zaterdag 29 augustus 2009

Een momentje in pastel...

   
Echt geniet momenten...















Wat is het toch heerlijk om intens te genieten van kleine dingen. Vanmiddag had ik boodschappen gehaald, er stonden tassen vol op de grond, maar eerst even een lekkere kop koffie gemaakt, en een vers vijgje gegeten. Mijn net gekochte bloemen mooi in een vaas gezet, en nog wat wilde kamperfoelie bolletjes uit de tuin geknipt en in de keuken in de vensterbank bij andere spulletjes gerangschikt. Eigenlijk doe ik dit alles te gelijk omdat ik nogal enthousiast ben van nature. Zien jullie het al voor je, een slokje koffie met een halve verse vijg in mijn mond, en ondertussen de bloemen schuin afsnijden. Ook ligt er dan nog een sigaret in de asbak in rook op te gaan, ach ja...we zijn wel vrouwen en kunnen VEEL, maar  toch niet alles te gelijk. Het zag er allemaal zo gezellig uit dat ik er maar een paar foto's van heb gemaakt om dit "genieten" vast te leggen. De foto's vervolgens bewerken is een feest op zich en vind het dan ook geweldig om daar mee bezig te zijn. Mijn fantasie kan ik daar echt in kwijt...


Heel fijn weekend allemaal,

9 opmerkingen:

  1. Ik geniet met je mee Josephine, ik geniet iedere keer weer van je prachtige foto's, in welk bewerkingsprogramma doe je dit?
    Heel herkenbaar is ook de vele dingen die je tegelijk doet. heb ik ook altijd, vooral als ik wat nieuwe spulletjes heb gekocht of een idee heb voor een heel ander sfeerhoekje, moet dan ook meteen gebeuren hihi.
    Het fotootje met de roosjes op mijn blog was een kaart die in de Ariadne zat, er zaten daar een poosje steeds weer een mooie kaart in, zo mooi dat ze een lijstje meer dan waard zijn.
    Geniet van het weekend.
    Lieve groet van Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou die foto's zijn mooi hoor. Ik denk dat wij allemaal als we iets nieuws hebben gekocht daar mee bezig willen zijn met een kop koffie op de tafel.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi josephine

    allereerst hartelijk dank voor je lieve en spontane reactie op mijn blog!
    het is idd een geweldig huis met een ENORM grote wijn kelder hihi ;-)
    dat had jij al goed bekeken en ja even een vergeten pakje boter halen of op zaterdag een heerlijk vers crosantje dat is er niet bij in dat bijzondere optrekje
    maar ik vind m ook mega gaaf
    ******
    wat een heerlijke blogs heb jij heb er al een paar gelezen
    idd ik kan het zo voor me zien dat je van alles tegelijk aan het "freubelen" bent geweldig :-)
    heerlijk om te lezen dat je er zo van kan genieten en ik geniet dan ook volop met je mee
    ******
    ik heb afgelopen zomer een vijgenboompje gekocht en op de zuidkant van mijn huis gezet maar helaas nog geen overheerlijke verse vijg te vinden, dan hoop ik toch stiekum volgend jaar want die zijn echt zo verukelijk
    ******
    je foto's zijn ook echt plaatjes
    daar mag je ook trots op zijn
    leuk dat je dat zo goed kan zeg!
    zelf zou ik dat best nog wel onder de knie willen krijgen,vooral nu ik aan het bloggen geslagen ben (en er komt toch nog wel heel wat bij kijken heb ik gemerkt)maar ik vind het erg leuk en het is enorm inspirerend
    ******
    ik zou je graag willen volgen,en dat je dan tuuuurlijk als volger op mijn blogje kan prijken :-)
    alleen dát onderdeel van het bloggen heb ik nog niet onder de knie
    ******
    voor nu wens ik je nog een heerlijke mooie en vooral luie zondag toe ;-)
    lieve groet ♥harten-lief♥ xzenna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Ik zie het ook helemaal voor me. Ik ben ook van de genietmomenten en het liefst veel dingen tegelijk. Je hebt ook een nieuwe header, mooi geworden!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Crea,
    wat heb je dat weer prachtig weer gegeven,de genotter momenten.
    Ik weet dat jij verse vijgen lekker vind, maar ik vind het net een hap rauw vlees ha,ha,ha.
    En wat heb je,je entree mooi veranderd en anderen kleine veranderingen beeld schoon allemaal.
    Heel veel liefs Spinneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Josephine, wat heerlijk dat je zo kunt genieten van de kleine dingen in en rond je huis. Vind je het ook zo jammer dat zo weinig mensen daar oog voor hebben? Ik wel. Daarom geniet ik dubbel van wat je vertelt en fotografeert. Net als Mea ben ik heel benieuwd naar je bewerkingsprogramma. Fijne zondagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke blog en prachtige foto's. Kunstige mooie header zag ik.
    Zo loop je steeds weer tegen andere mooie blogs aan.
    Vriendelijke groeten
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine,
    Jij geniet ook van de kleine dingen om je heen. Wat ontzettend leuk geschreven. Alles te gelijk doen... komt me bekend voor. Zo als je het beschrijft kan ik me helemaal een voorstelling maken hoe je daarmee bezig bent
    ;-). Geniet maar lekker...
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geniet met je mee, en héél herkenbaar ook alles tegelijk willen doen maar toch ook daar van kunnen genieten!
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥