woensdag 23 maart 2011

Werk van " Rafal Olbinski " ***







"RAFAL OLBINSKI " werd geboren in Polen in 1945 , en oorspronkelijk opgeleid als architect in Warschau . In 1981 op 36 jarige leeftijd emigreerde hij naar New York City , en werkte als grafisch ontwerper en schilder . Sinds 1985 is hij professor aan de School of Visuel Arts in New York. Olbinski is een surrealistische kunstenaar die wereldberoemd is geworden door zijn affiches  en ontwerpen . Opera fans zullen zijn posters herkennen ,  hij heeft heel veel ontworpen voor operahuizen over de hele wereld met inbegrip van de Cincinnati en New York City Opera *****


15 opmerkingen:

  1. O, wat mooi maar aan welke andere kunstenaar doet dit werk me nou toch denken? ~loopt even naar de boekenkast~ Magritte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg en hoe komt hij erop,er zitten wel hele gave tussen,ik wens je een fijne dag,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige post weer! Toch vind ik zijn werken vaak naast het mooie ook iets verdrietigs uitstralen maar dat komt misschien ook door de thema's van de opera's?
    Dankjewel nog voor je lieve felicitatie, ik voel het inderdaad ook wel zo aan dat veertig worden anders is dan voorheen, maar positief anders, ik lijk overal veel rustiger mee om te kunnen de laatste tijd en dat is een zalig gevoel!
    Jij ook een fijne lentedag toegewenst van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dàt is nou ook zo leuk aan jouw blog. Je kan er niet alleen genieten van schitterende foto's, maar je ontdekt regelmatig kunstenaars die je niet kent! Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ans markus daar vindt ik het een beetje op lijken,wel heel mooi en zeer apart vooral de eerste vindt ik schitterend.gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goh,,,wat leuk,dit heb ik nog nooit gezien,maar het is vrolijk en toch inspirerend,die jurk met tuinrand,geweldig hoor.dit is genieten.ja,,zo leren we wel veel kunstenaars kennen,goed van jou hoor.

    geniet van de zon. GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Joséphine,

    ik vind het altijd erg knap om een surrealistisch schilderij te maken, de compositie lijkt me erg lastig. Toch zit hier ook een tikje romantiek in, mooi. En door jou ook mooi bewerkt!

    groetjes Jnany

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieverdje♥♥♥
    wat leuk toch die mensen met eindeloze fantasie,
    en hoe jij er dan nog eens iets bizonders van maakt,door uitleg er bij en mooië lijsten.
    Vooral die laatste vind ik enig zou best zo'n blous wilen hebben ha,ha,ha.
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een speciale ideeën heeft deze kunstenaar, prachtig !
    Je hebt er mooie lijstjes bijgeplaatst, Josephine !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat prachtig! je blijft er naar kijken:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow!
    ypur blog is gorgeous!
    gorgeous photos!
    happy night, :)
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine,
    dit zijn mooie kijkstukken.
    Je kunt er vanalles bij fantaseren.
    Deze stijl komt me bekend voor. Waarschijnlijk heb ik dit al eens eerder gezien, al deed de naam niet meteen een belletje rinkelen.

    Oh ja... katjes: je zei dat ze vaak meer liefde GEVEN... hmmm... ik zou eerder zeggen dat ze vooral graag liefde KRIJGEN...;-)

    Groetjes
    en geniet van deze schitterende lentedagen!
    Dat doe ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve JOsephine. Wat tracteer je ons weer op prachtige kunstwerken. Dit is genieten en ik leer steeds meer hier in blogland, zeker van jou.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat laat je ons weer genieten van een paar prachtige meesterstukken lieve Josephine. Zijn werk doet mij ook ergens aan denken.
    Je heb alles weer zo prachtig in beeld gebracht.
    Ik ben de laatste dagen wat minder actief op het www, vanwege het prachtige Lenteweer ben ik veel buiten in de tuin te vinden. Wat heerlijk hè, dat is toch genieten met een hoofdletter.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Josephine.
    Wat blijf je toch prachtige foto's leveren. Origineel.
    Bedankt dat je mijn blog weer hebt bezocht.
    Groetjes marga

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥