zondag 6 maart 2011

*** Ransuil ***





Eindelijk is het me gelukt om één van de RANSUILEN met mijn camers te vangen. Toen wij hier zeventien jaar geleden kwamen wonen zagen we steeds twee Ransuilen in de tuin. In de loop der jaren zijn er zes jonge Ransuilen bijgekomen en nu zijn er dus acht. Het grappige is dat ze altijd in en om ons tuin heen zijn, waarschijnlijk zijn ze erg honkvast. Maar daar het nachtvogels zijn is het erg moeilijk om ze op de foto te zetten. Nu zijn deze resultaten ook zeker niet bijzonder te noemen maar na alle pogingen door de jaren heen zijn dit tot nu toe de beste. Ze zitten meestal in de dennenboom die ooit een klein kerstboompje was en is uitgegroeid tot een boom van zo'n vijftien meter hoog. Hij staat achter in de tuin langs de waterkant. 's Avonds als we buiten zittten te genieten vliegen ze op nog geen halve meter boven ons hoofd, en ik kan je verzekeren dat het al vliegende ware reuzen zijn. Die beweeglijke pluimoortjes zijn zo schattig  en ook de prachtige grote oranje kleurige ogen. Heel soms zitten ze met z'n achten in de treurwilg maar helaas is het me nog niet gelukt om daar een enigszins duidelijke foto van te nemen. Er dribbelen hier genoeg muisjes rond dus eten voldoende, hetgeen ook duidelijk te zien is aan de hoeveelheid  braakballen die we tegen komen. Hier kan ik echt HEEL erg van genieten, en vind het leuk om jullie te laten zien...

FIJNE WEEK ALLEMAAL.....


19 opmerkingen:

  1. Zo heeeee......wat een mooie foto's !!! en wat een prachtig beest zeg !!! een beauty !!! fijne zondag liefs van mij.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk,dat ze bij je zitten,puur natuur,zullen we maar zeggen.wist niet ze zo honkvast zijn.hele aparte foto's hoor.

    liefs van GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uilen zijn één van de meest fantastische dieren die er zijn. Ze zijn zo mysterious. Ik heb er ooit eens eentje op mijn hand gehad met een vogelshow gewoon zalig, wat een mooie dieren.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow.....Josephine, wat een prachtige vogel en wat een geluk dat je deze nu zo mooie op de gevoelige plaat heb weten vast te leggen.
    Ook je bewerkingen zijn weer zo prachtig mooi, die postzegel met uiltje en de fijne tekeningen, je blijft er gewoon naar kijken.
    Wat jammer dat er bij jullie geen zon schijnt, als ik kon stuurde ik wat zonnestralen jullie kant uit.
    Ik ga me zo omkleden, want we gaan vanavond met zoonlief en meisje uit eten. Een Japanse sushi en grillrestaurant, ik ben dol op sushi.
    Ik wens je nog een fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi om ze zo dicht bij je huis te hebben mooie foto`s maken een genieten van de vogels mijn oudste jongen zit bij de vogels wacht dus moet ook wel eens uilen ringen als ze nog klein zijn is ook echt een natuur mens hij doet ook de nazorg van de kievieten hier in friesland op natuur gebieden he groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooh dit is echt heel bijzonder!! wat mooi dat ze zo bij jou in de tuin zitten zeg!!
    en wat een super foto's zeg!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch, Josephine.
    Ik ben gek op uilen, zo je wel gezien zult hebben bij mijn schilderwerken.
    Grappig, zo dicht bij huis en zelf op de kiek gezet.
    Geweldig gedaan.
    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeetje wat een prachtige beesten zijn dit zeg! en wat een mazzel dat je die op foto vast heb kunnen leggen.
    dat heb je hem mooi maar weer gefikst.
    fijne zondag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een boffert ben je Josephine,wat prachtig mooi en ook je bewerkingen,super! een collega van mij heeft kerkuilen en ohh als ze baby zijn,zijn ze lelijk haha,ik vind uilen erg leuk,ik noem onze poes Diesel wel eens zo,omdat ze van die grote kijkers heeft haha,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeetje Josephine, wat bijzonder!!! ik heb nog nooit een uil in het wild gezien, lijkt me geweldig!! en ze dan ook nog zo mooi op de foto kunnen zetten, helemaal top:))

    fijne week!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige vogels zijn dat, Josephine !
    Fijn dat ze bij jullie in de tuin zitten.
    Mooi op foto gezet, die met de postzegels vind ik bijzonder, ook nog belgische zegels :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dat heb jij gewoon in de tuin??
    Je bent een bevoorecht mens!!
    Wat super gaaf!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You have the prettiest blog...I love it. Come by sometime.
    Love,Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. DIT IS PRACHTIG!
    NEE, SCHITTEREND IS HET.
    DAT IS HET GOEDE WOORD.

    EEN ECHT OOOOOOOOH EFFECT.

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig Josephine en wat een kado dat deze mooie dieren graag in jouw tuin vertoeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat geweldig om deze vogels in je tuin te hebben lieve Josephine. Ze hebben het vast heel erg naar hun zin anders zouden ze wel verhuizen.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is prachtig José, heel bijzonder,want er zijn niet zoveel uilen meer in Nederland toch? Hoor je ze ook fluiten? De bovenste is zeker de Pa? Nou heel mooi en goed gefotografeerd ook. Met een telelens?

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Josephine,schitterend om dat zo dichtbij mee te mogen maken,prachtige dieren,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. TIENES UN BLOG FANTASTICO....GRACIAS POR COMPARTIR MI ESPACIO Y TE DESEO LO MEJOR...SALUDOS AMISTOSOS.

    BIRD.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥