...liefs Ria...💕🍀🐾

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook al ben je er zelf misschien niet helemaal tevreden over, ik vind het toch wel erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥