vrijdag 21 augustus 2020

Crea 5220 Week - 34 Reclamefolder ***

 

Voor het thema van deze week  kwam de stapel reclamefolders die in de brievenbus plofte goed van pas, althans dat dacht ik. Meteen begon ik van alles te zoeken en opzij te leggen. Het kwam zelfs tot scheuren en schikken maar het werd me duidelijk dat dit het niet ging worden. Ik bedacht me dat het waarschijnlijk veel leuker zou zijn naar mijn idee om ouderwetse reclame hiervoor te gebruiken, dus ben ik op zoek gegaan op internet, prachtig wat je allemaal tegen komt.


Hier een klein greep van wat ik tegen kwam. Dat verbaasde koppie [ op de bovenste uitwerking ] van dat kleine kindje vond ik zo grappig, net of hij niets begrijp van al dat ouderwetse gedoe, nou ja, dat is dan mijn fantasie natuurlijk. Hieronder laat ik een aantal wat groter zien, ze zijn echt leuk om te bekijken.



Douwe Egberts bestaat  al vanaf het jaar 1755

Kijk toch eens hoe PRACHTIG vast een hele oude reclame, de Gebroeders Dobbelmann hebben een lange bestaansperiode gekend van 1733 t/m 1999,  zelf heb ik nog nooit waspoeder van dit merk gebruikt.


Nog zo'n fraai exemplaar, ik heb niet kunnen ontdekken uit welk jaar deze afbeeldingen precies dateren.




Kijk ook eens bij:

16 opmerkingen:

  1. Prachtig hé al die oude reclames! Dat verbaasde koppie viel mij ook gelijk op; wat een heerlijk smoeltje ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was nog eens mooie reclame toen, wat een schitterende plaatjes en een waar genot om die weer eens te zien!
    Sommige zijn echte kunstwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om zo even terug in de tijd te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Josephine, ik vind ook dat die oude reclame altijd iets speciaals heeft.
    Dan denk ik altijd, waar is die tijd gebleven !
    Ik worstel nog steeds met de nieuwe blogger layout.
    Ik wens je nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Dat zijn inderdaad unieke afbeeldingen van reclames van vroeger.
    Soms zie je ze nog van die afbeeldingen op oude koffiebussen of andere oude voorwerpen. Leuk om ze zo terug te zien.

    Groetjes, Marco
    Erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, die oude reclame's! Ik las toevallig net vandaag een oude Libelle (2015) waarin allemaal oude foto's gebruikt zijn bij de artikelen, ook zo leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een prachtige verzameling hier, Josephine, ik vind oude reclame zo mooi !
    Je komt ze ook tegen op rommelmarkten en beurzen ... echte oude en nieuw-oude ... ik heb er een paar in mijn keuken als decoratie : van Chocolade au lait et fondant en Biscuits Brun.
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik snap wel dat je voor deze nostalgie hebt gekozen. Wat een prachtige plaatjes heb je gevonden. En dan heb je meteen een goede start voor een collage, die je overigens heel mooi hebt vorm gegeven.
    Heb je het inpakpapier bij AH wel eens gezien? Daar staan ook schattige nostalgische plaatjes op... Je mag bij de inpaktafel daar zomaar een stukje afscheuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige afbeeldingen leuk en wat ken ik er nog veel van

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zeg...even terug in de tijd...kon dat nog maar...fijn weekend liefs van mij 💕🍀💕

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes, zó mooi.
    Een prachtige collage heb je ervan gemaakt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What beautiful images! I love old prints...and coffee! Eheh!
    Have a good summer!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om als "jonkie" die oude reclame folders te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige afbeeldingen! En de meeste reclame was volgens mij op de vrouw gericht die toen nog de scepter zwaaide over het huishouden. Er is wel wat emancipatie in reclameland maar nog steeds zie je de vrouw het serieuze werk doen in het huishouden en zijn de reclames met een man een beetje om te lachen. Heel leuk gedaan. Wil je nog meer nostalgie dan kan ik je een bezoek aan het museum van de 20e eeuw hier in Hoorn aanraden, trip down memorylane.
    Fijn weekend groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goede tip van je Sandra, bedankt, dat ga ik
    t.z.t zeker een keer bezoeken👍

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥