maandag 26 april 2021

Rondje tuin * * *


Rondje tuin is eigenlijk wel een groot woord want door het kille weer is er nog niet echt veel om te fotograferen. Deze Kerria japonica pleniflora [Ranonkelstruik] begint nu volop te bloeien. Een zeer dankbare struik, na de bloei snoei je hem helemaal kort en in het volgend voorjaar is hij weer zo'n anderhalve meter hoog en begint weer triomfantelijk zijn knopjes te vormen.




De bloembollen staan natuurlijk wel al volop te bloeien maar ik heb alleen nog maar de tulpen vastgelegd.



Hier en daar wat gezellige rommelhoekjes, zo noem ik dat altijd, de oude Keulse potten die van mijn moeder zijn geweest, ik heb er een heleboel ook grote kannen. Het begin is er in ieder geval, kan bijna niet wachten totdat alles weer in volle bloei staat. De rozen doen ook al enorm hun best maar alles is gewoon wat later da normaal.

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tuin heb je! Ja, iets warmer, dat zou ik ook wel fijn vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rondje. Dank je wel. Ik hou er zo van: de eerste bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi rondje tuin de ranonkelstruik ken ik niet heel mooi. Mooi die oude keulse potten die staan bij mij binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er al prachtig uit in je tuin, Josephine !
    Zo gezellig het rommelhoekje ... de kleur van de viooltjes past heel mooi bij het blauw van de Keulse potten !
    Vandaag hadden we een zonnige dag, we hebben in de tuin gewerkt en ik heb kruiden en bloemen in potten gezet. Voor morgen voorspellen ze 18°, daarna weer een stuk kouder.
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig tuinrondje. Mooie tuin heb je met gezellige hoekjes. Leuk die Keulse potten op het plantentafeltje. Elk jaargetijde in de tuin vind ik mooi, maar nu met dat ontluikende groen en alle bollen die in bloei staan helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het toch al mooi om te zien en rond deze tijd is het groen altijd zo fris.
    Daar waar de tuinstoelen klaar staan is het wel een heerlijk hoekje om lekker nu al van de zon te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De natuur is niet vroeg dit jaar, maar het komt vast nog allemaal! Toch heb je al best wat kleur in je tuin; mooi om te zien.
    Prachtige hoekjes heb je gemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig al dat nieuwe groen. En die kleine gele bloemetjes. Nog nooit van gehoord.
    Wat een schitterende tuin heb je. En juist die rommelhoekjes geven extra sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tuin heb je. Leuk om even te kunnen zien wat er zoal in staat.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥