vrijdag 28 augustus 2020

Crea 5220 Week - 35 Foto transfer ***

Het thema voor deze week, Foto transfer is voor mij helemaal nieuw, heb er natuurlijk wel van gehoord maar nog nooit een poging gedaan om het een keer te proberen. Ben op internet eens op zoek gegaan om te kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Al snel begreep ik dat je daar een aantal spulletjes voor nodig hebt die ik niet in huis heb. Wel las ik ergens dat je ook met decoupage lijm een foto transfer kan maken en dat heb ik wel in huis, dus ben ik iets gaan proberen *****


Heb een aantal afbeeldingen twee uit een reclame folder en met twee afbeeldingen die geprint zijn heb ik een poging gedaan op papier. Hier zijn ze net opgeplakt, eerst alles goed laten drogen en dan met water bevochtigen.


Hier ben ik al druk bezig geweest om al het papier er af te rullen, het ziet er niet uit, ;o)


Wel grappig al je dan de afbeelding tevoorschijn ziet komen, maar mooi is het zeker niet geworden en ook de uitwerking verdiend geen schoonheidsprijs. Heb maar twee afbeeldingen gebruikt en er een abstract geheel van gemaakt, met zwart naaigaren heb ik de zwarte strepen gespannen.


Op deze detailfoto is goed te zien dat ik het niet mooi glad heb gekregen en dat komt natuurlijk omdat ik met dat rullen ook het tekenpapier buiten de afbeelding beschadigd heb, maar oké ik heb het wel geprobeerd. Op canvas doek of hout zal dit zeker een stuk beter gaan allemaal.

       

Dit is een probeersel op een lapje stof ook met decoupage lijm gedaan. De poesjes had ik met een dun randje wit er omheen uitgeknipt en dat was niet zo slim want die blijven nu zichtbaar. Ook deze poging is een flop geworden maar leuk om te ontdekken dat het wel kan.


Deze nostalgische afbeeldingen heb ik al een aantal jaren geleden op dun linnenachtig materiaal uitgeprint. Dan beplakte ik een klein houten doosje met stukjes mooi kant en verwerkte zo'n afbeelding daarin, en af en toe gaf ik zo'n doosje dan cadeau.

12 opmerkingen:

  1. Jij bent er echt druk mee bezig geweest en alhoewel je het zelf niet zo goed gelukt vind, ziet het er in mijn ogen toch mooi uit.
    Zowel de bloem met het naaigaren erover heen, als de poezen.
    Maar dat je er weer wat van hebt geleerd is ook mooi meegenomen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Dat ziet er leuk uit.
    Vooral die foto's (4 en 5) waar je die twee bloemen laat zien vind ik heel bijzonder en ook erg mooi gedaan.
    Jij bent altijd wel bezig met dit soort dingetjes. Leuk hoor!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je via Crea5220 kennis hebt kunnen maken met een nieuwe techniek!
    Zoals jij hetnu gedaan hebt, heb ik het nog níet gedaan😉. Ik ken deze manier van werken al wel en denk dat het ook leuk is om op een stuk hout of misschien ook steen te proberen. Het staat op mijn to-do-lijstje, maar daar staat nog zoveel meer....
    Ik vind het juist mooi dat je werk hier en daar nog wat ruig is; dat geeft het een extra dimensie en het wordt er nog interessanter door. De poesjes zijn schattig, maar inderdaad, die witte randjes hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foto transfer is ook voor mij nieuw, Josephine ... het is je toch goed gelukt om een mooi resultaat te verkrijgen !
    Het witte randje bij de schattige poesjes is helemaal niet storend, het heeft wel iets zo uitgeknipt, vind ik !
    Prachtig die nostalgische prenten !
    Is de zomer ook bij jullie voorbij ... hier koud, regenbuien en veel wind :-(
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verschillende manieren van foto transfer... Ik krijg er weer ideetjes van!
    Je uitwerking vind ik heel gaaf, lekker strakke vormgeving bij deze wat art-deco achtige afbeeldingen. Ik vind het helemaal niet erg dat er wat randjes krullen, juist mooi effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You had a wonderful result! I was wrong to translate the text, in my post,sorry for this time...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed dat je dit uitgetest hebt! Het is in ieder geval ook heel leerzaam en ik persoonlijk vind je uitwerkingen erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je het toch hebt geprobeerd. Ik denk dat ik niet zo volhardend ben. Ondanks alles vind ik het toch erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gelukt, het ziet er heel leuk uit en het hoeft toch niet altijd perfect te zijn. Zo speels vind ik het er goed uit zien.
    Het is iets nieuws deze transfer en ik denk dat je er helemaal in moet komen en vaak proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een mooi geheel geworden, heel modern.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het mooi zoals je de zwarte draden erover hebt gespannen. Inderdaad jammer dat het niet mooi glad is geworden, want de rest is perfect strak. Maar ach, dat moet de pret niet drukken. Ik heb ook nog een restje decoupagelijm. Wellicht ga ik het ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha ik heb ook al een dergelijk experiment gedaan voor een ander woord dat nog gaat komen. Het werk wel maar je moet geen topkwaliteit verwachten. Je nostalgische prints vind ik prachtig. Wat een leuke cadeautjes om te krijgen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥