dinsdag 11 augustus 2009

Tok...tok tok.....jeugd herinneringen




























Een heerlijk droom momentje.
Al snuffelende in mijn kijkkast die volstaat met echt van alles en nog wat viel mijn oog op het blikken speelgoed uit mijn jeugd. Hippende kippen, eendjes en vogeltjes, een rijdende krokodil, het moet niet gekker worden. Helemaal verzot was ik van deze beestjes net zoals mijn houten trekpoppetjes waar ik er ook nog een aantal van heb, maar kon ze niet a la minuut vinden, [ hoezo ongeduldig...] in de giga kast, dus..... daar besteed ik later nog wel eens een blog aan.
De twee kinderwagentjes en het kanon mannetje zijn antieke exemplaren. Het heeft toch wel iets dat kitsch speelgoed van vroeger, en helemaal natuurlijk omdat ik er veelvuldig mee gespeeld heb als klein meisje. Heerlijk om weer even klein te zijn.


groetjes Josephine


7 opmerkingen:

  1. Menig verzamelaar likt hier zijn vingers bij af.
    Dit is prachtig zeg, ach dat lieve kinderwagentje helemaal. Dit speelgoed is heel moeilijk aan te komen en giga duur.....dusse, maar heel zuinig op zijn.
    Ben benieuwd wat voor schatten daar nog meer te vinden zijn.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk dit. Dacht al dat de kinderwagentjes en het mannetje oud waren, die zie je nooit.
    De krokodil vind ik super!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het helemaal geweldig dat blikken speelgoed, wat heerlijk hè dat jeugdsentiment. Ik heb ook nog wat bewaard van vroeger en volgens mij heb ik nog ergens een blikken motorrijdertje, maar eens naar op zoek gaan.
    Ik heb genoten van je mooie herinneringen.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw heb je dat allemaal nog van je zelf???bewaard, dat is leuk zeg.
    Veel mooier dan het speelgoed van nu, ohh wat klink ik oud nu ;-))
    Wat een prachtig bewerkt plaatje heb je er weer van gemaakt, knap werk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Crea,
    oh wat leuk om je speelgoedjes weert te
    zien,maar goed dat we nooit zo snel iets weg doen.
    Ik voel me ook weer even jong enig om te zien.
    Wat heb je, je entree mooi veranderd met die poesjes,je blijft me verrassen veel liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kinderwagentje is erg leuk, wat leuk dat je dat nog hebt. Dat kanon mannetje heeft mooie kleuren, soms zie je dit speelgoed in een winkel maar dan nieuw, en dan ziet het er lang zo mooi niet uit.
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh , zo'n hip-kip moet ik ook nog hebben .
    Ga daar beslist op zolder naar op zoek als het het warm meer is .

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥