vrijdag 11 maart 2011

Springtime Close-ups ***











Hebben julie ook zo genoten vandaag van dat heerlijke zonnige weer. Natuurlijk ben ik ook even in de tuin gaan struinen,  en hier een klein rondje van wat ik o.a. tegen kwam, wat een heerlijkheid zo'n voorjaarsconcert met al dat nieuwe leven weer te bewonderen. De " RODE BEUK " zo mooi nog met z'n verdorde ritselende blad, begint al uit te vallen, je ziet alweer het nieuwe leven tevoorschijn komen.  En één van mijn " ROZEN ", een doorbloeier heeft al weer heel veel uitlopers, en nu maar hopen dat het niet meer al te streng gaat vriezen. De katjes van mijn " KRULHAZELAAR " echt een aankondiging van de lente. En de foto van de " BERKENBOOM " wat zijn die bomen mooi hé, ik blijf het prachtig vinden om dat te fotograveren met als achtergrond de strakblauwe hemel. Op de eerste foto zien jullie een " TAKJESBOL ", daar heb ik er drie van hangen in mijn seringenboom. Gemaakt van snoeiafval met ijzerdraad vebonden, en zomers zijn deze bollen zeer geliefd bij allerlei insecten, zeg maar een soort insecten hotel, ik hoop dat jullie genoten hebben, ik in ieder geval wel ***

Een HEEL fijn weekend allemaal ***


18 opmerkingen:

  1. ja Josephine ik heb zeker genoten van je mooie natuurplaatjes:) en wat zijn je takjesbollen leuk!!

    zonnig weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja...wat een prachtige dag vandaag hè. Ik heb even in het zonnetje gezeten met een kop koffie, het beddengoed hing heerlijk buiten aan de lijn, dus ik verlang nu al naar mijn bedje hihi.
    Wat heb je een prachtige foto's gemaakt Josephine. Ik dacht eerst dat het de geknotte bol van de Acacia was die bol van takjes, wat heb je dat leuk gemaakt.
    Hier begint de roos en Hortensia ook al uit te lopen. Mijn beuk is iets later, maar misschien loopt een rode eerder uit dan de groene.
    Ik wens je een fijn en zonnig weekend toe.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat mooi gedaan zeg!! Lijkt mij nog niet zo eenvoudig hoor om zo'n mooie ronde bal te maken! Wat een mooie foto's weer zeg!! Ik kan bij jou altijd zooo genieten!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he wat leuk gedaan die takebol leuk om daar even mee bezig te zijn een je hebt weer supper foto`s gemaakt echt mooi ik zal morgen even voor een toestel kijken voor wat mooie foto`s een niet te moelijk gewoon mooie foto`s maar simpel he een heel fijn weekend groetje bedankt voor je liefe berichtjes liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful series, but photo #1? Did you construct it? or is it natural?
    Either way, I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja zit ik je blog telezen zie ik in mijn ooghoek jou naam verschijnen (email) Heel grappig. wat een weertje he? .. Prachtig je foto's . Geniet van het weekend. Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke geniet foto's !!!.....fijn weekend....geniet lekker verder....liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat ik nou bij de eerste foto een visioen krijgen van een volle asbak!
    Gelukkig ligt dat ver achter me

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lieve Josephine,echt genoten van je mooie post,heerlijk,prachtige kleuren wordt vandaag heerlijk weer als ik de weersberichten mag geloven dus kunnen we genieten van al het moois,heel fijn weekend,pluk de dag,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke takjesrol, die ga ik onthouden want wij moeten nog best veel snoeien. Fijn weekend, ik ga er zo vandoor richting tuin! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige close-ups heb je gemaakt, Josephine !
    De takjesbol is een goed idee voor de insecten en ook nog een mooie decoratie !
    Fijn dit weer, we krijgen al lentekriebels, voor dinsdag voorspellen ze hier 17° :-)
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine. Wat heb je weer heerlijke foto's gemaakt en ik leef vanzelf met je mee. Je tuin die weer helemaal gaar leven dat is toch geweldig.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Josephine,
    Een poosje niet langs geweest, maar wat heb je weer een mooie foto's geplaatst. Heerlijk hè dat lentegevoel?! Mijn afwezigheid had wel een reden. Ben enorm druk in de weer geweest met mijn Larsson sculpturen die wij hebben geïmporteerd. Ze zijn binnen en dat geeft een hoop administratie, moest ook alles fotograferen voor op de website. Die is trouwens in de lucht nu. Nog niet helemaal naar mijn zin, maar daar ga ik aan werken. Voorlopig kan iedereen wel zien welke sculpture er allemaal te koop zijn en echt ze zijn 'beeldig'. Ben nu foto's voor de etalage aan het maken. Dar wil zeggen dat ik taferelen maak met de beeldjes, zodat de eventuele kopers kunnen zien wat ze er allemaal mee kunnen doen dan alleen een kast je er mee opleuken.Je moet er maar op kijken op de blog staat ook de website zodat je heen en weer kunt 'fietsen'van de webwinkel naar de blog en weer terug. Nou, ja bij wijze van spreken.
    Heerlijke lentegroet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja mooi, de lente komt er echt aan. Ik liep vanmorgen al vroeg buiten met de hond en het was zo heerlijk zacht. Nog geen zonnnetje maar we gaan de goede kant op.
    Prachtige foto's weer, ook je vorige post van het kijkkastje vond ik erg mooi.
    groetjes en een heel fijne week.
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hay Josephine,

    Meis wat een prachtige lentefoto's...hier wordt een mens toch superblij van?
    Bedankt voor je mooie woorden op mijn blog gisteren..

    Fijne lentedag..Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooie foto's heb je gemaakt,heel apart. dacht eerst dat je stukjes hout sigaretten peuken waren.

    ja ik ben wel een beetje vroeg met de paassfeer he,maar ik zit dan ook de hele dag alleen thuis en je wilt het zo gezellig mogelijk maken, toch.
    en mijn rikketik die gaat nog steeds erg snel,vind het zo vervelend,je word er zo moe van,en je nachtrust krijg ook een optater.als ik op mijn rechter zij gaat liggen dan is het net of er een paard door mijn borst galopeerd.en geen prettig gevoel.verder gaat het heerlijk met me hoor,,vol energie,word wel elke week gekontroleerd door de dokter ,
    ik heb in ieder geval zin in de zomer en lente,heerlijk hoor.

    lieve groetjes Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gorgeous gorgeous photos!
    happy week,
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hi!great photos. I hope you always such a nice look to life

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥