maandag 27 september 2010

Wapperen in de wind...










Ach...waarom ook niet, ik schrijf gewoon een post over huishoudelijke zaken. De twee prachtige nazomer dagen van vorige week heb ik benut om al mijn gordijnen te wassen en te strijken, en tevens de ramen en houtwerk te lappen. Een gigantische klus altijd, de flipflap gordijnen [zoals ik ze altijd noem] staan erg mooi maar zijn erg bewerkelijk met alle koordjes en baleinen. Daarnaast heb ik afgelopen zomer nieuwe gordijnen gemaakt en die wil ik altijd zoveel mogelijk van natuurlijke materialen hebben. Gelukkig ben ik goed geslaagd, ze zijn 70% van linnen en 30 % van polyester. Ze hebben de uitstraling, stevigheid en matheid van linnen, en het kunstof gehalte zorgt ervoor dat het wat minder kreukt. Het strijken van al die grote gordijnen blijft wel veel werk, Pfff. De gordijnen in de keuken zijn een Ausbrenner soort, met motief in de kleur van de muurverf, ausbrenner heeft mooie transparente delen in de stoffen. Maar alles hangt nu weer fris te zijn, en daar kan ik van genieten. En als je het weer op dit moment bekijkt ben ik blij deze twee dagen goed benut te hebben, altijd zo'n heerlijk gezicht dat wapperen in de wind.....

Voor iedereen een heerlijke week...



14 opmerkingen:

  1. Ach wat schattig gedaan deze post.......heerlijk alles weer schoon........maar wat een werk.......ook ik heb ramen gelapt vandaag aan de binnenkant hoor...de glazenwasser stond buiten in de regen.......fijne week lieverd......liefs van mij.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij maakt van schoon maken dus een feestje...althans...zo zien je foto's eruit!!
    Wat dat strijken betreft...ik kan je maar één ding aanraden...een stoom generator 4 bar...meis...je weet niet wat je overkomt...strijken word echt een stuk simpeler hoor!!
    Ik strijk tegenwoordig zelfs mijn dekbed hoezen weer ;-)
    Had ik jaren eerder moeten doen.

    leuke post heb je ervan gemaakt!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad een leuke post.
    Ik heb ook al mijn ramen gezeemd binnen en buiten (al is dat voor de zoveelste keer voor niets) Maar gelukkig heb ik geen gordijnen om te wassen, dat vind ik zo'n rotklus. Heb alleen een vouwgordijn aan de voorkant.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het goed ingeschat om met die grote gordijnen klus te beginnen, je moet er toch niet aan denken om met dit vieze natte weer met die natte lappen in huis te zitten.

    Het komt dan wel als een spelletje over en weet jij er een leuke post van te maken....je zal vast blij zijn dat die klus klaar is.

    Ik heb ook een drukke week achter me, verjaardag van manlief,veel visite,lekker koken,lang tafelen.......
    Op visite, en dan moet er natuurlijk ook weer eens gepoetst,gewassen en gestreken worden!

    Maar de komende dagen doen we lekker fff rustig aan, hoe,wat en waar.....daar gaat vast nog 'n post over volgen;-)

    Wat heb je trouwens een mooie header....oh...ja....moet straks ook nog m'n nagels lakken:-)hoef de komende dagen toch niet de vaat te doen.

    Fijne week en lieve groet, Josephine.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wapperende was geeft een ultiem gezelligheidsgevoel...en zo huiselijk!

    Jij ook een fijne week, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Josephine,
    jij hebt het erg druk gehad met het mooie weer, maar nu is het fijn dat alles weer gewassen en gestreken is. Wat heb je er een leuke post van gemaakt en ik vind het muisje zo schattig erbij...zelf gemaakt?
    Fijne dag,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine jij blijft me verbazen, wat knap hoe je die gordijnen zelf gemaakt hebt! liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat is altijd een heel werk, maar het geeft zoveel voldoening als het weer goed is en alles zo fris ruikt !
    Mooie foto's, Josephine, de muis erbij is zo schattig !
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PPPFFFFF, ik word moe wanneer ik aan al dat werk denk. Maar.........ik kan bijna hier ruiken hoe lekker fris alles nu weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh....wat een heerlijk post, jij weet van een huishoudelijke klus ook nog iets moois te maken. Ja wat een werk hè, ik heb ook van die (flipflap hihi) ophaalgordijnen en weet wat voor werk daar in gaat zitten.
    Maar dan heb je ook wel eer van je werk want wat ruikt alles dan heerlijk fris.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Josephine, leuke naam heb je.
    Dank je voor alle complimentjes over mijn rozen!
    Wist het bestaan nog niet van jou blog, ik heb nog niet zo lang een blog. Maar wat een mooie entrée, header heb je, die heb je vast zelf gemaakt. Echt origineel, en ook de foto's die je maakt. Niet zo algemeen zou ik zeggen. En de dahlia's ook er mooi,ook leuk om die van papier te maken, maar ja heeeel veel werk al die blaadjes. Ik heb ook nog zo'n celluloid popje met zelfs tandjes. Helaas heeft de baby geen kleertjes meer aan, weet niet hoe dat komt en ik moet nodig iets kopen of maken voor die pop. Ze zijn echt antiek, als je nagaat hoe oud ik nu ben haha.
    Ik kom af en toe even op je blog kijken voortaan.
    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine, hier ben ik nog 'ns :-)
    Dit is een fris postje!
    Als ik naar je mooie collages kijk,
    ruik ik die heerlijke wasgeur bijna tot hier.
    En ook omdat vrouwlief hier vorige week net hetzelfde gedaan heeft.
    Dat geeft altijd een voldaan gevoel,
    zo'n klus die weer geklaard is!
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je post helemaal geweldig,met de knuffel erbij,je hebt wel gave gordijnen voor wat ik zie en die oude knijpers,zo schattig vind ik die,dat mmm lekker vind ik zo super haha,lieve groet Joke,je gaat in ieder geval weer lekker fris de winter in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke post Fosephine !
    En dat muizenkindje heb je die zelf gemaakt ??
    Vind het een droppie
    liefs ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥