vrijdag 16 oktober 2020

Crea 5220 Week - 42 Borduren / Naaien ***

Voor het thema van deze week laat ik jullie iets zien dat ik een aantal jaren geleden al heb gemaakt, het is een Crazy Quilt, de maat is 30 X 45 centimeter. Daarvoor heb ik allerlei materialen bij elkaar gezocht, verschillende soorten stofjes, kralen, wat kantjes en bandjes, zelfgemaakte kralen van stripjes papier die zijn opgerold, borduurgaren en allerlei lossen frutseltjes die ik erin verwerkt heb. Het leuke van een quilt  maken op deze manier is dat als je er aan begint nog totaal niet weet welke kant het op gaat. 


Hier zien jullie hoe het is geworden toen het voltooid was, de quilt staat niet helemaal goed op de foto want de buitenranden zijn niet goed zichtbaar. Heb verschillende stukjes stof steeds zodanig geknipt dat het naar mijn idee mooi aansluit, en al doende groeit het tot een geheel. Verschillende stofjes  heb ik met plooien verwerkt en een aantal gedeeltes zijn opgevuld hetgeen niet echt goed is te zien op de foto's. Met borduurgaren heb ik allerlei steekjes toegevoegd.


Deze paarse rand zit dus helemaal rondom de quilt. Het was fantastisch om er mee bezig te zijn en denk nu dat moet ik maar weer eens  gaan doen.


Dit is een bovenblad van een klein tafeltje dat vol ligt met allerlei kleine maaksels door de tijd heen, de nodige borduurwerkjes, een broche die ik van grijs satijn en kraaltjes heb gemaakt.


Het kleine popje mag even groot op de foto, het hoofdje en de ledematen zijn van Polymeerklei gemaakt, de klei die je in de oven moet afbakken.


Deze pannenlappen heeft mijn moeder eens gehaakt en vind het leuk om ze ook te laten zien ***

Kijk ook eens bij:

14 opmerkingen:

  1. Wat is dat een fijne manier van quilten en je kunt er zóveel restjes in verwerken.
    Leuk dat je van tevoren niet weet wat het eind resultaat gaat worden en deze van jou is prachtig. Ik zou dat ook eens moeten gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig quiltje laat je vandaag zien en het past ook helemaal bij het thema! En ook bij jou; je hebt een eigen stijl en dat vind ik zò leuk.
    En bij zo'n tafeltje vol met (oude) spulletjes, zwijmel ik helemaal weg...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat superleuk, helemaal in jouw stijl en zo mooi om er van alles en nog wat in te verwerken.
    Al die stofjes, kantjes, kraaltjes en leuke steekjes komen prachtig uit.
    Moooi, dat popje, wat een lief gezichtje en ook heel erg mooi zijn de pannelappen van je moeder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij het zien van de eerste foto dacht ik meteen; "Hoe heeft ze dat toch voor elkaar gekregen in een week?" maar gelukkig, je hebt er langer over gedaan ;o)
    Wat een leuk idee om gewoon ergens te beginnen en er dan steeds weer een onbedacht stukje bij te voegen.
    Je polymeerkleipopje is een lieverdje, de verhoudingen zijn perfect en de kleuren maken er een mooi natuurlijk geheel van. Dat popje dat er rechts naast ligt, viel me meteen op. Dat vind ik óók een schatje, is dat gemaakt van een wasknijper?
    Geweldig dat je pannenlappen van je moeder hebt, die zijn om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt Marjan, zo'n oud model wasknijper, en van een stokje die ze weleens in broodjes steken heb ik da armen gemaakt en met ijzerdraad vast gezet, grappig hé.....

      Verwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Daar ben je aardig zoet mee geweest. Wat een werk moet dat zijn geweest. Je resultaten zijn erg leuk geworden. Je hebt al vele verschillende dingetjes gemaakt.
    Die poppetjes vind ik ook erg grappig.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig werkstuk! Een kunstwerk! Heel leuk om zo vrij met allerlei verschillende materialen te werken.
    En wat een mooie andere spulletje laat je ook zien. Je bent een veelzijdige kunstenares!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je crazy quilt is heel mooi geworden. Ik vind de kleuren ook erg mooi. Ik ben zelf 2 keer begonnen met een crazy quilt. Nooit afgemaakt. Geen idee waarom het me niet lukt om het af te maken. Ik vind ze zo leuk. Misschien over een jaar of 2 nog eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! My eyes shine !! Fantastic, harmonious and full of ideas. I love this kind of quilt! Oh...This doll...precious!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie fantasie met stoffen ! Fijn weekend !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De crazy quilt is prachtig, Josephine, hieraan kan je zien hoe creatief je wel bent ! Mooie stofjes en andere materialen !
    De poppetjes zijn zo schattig !
    Wat een wondermooie haakwerkjes van je moeder, zo fijn dat je deze hebt !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enige quilt. Mooie kleuren heb je er voor gebruikt, echt een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gedaan zeg...en wat leuk dat je de pannenlappen van je moeder nog hebt....liefs van mij...geniet 🍄🍁🎃🌽🍂🌻🧡🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥