vrijdag 23 april 2021

Kiekeboe * * *


Toen ik onlangs een tekening van een poes had gemaakt met grafietstiften vond ik dat zo leuk om mee bezig te zijn dat ik al besloot dat er meerdere tekeningen zullen volgen. Van de week heb ik weer een poes getekend, echt een heel dankbaar onderwerp.



Hier zien jullie aan de rechterkant grof opgezet de lijnen voor de vorm die het ongeveer moet gaan worden. De lijnen worden natuurlijk weer weg gehaald. Het is best lastig  om de juiste vorm van een dier te tekenen alleen door haren te schetsen en met schaduwen te werken.


En hier dan nog even wat groter afgebeeld. De bedoeling is dat het donkere randje onder zijn kin een riempje is waaraan een belletje hangt, misschien niet helemaal duidelijk, wat kijkt hij lief hé, een beetje dromerig zelfs ***

12 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Wat knap gedaan! Ik zou het niet kunnen! Ik kan erg veel, maar tekenen is niet mijn sterkste punt.
    Ach ja, je hoeft ook niet alles te kunnen, toch?
    Alles goed bij jou?

    Ik heb mijn eerste spuit gehaald, dus doe nu wat rustig aan, omdat ik altijd last had van de griepspuit!! Maar tot nu toe alleen wat spierpijn! Valt wel mee dus!!
    Ik wens je een heel fijn weekend toe!!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig en wat fijn wanneer je zo’n tekentalent hebt.
    Heerlijk om daar dan helemaal in op te gaan.
    Erg mooi e het riempje met bel is prima te zien hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knapperd ik doe het je niet na !!!! heel mooigedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij/zij kijkt zo lief van mijn computerscherm de kamer in! Super gedaan Josephine.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad..., een lieve dromerige blik. Je hebt dat er heel mooi in gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk en lief.....heel fijn weekend...liefs van mij....🍀🍀🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, Josephine, ik vind dit wondermooi ! De poes heeft inderdaad een dromerige blik, zo schattig ! Prachtig getekend, fijn dat je ook de ruwe schets toont.

    We hebben ondertussen onze eerste vaccinatie uitnodiging gehad voor 6 en 7 mei.
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht precies hetzelfde toen ik poes zag. Hij kijkt een beetje dromerig. Mooi gedaan zeg. Je hebt echt talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk als je zo mooi kunt tekenen. Het is een talent wat ik absoluut niet heb. Het bandje met belletje zit goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel knap getekend !!!! Ik vind een poes één van de moeilijkste dieren om te tekenen!
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer zo'n leuke kat, je bent hier heel goed in!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥