woensdag 24 november 2010

Gedroogde ROZEN...













Mijn Liefde voor rozen gaat erg ver, bijna alle bossen die ik in huis heb gehad probeer ik te drogen. Ze zijn nog zo mooi als ze wat ouder worden, en ik kan ze dan gewoon niet in de container gooien. Meestal lukt het ook heel goed. In de garage heb ik een hele wand vol hangen met bosjes in vele soorten. Ook op mijn toilet heb ik een heleboel bossen hangen. De bordeaux rozen op de foto zijn "Baccara's" en al 15 jaar oud. Eigenlijk ongelooflijk hoe mooi ze nog van kleur zijn. Het lila/blauwe champagnecoupje met een doorsnee van ongeveer 10 centimeter ligt vol met piepkleine babyroosjes 120 stuks. Deze foto is van bovenaf en uit een vreemde hoek genomen wardoor de roosjes groter lijken maar op de foto met de ketting kan je zien dat het kleintjes zijn. De kleur van deze roosje is wel achteruit gegaan maar ze zijn dan ook al twintig jaar oud. De overige foto's zijn van de rozen van mijn verjaardag begin November en nog niet helemaal ingedroogd, maar dat zal niet lang meer duren...


22 opmerkingen:

  1. Ik heb ook ooit alle roosjes gedroogd die ik kreeg, liggend op de buffetkast prachtig. Helaas hebben ze toen de vele verhuizingen niet overleefd maar ik blijf het mooi vinden. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowwww wat bijzonder...enne de Baccara bestaat niet meer dusse...helemaal bijzonder !! toch ?..........ze zijn prachtig !! fijne dag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, dan ben jij een echte rozenverzamelaarster.

    En hoe bestaat het dat je de rozen al zólang hebt!!

    Het is natuurlijk het belangrijkste om ze op de juiste wijze te drogen,en dat moet jij wel in de vingers hebben.

    Moet je eerlijk bekennen dat ik vroeger ook alles droogden het het dan gebruikten voor decoratie.
    Maar op een gegeven moment fladderden er steeds meer motjes door m'n huis, en ik maar denken....waar komen die vandaan.
    Ik heb overal van die speciale strips gehangen en tussen de singels van stoelen en bank gestopt, maar niks hielp.
    Tot dat ik zag dat er wat bewoog in mijn schaal met droogbloemen materiaal, hups met dat ding naar buiten.....en jawel hoor.....daar krioelden de kleine mottenlarven en deden zich tegoed aan het materiaal tot ze konden uitvliegen als motje.
    Krijg nog de kriebels als ik er aan denk.

    Dus je zal begrijpen dat ik sindsdien een ''beetje'' huiverig ben geworden om wat dan ook te drogen en wat er ligt aan kransjes van gedroogd levend materiaal gaat wekelijks door mijn handen, ff checken....

    Maar geniet jij maar van de roosjes die je weer zo mooi op de foto zetten, idd die Baccara is een geweldige goede soort om te drogen.

    Fijne dag en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwwwwwwwwwwwwwwww....20 jaar??
    Toevallig ook een rozenpost. Het woord roos alleen al is mooi. Wat een prachtige kleuren hebben deze. Vooral de paarse/rode kool achtige kleur. En de foto met die kubus is helemaal geweldig, met dat ornament erbij. Wat een bijzondere creatie weer. Jij doet je naam echt eer aan. Het is een brede strook kant die ik over de luikjes heb hangen. Ook zòn verzamelverslaving...ik hoorde laats van iemand dat je bloemen ook in de magnetron kunt drogen, heb jij dat weleens gedaan?
    Dat je de rozen al zo lang heb bewaard, levert nu deze ptachtige foto`s op,over recycling gesproken...Maak je ook kaarten van je creaties?

    fijne dag,

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee bossen gedroogde heb ik nu..waren ook veel te mooi om zomaar weg te gooien.
    Verder doe ik er niet zoveel mee...maar weggooien wil ik ze nog steeds niet.
    Een warme groet op deze koude dag.
    Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt waar.... zo oud. Maar zitten ze dan niet helemaal onder het stof. Ik heb ze weleens een tijdje bewaard maar heb er dan meteen zoveel stof op liggen, en afstoffen gaat dan niet.
    Maar leuk hoor..

    lieve groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Josephine.
    Ook ik heb lang roosjes gedroogd. Het blijven mooie bloemen en ze hebben wat als je ze droogt. Ik heb er een keer een "rozen"krans van gemaakt. Die heb ik nog altijd en hangt in mijn prieeltje, waar ik allemaal dierbare herinneringen van vroeger in bewaar.
    Fijne dag verder.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieverdje♥♥♥
    jeetje wat heb je dat weer mooi gedaan, nu zijn ze dubbel vereeuwigt.
    Ik vind ze ook heel mooi maar die doorntjes die er aan zitten,daar kan ik niet meer zo goed mee over weg , veel liefs Mamske.
    ***
    {Wat ik nog even wilde zeggen die keuken potten zijn heel diep donker blauw,en de onder kant
    heeft een een heel aparte kleur grijs}

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, ik ben er ook dol op. Er gaat hier ook geen roos de prullebak in.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jee he zijn ze niet helemaal verstoft?Bij mij lukt t niet om ze zo mooi te houden en wapper er misschien te vaak met n lap over, om al t zand en stof wat de honden verspreiden,weg te houden.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja dat doe ik nu ook altijd, ik droog ook de rozen, ik kan ze niet weggooien, word ik altijd een beetje triest van als ik ze weg moet gooien.
    Ik laat ze (aan de struik) ook buiten in de zon drogen en dan worden de kleuren juist zo mooi antiek. En dan schik ik ze tussen mijn papieren rozen in dezelfde tinten en niemand merkt dat ze echt geweest zijn, hi hi.

    Prachtige foto's! Ik wou dat ik mijn papieren rozen zo mooi kon bewerken, alhoewel het zonlicht voor mij erg belangrijk is. Mag ik jou eens een foto van mijn papieren roos opsturen en kijken wat jij er mee doet?

    groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik ben zo'n liefhebster en laat alle rozen die ik krijg eerst in een bosje in de kelder drogen en daarna spuit ik ze in met haarlak. Werkt perfect ze zijn dan ook prachtig en gaan erg lang mee maar zolang als jij ze al hebt...dat is me nog niet gelukt. Prachtige foto's trouwens. Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!!!
    Vroeger droogde ik ook rozen en ik heb die heel lang gehad maar de verhuis hebben ze niet voerleefd.
    Eigenlijk zijn er d'r sedert helemaal geen bossen rozen meer in huis geweest... ben ik net aan het bedenken. Soms zie ik er in de winkel en dan blijf ik even aarzelen, maar uiteindelijk koop ik ze toch weer niet... Vind het misschien onbewust nog altijd jammer van die gedroogde rozen destijds...
    Wow! Tot wat een psychologische ontledingen jouw post hier leidt zeg! ;-)
    Geniet jij maar van je rozen!!! Wij genieten mee van de mooie plaatjes die je ervan maakt!
    Bedenk ook net dat ik nog een rozenmerklap liggen heb waar ik al jaren niet meer aan verder werk! Die haal ik straks eens boven! Komt er toch weer wat 'roos' (trouwens de naam van mijn zusje!) in huis. Echt een werkje voor de kille wintermaanden. Oei! Deze reactie wordt véééééééééls te lang!!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Really spectacular these creations with flowers, an exquisite workmanship, and a very poetic .. I love them.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha...dan hangen ze zeker stofvrij bij jou??
    Ik vind ze prachtig hoor, maar na verloop van tijd worden ze hier toch altijd stoffig en verkleuren...tja...of je moet ze in een donker vertrek houden.
    Ik vind ze echt prachtig hoor zoals ze er bij jou bij staan.

    fijne avond meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een echte rozenliefhebster!

    Lieve Josphine..20 jaar, wat lang!
    Wat zal het bijzonder zijn bij jouw in de garage, om al die gedroogde bossen daar te zien hangen! Je bewerking is ontzettend mooi..zo lief en zo prachtig als je moeder het verwoord,
    "ze zijn nu dubbel vereeuwigd".

    Dat de kleuren zolang goed blijven?!

    Fijne avond!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig Josephine , droog of vers , ze zijn altijd prachtig .
    En het is met de kleuren al net zo !
    Liefs van ♥RINI♥

    P.S Heb jij voor mij de code van jouw Google translater ?
    Ik had er een maar die heeft de reperateur van mijn laptop verwijderd en ik durf er nu zelf geen op te zetten .
    Wil net voordat wij met vakantie gaan geen trubbels meer hebben .
    Ik zou er geweldig blij mee zijn .
    Nogmaals liefs van mij ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo mooi de gedroogde rozen, Josephine !
    Ik probeer mijn rozen ook altijd te drogen, lukt meestal wel, de kleuren vind ik ook prachtig.
    Mooie foto's heb je ervan gemaakt, ik heb ervan genoten !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Josephine. Jij bent ook zo gek op rozen. Maar hoe heb je zo lang kunnen bewaren?
    Als ik je prachtige foto;s zo zie heb ik spijt. Zo mooi en vooral die baccarat rozen waren zo schitterend. Ze zijn er inderdaad niet meer .Zo jammer. Ik had ze in mijn bruidsboeket 50 jaar geleden samen met witte helleborus. In mijn vorige huis woonden we vlakbij een rozenkweker dus iedere week verse rozen en ik ze allemaal drogen. Potten vol had ik ervan en voor de verhuizing heb ik ze allemaal weggegooid. Ik ben nu wel alweer begonnen met drogen .En volgende maand op onze 50ste trouwdag krijg ik natuurlijk rode rozen van mijn man zoals ieder jaar.
    Op je bovenste foto zitten ze daar achter glas? Prachtig je foto's.
    Lieve groetjes van Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi hoor dat roosje aan de zijkant, merci Joséphine.
    We hebben een heeel klein beetje sneeuw! En de zon schijnt alweer,

    fijn weekend,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig al die rozen lieve Josephine, ik ben er ook dol op en geniet van je mooie foto's. Wat leuk dat je de rozen laat drogen, zo heb je er dubbel plezier van en vers of gedroogd ze blijven mooi.
    Fijn weekend.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥