vrijdag 9 oktober 2020

Crea 5220 Week - 41 Boektitel ***


 Voor het thema van deze week Boektitel heb ik een aantal boeken en stapels boeken uit mijn boekenkast gefotografeerd. Eigenlijk ben ik niet echt een boekenlezer, wel zo af en toe en als een boek mij pakt lees ik het ook vrij snel uit. Dat neemt niet weg dat ik toch wel veel lees, bijvoorbeeld in plantenboeken, computerboeken en niet te vergeten kookboeken waar ik een gigantische stapel van heb.
Ook boeken over astrologie of emotionele en spirituele intelligentie, wetenschappelijke boeken daar ben ik dus dol op.


Ook staan op de bovenste foto een boekenlegger en een boekenhoekje afgebeeld waarvan hier een wat grotere foto. Het groene boekhoekje met die prachtige kaart kreeg ik van Mieke toegestuurd, ben er blij mee, het is heel handig om zo'n hoekje te gebruiken. Linksonder zie je een boekenlegger die een vriend voor mij heeft gemaakt met aquarelverf. En hier zie je nog een boek "Fotografie van de 20e eeuw" een onderwerp waar ik graag in rond snuffel.


Het hondje Tippeltje is een boekje uit mijn jeugd, en Connie Palmen jullie allen ongetwijfeld bekend ***

Elizabeth  Marjan  Akkelien

12 opmerkingen:

  1. Dus tòch een lezer, maar wat minder een romanlezer..
    Prachtig zoals je een soort luik hebt gemaakt met je favoriete boeken.
    Het is een sfeerplaatje geworden, evenals de andere foto's!
    O ja, Van der Hulst... vroeger ook van gesmuld.
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk weer om al die mooie creaties te bekijken, ik geniet er elke week weer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na het zien van je boekenfoto's vraag ik me toch af hoe je de boeken in de kast hebt staan ;o) Klopt het dat ik denk dat je heel veel boeken met blauwachtige ruggen hebt, of heb ik het mis?
    Mooie boekleggers heb je, die aqaurel moet nog een heel precies werkje zijn geweest, knap van de vriend dat de lijnen elkaar niet raken. En dat boekhoekje, wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een stapels boeken, en zo'n boekhoekje heb ik ook eens gehad van iemand, zo leuk hè.
    Mooi dat boekje van Tippeltje, jeugdnostalgie!
    En kookboeken daar heb ik ook een tic van 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees vooral in de zomer buiten.....heerlijk.....nu kijk ik meer films op Netflix....ook heerlijk ...fijn weekend liefs Ria 🍀💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te merken lees je toch heel wat af, ook al zijn het geen 'echte' leesboeken. Grappig, die boekhoekjes. Ik heb origami boekhoekjes in mijn kookboeken zitten bij mijn favoriete recepten, hoef ik niet zo te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie collage van je boeken verzameling, Josephine !
    We hebben zowat dezelfde interesses.
    Ik heb ook spirituele boeken, planten- en kookboeken .. een enorme stapel, mijn man zegt altijd : 'eerdaags zakken we door de vloer' :-)
    De boekenlegger en het boekhoekje dat je kreeg ... zo leuk en de kaart is prachtig !
    Geniet van een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook geen romanlezer maar ik heb wel een hele stapel kinderboeken en boeken over hoe kinderen leren enz. Altijd interessant. En leuke bladwijzers trekken mij altijd aan.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine,
    Leuk om op deze manier wat boeken te laten zien. Zelf lees ik buiten diverse magazines ook diverse boeken. Binnenkort wil ik het boek Overleven in het wild lezen. Gaat over een dierenarts uit Artis. Dit soort boeken vind ik erg leuk en ook reisboeken, waar men bij wilde dieren komt of biografieen van sportfiguren.
    Grappig ook dat boek van Tippeltje.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A beautiful photo! I love to read and I see that we share the same passions. I consult my cookbooks when looking for something unusual, but my brother (who loves origami) tells me that a crochet book is best for me !!! Eheh! Have a nice weekend !
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥