maandag 13 juli 2020

Kolibrievlinder ***





Vanmiddag zat ik heerlijk in de tuin te genieten toen ik ineens deze vlinder, de Macroglossum stellatarum, de Kolibrievlinder vlakbij zag genieten van een heerlijk hapje bloemenweelde. Nu zie ik regelmatig vlinders in onze tuin maar deze schoonheid heb ik nog nooit in het echt gezien. Zijn jullie deze vlinder wel eens tegengekomen??? Het is een heel vreemd gezicht als je de vlinder met snorrende vlucht voor de bloemen ziet blijven zweven en met hun zeer lange roltong de honing ziet opzuigen, wat is de natuur toch prachtig hé. Het lukte mij niet om er een goede foto van te maken omdat deze vlinder zeer beweeglijk is, vandaar heb ik wat foto's van het internet geplukt. geniet van een fijne week allemaal ***


12 opmerkingen:

  1. O nee, die heb ik nog nooit gezien! Het lijkt wel een vogelvlinder, wat bijzonder zeg... Dat je wist hoe hij heette! Ik kan me voorstellen dat je wel even zat te knipperen met je ogen toen je hem opeens zag...
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine, wat een aparte vlinder hè. Hier heb ik ook eens over in mijn blog geschreven, mijn schoonzoon had er een goede foto van kunnen maken.
    Ik heb even moeten zoeken, maar ik schreef erover op 21 juni 2017. Vorig jaar zag ik er weer eentje, het blijft een bijzonder diertje hoor. Het schijnt dat hij dol is op lavendel. ☺❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes, heb net even gekeken bij jou post van 21 Juni 2017,
      knap hoor dat het je schoonzoon is gelukt om deze bijzondere vlinder vast te leggen.
      Toevallig zag ik vanmiddag in de tuin weer een vlinder die ik nooit eerder heb gezien maar ben er nog niet achter welke vlinder het precies is. Bedankt voor het zoeken naar die bewuste post, ♥

      Verwijderen
  3. Wat leuk zeg maar bijna niet te fotograferen. Wij dachten er ook een in de tuin te zien dit jaar. Waar woon je? Wij wonen in Overijssel, misschien dezelfde streek?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Wat super tof dat je deze kolibrievlinder zo hebt kunnen fotograferen. Echt heel mooi en knap gedaan!!
    Het zijn echt grappige diertjes met die hard fladderende vleugels en die lange spriet waarlangs ze hun voeding halen.
    Toevallig heb ik afgelopen zondag ook zo'n kolibrievlinder gezien op een vlinderstruik in de Beekse bergen. Maar ik vond het best lastig om dit bewegende beestje te fotograferen.
    Erg leuk!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Josephine..., Oeps ik zie nu pas dat de foto's van internet zijn gehaald. Nou ja, het had gekund natuurlijk dat je ze zelf had gemaakt. Misschien staan die van mij binnenkort ook wel online..hihi...!!

      Groetjes, Marco

      Verwijderen
  5. Wat grappig....nog nooit gezien hoor....liefs fijne week van mij 💕🍀💕

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie vlinder. Ik heb wel eens echte kolibries gezien, maar dit nog nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere vlinder, Josephine, zo eentje heb ik nog nooit gezien ... ga er op letten want deze wil ik wel eens in het echt zien !
    Prachtige details op de foto's die je uitgekozen hebt !
    Hier heeft het vandaag de ganse namiddag en avond geregend ... we hebben de verwarming even opgezet, waar blijven die zomerse temperaturen ? :-(
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In Frankrijk zien we de kolibrievlinders regelmatig en laatst zagen we er ook eentje tijdens een fietstochtje in eigen land. Misschien dat ze hier naar toe verhuizen nu de zomers hier warmer worden.
    Wat een prachtig gezicht hé als ze aan het werk zijn. Je kan er uren naar kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. pracht vlinder en leuk dat gedartel in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We zagen ze jaren geleden vaak in Oostenrijk. Als we dan op ons balkon zaten, vlogen ze daar regelmatig rond de bloembakken.
    Een heel apart beestje. Maar hier heb ik hem nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥