donderdag 4 november 2010

Dierbare foto's...











Wat zijn ze lief hé deze oude foto's, jammer genoeg zijn ze wel wazig maar ben erg blij ze in mijn bezit te hebben. Op de foto's zijn mijn vader, moeder en mijn broer te zien, zelf sta ik er ook één keertje op. Ze zijn extra bijzonder voor mij omdat mijn vader ruim dertig jaar geleden veel te jong gestorven is.  Ook mijn broer Leo leeft niet meer.  Vijfentwintig jaar geleden is hij op veertigjarige leeftijd aan een hartstilstand gestorven. Op de foto waar ik zelf ook als klein meisje op sta, gaat mijn broer voor het eerst naar de grote school. En als klein knulletje op moeders schoot. De foto met mijn vader is denk ik genomen in het Amsterdamse bos.


26 opmerkingen:

  1. heej Josephine, wat een avond mensen zijn wij he:-)
    wat een bijzondere post prachtig de foto's maar om twee van je dierbare zo vroeg te moeten missen daar word ik wel stil van.
    Ja Josephine door het bloggen heb ik wel geleerd dat geluk in de kleine dingen zit en je dankbaar moet zijn als je je geliefde om je heen hebt want dat is niet vanzelf sprekend.
    Je hebt de foto's prachtig bewerkt mooi zo zwart wit, nou ik ga toch maar eens mijn bed opzoeken want als ik niet tegen mezelf zeg stoppen zit ik hiet om vier uur nog:-))
    liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een waardevolle foto,s josephine en wat heerlijk dat je die nog in je bezit hebt.
    fot,s vertellen zoveel en zijn in mijn ogen altijd kostbaar.
    ze leggen momenten vast die je eens hebt gehad en kiekjes van toen en nu.
    ze zijn prachtig bewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh...Josephine...wat een prachtige foto's!!!
    Heerlijk om dat in je bezit te hebben.

    Ik wens je een fijne dag vandaag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om zulke dierbare foto's zo dicht bij je te houden en mooi te kunnen bewerken.


    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je van dierbare mensen al zo vroeg afscheid hebt moeten nemen hecht je veel waarde aan deze mooie foto's. Ze zitten vast in een mooi lijstje x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou jouw levenspad is ook niet allemaal zonneschijn ......pffff......meid toch.....zo jong al je vader verliezen......moeilijk hoor.....en je broer .......en je zult vast nog wel meer dierbare hebben verloren in je leven.......ik ook hoor....en ik vind het zo moeilijk allemaal.....het went nooit.............koester je herinneringen.....fijne dag....dikke knuffel van mij......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Josephine, en een heel kostbaar bezit! Vooral omdat je vader en broer niet meer leven, dat maakt ze nog extra bijzonder.
    Je hebt weer schitterende bewerkingen toegepast, in een woord genieten!
    Hele fijne dag, lieve groet, TIneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een wijs mannetje zeg......al rokend...;)
    Echt bijzonder om ze te hebben. Om te koesteren.
    Voor eeuwig en altijd.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een juweeltjes, jouw foto's.
    Verdriet om familieleden die er niet meer zijn dragen de meeste van ons wel met zich mee denk ik.
    Maar de dierbare herinneringen blijven gelukig.
    Geniet van je dag
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je deze foto's nog hebt, Josephine, het zijn zo'n mooie herinneringen om te koesteren ! Jij en je broer lijken op mekaar, vind ik.
    Hoe mooi heb je de achtergrond van bloemen en bessen erin verwerkt, prachtig !
    Ik ben met mijn kerstkaartje bezig, eigen ontwerp, nog wat veranderen en zo, je kent dat, tot jezelf tevreden bent.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn we deze week met het verleden bezig he? Zal noet zomaar zijn. Mooie en dierbare foto's zijn het. Koester ze . Heel veel liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi lieve Josephine,

    Ja, je weet het hé.....ik smelt helemaal van zulke kiekjes.
    Wat een parmantig manneke, je broer met vaders hoed en pijp.
    Was wel een beetje stoer en ''in'' in die tijd, in Harry's fotoalbum zit ook zo'n foto met pijpje.
    Zo zag ik enkele weken geleden 'n foto van kleinzoon van onze vrienden en die hield met zijn 4 maanden een oranje frietzakje van de Mc Donald's in zijn kleine knuistjes geklemt.

    Deze oude foto's(trouwens zó oud zijn ze nog niet, je broer is van hetzelfde bouwjaar als ik als ik goed reken)zijn een dierbaar bezit omdat je vader en broer niet meer in leven zijn, bah, wat is het soms toch oneerlijk in het leven, waarom moesten deze jonge mensen al sterven......

    Jij hebt je geliefden prachtig vereeuwigd in je bewerkingen, en jij staat er ook zo schattig tussen bij mamske aan de hand.

    Fijne dag met mooie dierbare herinneringen in je hoofdje.

    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zijn heel kostbaar, en wat triest dat je al zo jong je dierbare moest verliezen.
    Gelukkig heb je nog herinneringen.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een lieve ,en dierbare foto.s,altijd fijn om terug te zien,je broertje met pijp,wijs hoor,mooie foto.s heb je er van gemaakt.
    nog bedankt voor je lieve kaarten,doet altijd goed zoiets.

    lieve groetjes oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je deze voor jou zo dierbare foto's prachtig bewerkt. Mooie waardevolle herinneringen. Gezerllig dat je ons liet meegenieten, Josephina. Ik wens je een heerlijke avond, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het leuke vind ik dat je er toch nog in te herkennen bent!
    Liefs
    Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag lieverd ♥♥♥
    bij de eerste aanblik schrok ik gewoon even zo levens echt zie ik Pappa en Leo ineens weer.
    Zit hier met dikke tranen,natuurlijk zijn de foto's alom bekent, maar ze staan niet in lijstjes maar in een album, en daar kijk je niet zo geregeld in.
    En je heb ze ook weer zo mooi bewerkt,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben er een beetje stil van. Een kijkje in ""vroeger"", mensen die overleden zijn. Je vader, wat een mooie man, wat een bos met haar en je moeder. Met kleren aan die mijn moeder ook droeg. Raar, he? Tijd die voorbij gaat. ik vind dat allemaal nog niet zo goed te begrijpen. Ze zijn er niet meer, maar toch voelt het of ze er wel zijn.
    Fijn dat we even mochten meeleven met je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Josephine,
    als ik dit zo lees, voel ik me plots heel bevoorrecht. Ik heb nog niemand van mijn naaste familie verloren. Afscheid nemen is een zware beproeving. Natuurlijk dat die foto's je heel dierbaar zijn. Je hebt er trouwens heel mooie bewerkingen van gemaakt.
    Wat betreft je laatste reactie: het is altijd fijn te horen dat iemand ook de 'beelden' ziet achter mijn woorden. Ik denk namelijk heel veel in beelden en probeer dit zo goed mogelijk te verwoorden. Als jij via die woorden mijn beelden en gevoelens kunt 'ophalen' dan ben ik er in geslaagd! Ik apprecieer het dat je mijn postjes zo aandachtig leest.
    Nog een hartelijke groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och wat een lieve foto;s Josephine en zulke mooie herinneringen. Zo vroeg allebei al gestorven, zo triest. Ik las hierboven het commentaar van je moeder. Ach zo verdrietig , maar ze is wel zo geweldig flink.
    Lieve groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi dat je die foto's hebt en je hebt ze weer prachtig bewerkt. Een heel mooie collectie zo om de dierbaren die in je hart zitten ook even te kunnen zien.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lieve Josephine,wat een prachtige,waardevolle dierbare foto’s van je vader en broertje die veelste jong zijn overleden.Echt iets om te koesteren en waardevol om in je bezit te mogen hebben.

    Mooie bewerkingen heb je ervan gemaakt.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Even een reactie op die van jou bij mij.
    De familie gooiden die geschenken allemaal achter de rodondendrons;(aldus de lakei Wim Zonneveld)
    Ik heb ook een foto van de rodondendrons gemaakt maar vond het een beetje ,te, om hem op mijn blog te plaatsen met tekst en al.
    Fijn weekend
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje, ik zit hier echt met een brok in mijn keel. Ik vind je foto's ontroerend mooi. Verder zeg ik er even niks over. Dat vind je vast niet erg,toch? Ik wens je een heel fijn weekend, vol mooie herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Great compositions with these nice portraits

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ojè..........had ik hier een heel bericht gezet...vul ik het verkeerde woord in..alles voorniets...en meid meid meid...wat heb jij een fans...duurde heel lang om bij het veldje van de recties te komen....hihi.

    Ben jij dat serieus lieflijk kijkend meiske?
    En die foto van je broertje met dat schattig gebreide pakje....zo lief!

    Jullie hebben dus ook heel wat meegemaakt...je vader en je broer jong overleden. Voor je moeder ook zo erg, je eigen kind te moeten verliezen, wat een pijn.

    Mijn man het ook Leo, en heeft ook een fotootje van vroeger samen met zijn broer Rob,Rob is ook overleden...hij kon het leven niet aan. Ook op 44 jaar overleden.Die foto lijkt erg veel op die foto van jouw broer, ook zo met die scheiding opzij. Heel toevallig.

    Heel erg fijn om hier even met aandacht naar te kijken Josephine.
    Ik weet hoe dierbaar de foto`s voor je moeten zijn.

    liefsss

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥