vrijdag 2 april 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge Letter G * * *

De eerste G die ik heb gekozen is de G voor het woord Grafiet. Er bestaan veel soorten grafiet, bijvoorbeeld in poedervorm, kneedbaar grafiet, gekleurd grafiet in de vorm van potloden,  en natuurlijk de grafietstiften en staafjes, en gewone grafiet potloden in verschillende hardheden. En met de laatste twee ben ik aan de slag gegaan om bovenstaande tekening te gaan maken. Op  internet  heb ik een aantal voorbeelden opgezocht en ben begonnen met deze poes te tekenen.



Tussendoor heb ik de nodige foto's genomen maar heb er uiteindelijk maar vier uitgezocht waarin je een beetje de verschillende fases van opbouwen kan zien.


De tweede G staat voor GEEL, en heb daarvoor deze collage gemaakt, het eigenwijze kopje van het Haasje kwam even om de hoek kijken, en daar het bijna Pasen is mocht hij blijven.


En deze aquarel, een aantal van jullie herinneren deze vast nog wel, ik maakte hem een tijdje geleden maar  mag ook meedoen met de kleur geel ***

17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tekening van de poes je hebt een bijzonder talent. Maar ook het geel springt er mooi uit zeker met het konijn :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tekening! Leuk ook dat je een paar foto's voor ons hebt van de opbouw van de tekening. Mooi zoals je de vlekken en de schaduw vast hebt kunnen leggen!
    Geel, een echte voorjaarskleur en helemaal mooi om dat haasje dat te zien bevestigen; hij kijkt zo heerlijk ondeugend tussen de andere stukjes door ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de tekening van de poes erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is de tekening van de poes, mooi om te zien hoe het is opgebouwd.
    Ook het geel is helemaal van nu met Pasen, en het konijntje kijkt zo leuk om de hoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kat is prachtig! Hij lijkt een beetje op onze eerste kat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent écht een brok talent, zó mooi die grafiet tekening en zeker ook weer de mooie collage en de gele bloemen.
    Ik zit weer te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, wat kun je mooi tekenen, schilderen en creëren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De poes is goed gelukt zeg! Dat werkproces is ook leuk om te zien.
    En dat konijntje, zo grappig :-)
    Dat aquarel, dat gele, zo'n mooie kleur, past er prima bij op deze Goede Vrijdag.
    Gr. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, die tekening van de poes is prachtig, Josephine ... zo mooi gedaan ! Ook leuk dat je verschillende fases laat zien.
    Met Pasen is geel een goede keuze, wondermooie collage, de haas is zo schattig !
    Fijne paasdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kun jij prachtig tekenen. Niet alleen de poes maar ook de aquarel vind ik prachtig. Net als de collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grafiet..., natuurlijk... dat hebben we òok nog!
    Ik vind dat je de poes mooi hebt geschetst; een nieuwsgierige snuffelende houding... hij zou zò maar opeens kunnen toespringen.
    Wat een verborgen actie in je tekening!
    Maar ook de aquarel vind ik mooi Op zich ben ik niet zo van het geel, maar in combinatie met blauw vind ik het wèl mooi. Dat heb je ook in je collage gedaan. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kun jij mooi tekenen zeg!! weer een mooie en diverse bijdrage van jou, heel erg leuk, dat konijntje, haasje wat er zo mooi en parmantig uitspringt, echt voorjaar. Fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je toch een kunstenaar. Allerlei technieken laat je zien, uitleg erbij en veel voorbeelden. Heerlijk om iedere keer weer te lezen.
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Il Gatto in grafite! Wat kan jij mooi tekenen zeg! Daar ben ik zó jaloers op. Fijne Paasmaandag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige tekening van de poes.
    En ook de gele collage is weer genieten. Er is van alles op te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tekening een tabby kat. Zo mooi!, lieve groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥