vrijdag 4 december 2020

Crea 5220 Week - 49 Textuur pasta ***

 

Vind het een leuk thema deze week ook al wist ik nog totaal niet hoe ik het vorm zou willen geven.


Ben begonnen de achtergrond met blauwe aquarelverf nonchalant  wat kleur te geven. Het bakje met spatels staat al klaar voor textuur pasta en het stencil waar ik waarschijnlijk iets mee ga doen, en ik had nog totaal geen idee. Eerst maar eens op zoek in allerlei bladen of  ik iets bruikbaars tegenkwam, ik scheurde zo hier en daar wat weg en ben het op allerlei manieren gaan proberen om een mooi compositie te maken.


En toen kwam de volgende stap, textuur aanbrengen, nu heb ik geen textuur pasta in huis dus zocht op internet of je dat zelf kan maken, al snel vond ik een recept en het verbaasde me dat het zo eenvoudig was. Gewoon wat gesso in een bakje doen en wat tarwebloem er overheen strooien en mengen tot een pasta, en smeren maar. Natuurlijk was ik zo heerlijk bezig dat ik daar vergat foto's van te nemen.


Maar ik heb er wel even aparte foto's van gemaakt want op de uitwerking is dat niet goed [ lees  helemaal niet ] zichtbaar. Alleen al die textuur fotograferen  maakt mij kinderlijk blij.


En nu maar hopen dat er na verloop van tijd door het gebruik van het mengsel met tarwebloem er niet spontaan beestjes  uit gaan lopen, zie het al helemaal voor me ;-))



Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan  Anita

11 opmerkingen:

  1. Erg mooi! Wat heerlijk om te lezen dat je er zelf ook met zoveel plezier aan werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je dankzij de lijst weer iets nieuws kon uitproberen. Het is je weer prima gelukt! De reliëffoto's zijn schitterend!
    Die beestjes blijven vast ver weg, die houden vast niet van gesso🙂.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Dat ziet er leuk uit.
    Fantastisch dat je telkens weer nieuwe ideetjes opdoet om te gaan maken. Ook dit is weer erg leuk en bijzonder ook hoe je het hebt weten te fotograferen. Want vaak komen de details net niet over zoals jezelf zou willen, maar dit is super leuk.
    Ennuhh...die beestjes blijven hopelijk weg.

    Fijn weekend!!
    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een echt winters tafereel, mooi !
    Bij de detailfoto kun je de structuur prima zien en ik vind het wel frappant dat ik bij die foto dan weer een zomers strandgevoel krijg.
    Jij hebt weer fijn wat nieuws kunnen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slim, gesso met bloem. Dat ga ik ook eens proberen. Jammer dat je het op de foto van de collage niet helemaal goed ziet, maar je dichtbij foto is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een sfeerplaatje... wat mooi, Josephine! Je ziet inderdaad op de eerste foto de textuur niet zo goed, maar dat maken de andere foto's wel duidelijk. Ja, dat is leuk hè... details zo fotograferen.
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig winterlandschap, Josephine !
    Fijn dat je de textuur in detail laat zien ... zo mooi !
    Je hebt weer goed je plan getrokken door de pasta zelf te maken ...
    En je nieuwe header is wondermooi!
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Brilliant! The shapes in relief with chalk .. Your interpretation is beautiful!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ging er even lekker voor zitten, kwant ik wist dat het genieten zou worden. En ja hoor, wat heb je weer iets moois gemaakt. Echt genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie uitwerking! Ik ben ook op zoek gegaan naar recepten voor deze pasta, maar durfde het niet aan met mijn volkorenbloem. Later kwam ik nog een recept tegen met talkpoeder en gesso.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een leuk geheel, ziet er tof uit om te maken .
    Fijne dag nog !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥