vrijdag 25 december 2020

Crea 5220 Week - 52 Glitter ***


Vol enthousiasme ben ik begonnen, ging in eerste instantie  op zoek  naar mooie barok motieven, daar ben ik namelijk gek op, het idee daarbij was om al die patronen met glitterverf te gaan beschilderen. Daarbij zocht ik nog het een en ander om bij het geheel te gaan gebruiken. 


Kijk hier zie je de glitterverf blokjes in de kleuren die ik mooi kan gebruiken. Werkelijk U-R-E-N ben ik aan het schilderen geweest, overigens een heerlijk rustgevend werkje alleen tijdens het fotograferen heb ik het niet goed voor elkaar gekregen om al dat glitteren van de verf duidelijk te laten zien. Hou je het werkstuk helemaal scheef zodat je er schuin langs kijkt, ja dan is de glitter goed te zien. Heb echt van alles geprobeerd, met lampen erop gefotografeerd, uit allerlei hoeken, nou mooi niet dus.


Dit is de enige foto waar ik het glitter effect heb vast kunnen leggen, en zo ziet het er dus ook uit op de totale uitwerking, dat effect moeten jullie er dan maar en beetje bij denken, ik was gewoon helemaal gefrustreerd dat het me niet lukte.


Ook heb ik nog een ander werkje gemaakt, met aquarelverf negen vlekken geverfd, toen wat tekeningetjes gemaakt en vervolgens weer met glitterverf gewerkt.


En door deze vrij schuin van onderen te fotograferen zie je hier wel wat glitteren, gelukkig - - - - -pfff.


Deze animatie heb ik eerder eens gemaakt en ook gebruik trouwens, maar het is Kerst en daar past het heel goed bij. Geniet allemaal van sfeervolle dagen ***

15 opmerkingen:

  1. Jammer dat de foto's niet helemaalnaar je zin zijn, maar ik denk dat ik het me toch kan voorstellen.😉
    Dat engeltje in de sneeuw ziet er superschattig uit.
    Mooie dagen Josephine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Grappig wat je nu weer gemaakt hebt.
    Heel bijzonder met die glitterverf. Leuk dat je telkens zo weer nieuwe dingetjes uitprobeert om te maken.

    Hele fijne kerstdagen!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wondermooie werkjes weer, Josephine !
    Spijtig dat je de glitter niet kon vastleggen hoe je het wou, maar aan de hand van die ene foto kan ik me voorstellen hoe prachtig het is geworden !
    Dit was alweer het laatste thema, wat een mooie verzameling in je map om terug te bekijken !
    Fijne feestdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze voorstelling past perfect bij de tijd van het jaar!!
    Glitter hoort nu eenmaal bij Kerstmis vind ik !
    Ik wens je nog prettige feestdagen !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jouw uitwerking veel en veel mooier dan de mijne! Ik kan toch wel zien hoor dat er met glitter is gewerkt. Maar misschien is het in 't echt nog wel veel beter te zien. Goud en aqua is een prachtige combinatie en doet rijk aan!
    Fijne dagen gewenst, Josephine...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig weer! Het geeft een heel goed idee hoe mooi het in het echt is, ik vind het prachtig! Ook dat met de negen vlakjes is erg mooi!
    Fijne feestdagen en lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi weer gedaan, jammer dat het niet zo glittert op de foto, maar aan de aquarel composities kun je het wel beter zien en ze zijn echt prachtig gemaakt!
    Het engeltje in de glittersneeuw is ook supermooi! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A nice effect, gold and blue .. are my favorites! Precious watercolors with glitter..Merry Christmas!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo knap dat je alle weken hebt vol gehouden :)
    Ik vind de kleurencombi die je kiest altijd zo mooi, echt klasse!
    Een mooie animatie kun je makkelijk vaker gebruiken, die blijft mooi om naar te kijken, nog een fijne 2e kerstdag en tot 2021.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij ook met je familie hele fijne dagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Glitter of niet ik vind de uitwerking weer prachtig. Heb je metallic verf gebruikt? Dat heb ik voor kerst gekregen en ben erg benieuwd naar het effect. Doe je volgend jaar ook weer mee met de alfabet challenge? Ik namelijk erg benieuwd naar jouw ideeën. Alvast fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, glitter is lastig te fotograferen. Maar het is zo toch wel goed te zien. Je 2e werkje vind ik heel mooi, het doet me aan het werk van Gustav Klimt denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat is dat eerste werk mooi. Echt geweldig! Blauw met goud, een perfecte combinatie. De tweede is ook mooi, lijkt heel simpel, maar bedenk het maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat knap dat je alle weken wat hebt kunnen maken, ik heb er enkele voorbij laten gaan, maar volgend jaar ben ik ook weer van de partij hoor !
    Deze glitter opdracht is weer subliem, prachtig !
    De animatie is zo lieflijk !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥