donderdag 9 september 2010

Oude Familiefoto's [2]...














Uit verschillende schoenendozen zijn weer een aantal oude familifoto's tevoorschijn gekomen. heel erg leuk en hoop dat er nog vele zullen volgen. De foto's heb ik even genummerd...
FOTO 1 * De kleine baby is mijn moeder, samen met twee zusjes en een broertje, en een verzorgster.
FOTO 2 * Prachtige oude famlie babyfoto, maar we weten niet wie het is?
FOTO 3 * Twee zusjes van mijn moeder en de baby is een broertje.
FOTO 4 * Oudste zus van mijn moeder in een wiegje waar alle kinderen in gelegen hebben.
FOTO 5 * Dit is mijn moeder toen ze 20 jaar was.
FOTO 6 * De vrouw van een van mijn moeders broers, mijn tante.

En de laatste foto onderaan dat ben ikzelf, jammer genoeg heb ik nauwelijk foto's van mijzelf als baby.
Leuk hé al die oude foto's kan daar zelf erg van genieten...


14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve Josephine!

    ....En ik maar denken dat er hier veel laden en kasten zijn met veel spulletjes....;-)

    Telkens als jij 'n greep doet in een van je laden komt er weer iets tevoorschijn en het ene is nog al leuker dan het andere!!!

    Wat een prachtige oude familiefoto's!
    Ik kijk al naar die mooie portretten van vrouwen en in die lieve kindergezichtjes met veel,heel veel belangstelling....oh...ik krijg maar géén genoeg van zulke foto's en kan er vertederd naar kijken, wat voor gevoel moet het bij jou dan wel niet losmaken omdat het je familie is...
    Zie jij in die gezichten ook bepaalde trekken terug van jezelf of andere mensen van nou in de familie?
    Als jij gelijkenissen met je moeder ziet....nou dan ben je echt een knappe vrouw.....maar dat was hier al bekend in blogland;-)

    Enne....heb je die mooie kinderwagen soms ook nog:-),lief hoor met dat begroetende handje!

    Fijne dag!
    De mijne kan niet meer stuk!
    Liefs,
    Ger

    Ik heb een wandje met oude familiefoto's in de serre hangen en kijk daar vaak na en zie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat lief allemaal,,het zegt iets van een gelukkige jeugd.heerlijk al die kinderkopjes. maar ook de volwassene,trouwens jouw foto,de laatste,stoer hoor met sigaret mooi meissie,
    zo werd dat vroeger gezegd.laat nog maar meer foto's zien hoor,vind ik erg leuk.

    lieve groetjes GREET

    straks naar Groningen.bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig zeg...ben gek op oude foto's.
    En jij maakt er ook nog van die kunstwerkjes van...super.....
    Stuk voor stuk zijn ze zeker de moeite waard om in te lijsten.
    fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooo heerlijk oude foto's kijk ik graag na....ik heb hier ook nog een oude doos staan van thuis......ooit ga ik hem open maken...soms zo moeilijk.....en mooi maar ook verdriet......dus ik moet daar echt ik ben er aan toe gevoel voor hebben......nu even niet......nog........liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Josephine,

    Kind wat een mooie oude foto's...daar ben ik gek op!
    De eerste foto, dat je moeder een kleine baby is, zo schattig bij dat kleine tafeltje...
    En dan je moeder toen ze 20 jaar was...je lijkt echt heel erg op je moeder.
    ik wist het al meteen toen ik de foto zag..later las ik de tekst..leuk zeg!
    Ja dat is een leuk begin van de dag, met deze mooie foto's.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Josephine, wat een mooie foto's zijn er vroeger van jouw familie gemaakt. Heerlijk met matrozenpakjes en dat kindje in die mooie wieg.
    Die grote strikken vind ik ook zo leuk, ik heb van mijn moeder nog foto's met grote strik.
    liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn de oude foto's toch mooi van kleur he....we maken nu veel meer foto's maar die van vroeger zien er voor mij toch altijd veel mooier uit. Prachtige nostalgische plaatjes, lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk toch doe oude kiekjes.
    Ik heb er ook zoveel .
    Tzt komen ze aan bod op het blog.


    ff tijdgebrek.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig deze oude familiefoto's, Josephine !
    Mooie achtergrond met de witte bloemetjes, vooral die met de wieg !
    En hoe lief de laatste foto, schattig hoe je je handje opsteekt !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaaf dat je die hebt!!
    En ze zijn nog zo gaaf...of heb je ze bewerkt??

    Die laatste foto is toch ook te leuk van jou!!

    fijn weekend meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh....wat leuk Josephine om even door jouw familie-album te mogen bladeren. Ik ben dol op die oude foto's en mag ze hier dan ook graag bekijken. Ze roepen allemaal zulke prachtige herinneringen op.
    Wat een mooie vrouw is je moeder, dat heb jij niet van een vreemde.
    Je tante lijkt wel een filmster, alleen kijkt ze wel wat streng, maar het valt mij op dat de mensen vroeger meestal niet vrolijk op de foto staan.
    De foto van de oudste zus van je moeder vind ik ook zo prachtig, wat mooi met die zachte ingekleurde kleuren.
    Ik heb genoten van deze hele leuke familiepost.
    Wat leuk trouwens dat je tijdens de wandeling opeens de besjes zag, ik wist ook de naam van deze struik niet.


    Een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine.
    Wat heerlijk al die oude foto's. Ik kan daar ook zo van genieten. Ik heb er bijna geen .Jammer hoor,
    De verhuizing gaat aardig volgens plan.Het nieuwe huis is klaar. Morgen komen de Ikea kasten, die moeten in elkaar gezet. Maandag ga ik schoonmaken met een hulp en dan moet ik hier nog zoveel doen. Er moet zoveel weg. Maandag de 20ste komt de verhuizer inpakken en de 21ste is de verhuizing. Hopelijk is het allemaal gauw voorbij. :))) Oh ik zie ineens die grote strikken in het haar op die eerste foto. Die had ik ook altijd in mijn haar. Moet nog ergens een foto hebben.:)))
    Fijn weekend
    Lieve groeten van Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geweldig dat je deze foto`s hebt en ohh wat is je moeder knap zeg en je tante ook,super om zoiets te mogen beziten,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey meisje,

    Hier ontdek ik er dus nog meer.....ook weer zo heerlijk nostalgisch allemaal! Het lijken wel foto`s uit een blad. En die van jou...wat schattig!!!!

    Heerlijk die oude prentjes.


    lieve groetjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥