vrijdag 8 januari 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge letter A ***

De eerste post voor deze Challenge is letter A, hoe ik dat dit jaar ga aanpakken weet ik nog niet precies maar in eerste instantie probeer ik bij iedere letter iets zelf te creëren en wil dan ook iets laten zien wat ik mooi vind of bewonder bijvoorbeeld, zo leer je mensen ook een beetje kennen. Ben begonnen met het maken van twee aquarellen. De vogel zag ik op internet dus die ben ik gaan proberen te schilderen.


En deze fantasiebloemen, een soort pappavers lijken het wel, maar misschien zien jullie er iets anders in.

En dan nu waar ik heel erg van hou, dat is is Art-deco, het was een populaire stijlbeweging van 1920 tot 1939 die haar weerslag had op de decoratieve en toegepaste kunst, bij zowel architectuur, het grafische, het industriële en interieurontwerp, als de beeldende kunst en kledingmode.




Dit soort lampen bijvoorbeeld vind ik prachtig om te zien en dat melkglas geeft een heel mooi diffuus licht.

 
Ook de kleding in die tijd was best opmerkelijk, en heel bewerkelijk om te vervaardigen, met allerlei sierbanden en versieringen met kralen. Prachtige soorten stoffen werden daar voor gebruikt.


En dan als laatste de Art-deco motieven, als ik zo iets moois zie ben ik op slag verliefd.

Nu weet ik voor de eerste keer niet precies wie er allemaal mee gaan doen dus plaats ik maar eerst de namen die vorig jaar ook hebben meegedaan. later pas ik de juiste namen toe ***


Kijk ook eens bij;

18 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien hoe je het hebt aangepakt.
    Je aquarellen zijn heel mooi geworden, het moet heerlijk zijn om dat te kunnen. Ooit heb ik het een aantal keren geprobeerd, maar het is niet 'mijn ding'.
    Art Deco is inderdaad een mooie stijl, de melkglaslampen zijn schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt, Josephine... Je hebt echt talent!
    Mooi uit welke hoek die vogel komt piepen; daar zou ik nooit op komen, maar het is heel sterk!
    Ik heb ook nog overwogen om Art Deco te kiezen bij mijn letter A, maar tenslotte toch niet gedaan. Ik houd ook erg van die stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, mooi, interessant, het is weer een prachtige blog geworden! Zo mooi, je aquarellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aquarellen maken dat gaat je wel héél goed af.
    Wat zijn ze mooi en ja, art-deco is een heel mooie stijl, helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, wat heb je dat mooi gemaakt en bedankt voor de interessante info.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Je begint meteen met aquarelleren, prachtig gemaakt, zowel de vogel als de bloemen, ze zijn schitterend!
    Jij noemde art deco en ik art nouveau, dat is meer Jugendstil hè. Het zijn allebei mooie stijlen en zo sierlijk, daar hou ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aquarellen tja daar zou ik nooit over nagedacht hebben , maar ja ik kan ook niet tekenen. Heel mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie aquarellen, de witte papavers lijken goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er hangen hier ook Art Deco lampen in huis...zijn zeker mooi....liefs fijn weekend van mij 🍀💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I like Art Decò with its elegant lines, especially on fabrics and wallpaper. Your watercolor creation is .. delicious!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie invulling voor deze opdracht, Josephine !
    Oh, de aquarellen ... de tinten zijn wondermooi, mijn favorieten zijn de papavers !
    Art Deco in het algemeen is een stijl die ik minder graag zie, maar de stoffen vind ik wel prachtig !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Josephine, ik vergeet nog te melden dat je achtergrond afbeelding niet meer zichtbaar is, in de plaats is er een witte afbeelding met de tekst 'image not found'... daar niemand hierboven er iets van zegt, kan het ook aan mijn verbinding liggen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je aquarellen echt heel goed gelukt. Daar ben je echt goed in. Mmm art deco is geloof ik niet zo heel erg mijn smaak. Als ik het zo bekijk, zou ik het niet in mijn huis willen of aan willen trekken. Maar goed ieder zijn smaak toch.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, daar ben ik weer! N.a.v. je reactie op mijn blog kom ik het even checken. Het is nu inderdaad weg, dus het is gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt Akkelien, 👍 kan ik weer even ademhalen ;-)

      Verwijderen
  15. Ik dacht dat de bloemen anemonen waren. Vond ik passend bij de A. Wat leuk dat je ons weer zoveel laat zien. Ik verheug me op de rest van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zijn weer mooie werken geworden Josephine, een goede start voor het nieuwe jaar, waar ik je nog veel succes wens !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥