zondag 3 januari 2021

Trekpopjes ***


Mijn eerste post van 2021, ik ben begonnen met het maken van twee trekpopjes, en eigenlijk zijn ze dat ook weer niet want ik heb het trekmechanisme achterwege gelaten. Als je namelijk aan zo'n touwtje trekt dan springen de benen en de armen pardoes omhoog en dat vond ik bij deze twee dames niet zo charmant. Het is gewoon veel leuker om er zelf  mee te gaan spelen en in allerlei standen te zetten.


Op internet kwam ik dit voorbeeld tegen, heb het opgeslagen en  uitgeprint en ben meteen aan de slag gegaan. Heb ze eerst op wit dun en heel stevig karton geplakt en ben toen alles uit gaan knippen.


 De dames vonden het wel leuk  dat ze gefotografeerd werden en gingen spontaan een andere houding aannemen. Met een zwarte pigment liner heb ik allerlei versieringen aangebracht. De schoenen met kousen en de hoofden zijn er apart weer opgeplakt.




De splitpennen zijn zilverkleurig en 3 mm doorsnee. Wat zijn ze leuk hé ?

11 opmerkingen:

  1. Allereerst een gelukkig nieuwjaar met gezondheid en creativiteit! Wat een leuke trekpopjes zijn het geworden. Heel toevallig heb ik ook zo'n papieren aankleed popje van internet gehaald en net op mijn Blog gezet. Heerlijk om met allerlei dingen bezig te zijn. Hopelijk ontspruiten er nog mooie dingen uit onze handen Josphine en kunnen we elkaar inspireren.Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Dat ziet er grappig uit. Ontzettend leuk hoe je die popjes hebt gemaakt. Zo maakte we vroeger inderdaad hele leuke figuren.
    Ben benieuwd of de huidige kinderen nog weten wat een trekpop is.
    Super leuk gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn superleuk! De gezichtjes alleen zijn al een plezier om naar te kijken; ze nemen het poseren heel serieus.
    Leuk al die verschillende houdingen bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze superleuk, Josephine !
    Deze dames zien er bij alle poses heel charmant uit ... prachtig gedaan weer !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke poppetjes. De ogen zijn een beetje verdrietig, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe grappig die maakte ik als kind al. leuk met allerlei dingetjes voor andere kleertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij hebt de poppen al vroeg aan het dansen in het pas begonnen nieuwe jaar... Wat zijn ze leuk! Ik ben gewoon een beetje jaloers op hun wespentailles...:)
    Mooi hoe je zelf de versieringen hebt gedaan, dat voegt zeker iets toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe leuk zijn die trekpoppetjes, of moet ik dametjes zeggen.
    Vroeger had je er ook verschillende kleertjes bij.
    Heerlijk hè die nostalgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat zijn ze schattig die dametjes.
    Vroeger, toen ik nog klein was, was ik er al dol op en nu nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk, deze popjes! En wat een geweldige foto's!
    Er zit wel iets storends in de blog: een wit blok met de tekst "Image not found" schuift steeds over de tekst heen. Met enige moeite heb ik het toch kunnen lezen, gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥