vrijdag 18 december 2020

Crea 5220 Week - 51 Zwart ***

 

Het thema van deze week is ZWART, een sombere kleur, het onderwerp dat ik er aan verbonden heb is ook somber. Al eerder heb ik COVID - 19 willen gebruiken bij een thema dit jaar maar het kwam er steeds niet van, nu met het thema zwart het voorlaatste thema van dit jaar  vond ik dat ik het goed kon gebruiken. 


De greep die COVID - 19 op de mensheid heeft is heel complex en beangstigend, en het doet veel met je lichaam en geest is mijn ervaring. En een ieder ervaart het waarschijnlijk weer op zijn  eigen wijze.


Je kan er uren over filosoferen maar dat ga ik hier nu niet doen want dan zou het wel een erg lang verhaal worden, en laten we eerlijk zijn we horen dagelijks al NIETS anders voorbijkomen.
Uit de zwarte achtergrond van deze uitwerking heb ik rechtsonder en linksboven een stukje weggescheurd en daar achter heb ik een stukje wit papier geplakt. De twee witte vlakken symboliseren
de lichtpunten die nu voor ons liggen, het VACCIN tegen COVID - 19 .



Kijk ook eens bij:

16 opmerkingen:

  1. Somber ?? Je weet er wat moois van te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit dreiging in en gelukkig ook hoop. Erg mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Covid-19... daar word je niet vrolijk van... en dat straalt deze collage ook uit! En je weet er goed je stijl in te houden, dat vind ik altijd zò bijzonder.
    Erg leuk hoe je dat beetje lucht erin gebracht hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je covid-19 prachtig vorm gegeven!
    De 'tentakels'grijpen dreigend om zich heen.
    In de uitgescheurde stukjes zwart papier zag ik de mensen die het virus niet overleefd hebben. Maar gelukkig heb jij er een positieve gedachte aan verbonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een beetje een droevige maar toch erg mooie collage geworden. En je hebt er een opgewekt lichtpuntje in gemaakt. Indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Josephine, hoe origineel is dit !
    Het complexe en beangstigende heb je hier fantastisch weergegeven ... laten we het beste hopen en uitkijken naar de lichtpunten !
    Het voorlaatste thema alweer, wat gaat de tijd toch snel voorbij !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige creaties. Ze zien er erg mooi uit.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zwart is al niet vrolijk, maar je hebt het virus schitterend weer gegeven, mooi met de gezichten vol uitdrukking.
    Je blijft er naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh Josephine, ik ben gisteren wel drie, vier keer naar je blog gegaan en me zitten vergapen aan je mooie werkstuk en wat denk je, steeds vergeten te reageren :-(
    Stom hè, nu dus alsnog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi....en ja ...wat anders allemaal...zo raar....liefs van mij hoor...🍀🍀🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Jozephine, zwart hoeft voor mij niet steeds negatief te zijn hoor, in de kleding vind ik dat nog steeds iets feestlijk hebben !
    Al zullen de eindejaarsfeestjes enkel in familiekring ( gezin) kunnen doorgaan, daarom zijn ze niet minder gezellig !!
    Positief blijven en nog even geduld hebben is de boodschap....
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. It's true, black definitely fits Covid ... to reflect the tear in the texture ..
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie uitwerking. Als zwart al ergens bij zou passen is het inderdaad bij al het coronagedoe. Hoewel ik er nu toch wel genoeg van begin van te krijgen moeten we echt nog even volhouden. Dus geniet ik van alle mooie creaties die op onze bloggen voorbij komen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het een heel mooie verwerking van het thema. Niks somber maar gewoon een hele mooie collage.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥